Andre fag
Analyse af Tv-Nyheder?
Jeg skal op til min sidste eksamen på onsdag d. 27/6 og det er i mediefag efter den nye reform.
Vi kan trække gyserfilm og nyheder.
Jeg er rigtig meget i tvivl om, hvordan man skal analysere et nyhedsindslag?
På forhånd tak
Svar #1
22. juni 2007 af Chosimba (Slettet)
Ved ikke om du kan bruge det til noget..
Svar #2
22. juni 2007 af SomeOneMore (Slettet)
Desuden studiets opbygning; Er det et åbent studie? Moderne studie? Klassisk studie (med nyhedsoplæser bag et bord)? Farve/design valget?
Eks. TV2's 19-nyheder der har nyhedsstudiet der hvor nyhederne laves (du kan se de arbejder i baggrunden). Kom ind på hvad det signalere, hvis du f.eks. får et indslag derfra. Eller 22-nyhederne der er åbent (oplæseren står op, og tit væk fra bordet), moderne (lærred der kører bagved i mens, ikke noget kamera teknik som de klassiske fremstillinger) (...)
Den slags ting kan du komme ind på, og når du nævner studiets opbygning/nyhedernes formidling er det jo væsentlig at sammenholde det med hvilke følelser/fornemmelser det frembringer hos seeren.
Svar #3
22. juni 2007 af D_K (Slettet)
Først vil jeg ønske dig held og lykke.
Jeg var oppe i mediefag, her for et par dage siden og jeg trak et nyhedsindslag fra DR og TV2. Du kan sige at TV2 typisk bruger mange "erfarings interviews", altså de interviewer folk som selv har oplevet en bestemt situation eller noget lignenede. F.eks. hvis der er sket en tog ulykke, så snakker de med en fra ulykken. Hvorimod DR oftest bruger eksperter til at udtale sig om situationen.
Forresten bliver der oftest også brugt håndholt kamera, netop fordi de ikke har tid til at stille udstyr op og det virker mere autentisk. Håber det kan bruges..
Svar #5
05. juli 2007 af D_K (Slettet)
Svar #6
06. juli 2007 af JuMMe^ (Slettet)
Svar #10
07. juni 2008 af o1-studie (Slettet)
Skriv et svar til: Analyse af Tv-Nyheder?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.