Resultater: 19301 til 19320 af 436241
-
Fjeder
ForumindlægHej allesammen! Har problemer med nedenstående opgave, så håber I kan hjælpe! En fjederkanon affyrer en kugle med massen 170 g i lodret retning. Kuglen når op i en højde på 140 cm. Lige før affyringen er fjederen sammentrykket 9 cm. Kanonens fjederkonstant skal bestemmes. På forhå... -
lommeregner!!!
Forumindlægjeg skal regne med kræfter her er min ligning 0.8*9.82^2/0.8 = svaret burde være 6.25 men min lommeregner regner det ud til 96.4324 hvorfor ?? hjælp min lommeregner er TI nspire cas :( -
Areal opgave, hjælp
ForumindlægGrafen for f med forskriften f(x)= 9 - x^2 og grafen for g med forskriften g(x)= x+3 afgrænser et areal beregn dette areal. Hvordan kommer jeg i gang med denne opgave, håber en kan hjælpe mig. Tak -
Notater til filosofi?
ForumindlægHejsa!Jeg går i 2. G på tekniske gymnasium, og skal op i mundt. filosofi her om en uges tid. I den forbindelse ville jeg gerne spørge om der er nogen der ligger inde med nogle (gode :o) notater til filosofi?Jeg kan kontaktes på [email protected]å forhånd tak!Mange hilsner,MadsPs. Jeg ligger... -
s=0,5*g*t^s
ForumindlægVille bare lige være sikker: s=0,5·g·t2 s er strækningen i meter t er tiden i sek. g er tyngdeaccelerationen, ikke? -
Mat A eksamen
ForumindlægSkal op til mundtlig eksamen i matematik på A-niveau. Er der nogen, der har nogle eksempler på hvordan eksamensspørgsmålene er formuleret?? -
Unfair karakter
ForumindlægHey folkens. Jeg står i den uheldige situation, at jeg idag har fået en tyskstil tilbage, som jeg mener, burde få en højere karakter end 7. Min lærer er selv tysker, og jeg har på fornemmelsen, at hun grundet hendes omfattende forståelse af det tyske sprog giver hele klassen lavere karakterer, en... -
areal
ForumindlægHej Hvordan finder jeg arealet af trekanten alene- har søgt her på SP-men forstår ikke hvornår udtrykket for arealet udledes? -
Grammatik, én sætning
ForumindlægJeg skal i en engelskaflevering rette en sætning, hvor jeg bagefter skal forklare hvorfor. Altså rette en talemåde, sammensætning osv. Jeg er bare i tvivl om denne her. At that time I didn't spoke fluent English Jeg ville selv sige, at man skulle sige "at that time I didn'... -
årsprøve
Forumindlægjeg har været op i mundtlig årsprøve i engelsk i går..og har fået et 6-tal..min lærer sagde at jeg skulle øve mig i at tale bedre engelsk..men hvordan gør jeg det, hvis der ikke er nogen jeg kan tale med hjemme??hun sagde desuden at hvis ikke jeg fik øvet mig til det ville jeg måske dumpe til eks... -
Kan i sige/råde mig ...
ForumindlægHej med jerJeg er en pige der på nuværende tidspunkt går i 3g, jeg har bestået årskarakteren, men jeg er utilfreds med mine årskarakter.Hvad skal jeg gøre? Jeg har tænkt mig at tage året om, men synes det bliver for meget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan får studentereksamensbeviset på en an... -
HJÆLP!! PLEASE
ForumindlægHvilket tal skal lægges til tæller og nævner i brøken for at få den omvendte brøk til resultatet? -
Tysk: ist eller wäre?
ForumindlægHey, nogen der ved om det skal være "ist eller være" i denne sætning?"deshalb meint sie dass es besser ist/wäre"på forhånd tak! -
Tysk: hvordan siger man...
Forumindlæg"...Jeg vil gerne give en karakteristik af"Siger man: "Ich möchte gern eine Charakteristik von...geben"eller"ich WILL gern eine Charakteristik von..geben"?Håber I kan hjælpe..mvh -
Hurtigt partiel integrations spg
ForumindlægHej, er det her rigtigt formuleret: "den ene gange den anden integreret, minus integralet af den ene differentieret gange den anden integreret" Er det sådan ? -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
Tysk (igen)hvordan siger man..
Forumindlæg"jeg vil gerne fortælle om forholdet mellem disse to.."mit forslag:"Ich will das Verhältnis zwischen diesen zwei erzählen" -
HJÆLP!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig :) Følgende tal er observationer af tryk og temperatur i en beholder: Temeratur i ºC x= 27 71 y= tryk mm Hg 750 860 a) trykket y afhænger lineært af temperaturen x. Bestem ligningen for linjen, der beskriver sammenhængen ... -
Enheder
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal udregne en værdi for planck konstant, men jeg har ikke styr på enhederne, f/PHz og Ekin/aJ, hvad skal jeg regne det om til for at de passer sammen? Håber på hjælp :-) -
hjælp - tysk
Forumindlægjeg skal op til tysk eksamen inden længe, men er ikke helt klar over hvordan eksiminationen kommer til at foregå? jeg ved det er noget med en ekstemporaltekst og et stykke man skal oversætte. hjælp?
