Afsætning

Carlsberg i udlandet (Uppsala-modellen)

20. juni 2007 af JonasNygaard87 (Slettet)
Håber på lidt hjælp her. Skal til afsætnings-eksamen imorgen, og planlægger at fortælle om Carlsberg position på forskellige markeder altså hvilken fase af Uppsala-modellen de er i, i det pågældende land. Nogen der kan sige mig om det er godt nok at tale om til eksamen, og i så fald hvad man så skal huske. Andre gode råd er selvfølgelig også velkomne.

Håber på jeres hjælp, på forhånd tak.

Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juli 2007 af tubstaR (Slettet)

Nu har du jo allerede været oppe, men dit indlæg giver bekymrende udtryk for et par rimelig kritiske misforståelser, som jeg lige må afklare:

Uppsala-modellen er en globaliseringsmodel - altså en model, hvor virksomheden bevæger sig fra et nationalt til et globalt marked. Modellen kan således ikke anvendes på flere enkelte lande, men skal istedet anvendes på landene som en helhed.

Uppsala- eller BornGlobal-modellen, som man også kan anvende, har som sådan ikke noget med virksomhedens (konkurrencemæssige) position på markedet at gøre.

De to ting er hver for sig udemærkede at snakke om til en eksamen, men de må endelig ikke blandes sammen.

Skriv et svar til: Carlsberg i udlandet (Uppsala-modellen)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.