Afsætning

Strategier for Vestas

23. november 2009 af Hejhejhhx (Slettet)

Hvilken konkurrencestrategi bruger Vestas?

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er fordi jeg ikke mener det er et unikt produkt, men de har da heller ikke specielt lave omkostnniger..

og hvor stor en del af totalmarkedet er stort? Vestas' markedsandel er omkring 20 %.

Benytter de sig ikke af vækststrategien Markedsudvikling?

Fordi det er nye markeder med nuværende møller..


 


Brugbart svar (2)

Svar #1
25. november 2009 af emul0c

 Om 20% af markedet er en stor andel kommer meget an på hvor meget andre spillere har. Hvis der findes 100 forskellige udbydere og den næstestørste har 5% af markedet og Vestas så har 20% er de meget store. Men hvis den største har 60% og Vestas kun 20, så er deres markedsandel jo ikke så stor.

Min umiddelbare tanke er dog, at der ikke er vanvittigt mange udbydere af vindmøller. Snakker vi i Danmark eller på verdensplan?


Skriv et svar til: Strategier for Vestas

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.