Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17961 til 17980 af 106471
-
7. Skal
Forumindlæghvilket skal bogstav har den 7. skal?? -
radioaktivt
Forumindlæghej radioaktivt er det stråler fra solen kan man sige det til eksamen og at de består af alfa,beta gamma stråling -
Help til beregning af kalukulationsrente
ForumindlægHej alle! Jeg håber I kan hjælpe... jeg skal finde kalkulationsrente på en investering af kr. 2.075.000, levetid 5 år, vedligholdesesomkostninger 10.000 årligt, scrapværdi 50.000. pengestrøm kr. 791, kr.791, kr. 752, kr. 751 og kr. 703 det sidste år. PFT -
Hvor langt?
ForumindlægHvor langt skal man være kommet med sin SRP inden man begynder at skrive? :) -
Ordbog
ForumindlægHej. Er der nogen, der har et link til en hjemmeside, hvor man kan bruge en online ordbog gratis? -
reducer følgende udtryk
Forumindlæghar denne opgave 136*10^-2 * v4,27* 10^8 / 2pi 136*0,01 * v4,27*1,00000000 / 2* 3,1415922654 det har jeg så fået til 11,2114791..men ifølge bogen er dette resultat forkert, så jeg må ha udregnet på en forkert måde, nogen der kan hjælpe med nogen mellemregninger så jeg kan se hvad jeg har gjort... -
Masse%
ForumindlægNogen som kunne hjælpe mig med at beregne masse% opgaven vedhæftet -
Problemer med ny bærbar
ForumindlægHej. Jeg har lige købt en Acer bærbar. Jeg har dog et problem. Når jeg sidder og arbejder bliver skærmen pludselig helt blå og så genstarter computeren. Den er kun en uge gammel, men den har gjort det hver gang jeg har haft den tændt, siden jeg tændte den første gang. Desuden bruger den omkring ... -
Spansk hjælp!
Forumindlæghej jeg har lige lavet noget spansk oversættelse og lidt nervøs for det, det ku være ret hvis der er en der lige gad kigge det igennem. 1.?Que hora es? 2.Son las cinco y media. 3.Hay un programa a las seis y media: El mundo de Buster. 4.¿Quién es Buster? 5.Es un chico de diez años. 6.¿ Es ... -
trigonometri
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg har lidt svært ved håber på hjælp. Den lyder sådan. Den sidste stigning på "dagens rute i tour de france" er 12 kilometer lang og med en gennemsnitlig stigning på 10 procent. Stigningen starter i en højde på 650 meter over havets overflade, hvor højt er ry... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej .. Jeg mangler lidt formler for at kunne løse min opgave så ville høre nogen kunne hjælpe? Opgaven lyder Sådan: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 250 gram mælk fra 5 grader til 80 grader. Mælk har samme varmekapacitet som vand. A: Beregn, hvor meget varme mælken skal tilføres, fo... -
Polynomiums division
ForumindlægHej! Jeg ved ikke lige, hvor jeg går galt i byen, en der vil hjælpe og forklare? :) 2x^3+2x-1 : x-1 x-1\ 2x^3+2x-1 \2x^2+2x+4+3 2x^3-2x^2 2x^2+2x-1 2x^2-2x 4x-1 4x-4 3 ?? Hvad skal jeg så? -
Tangentligning - Uden hjælpemidler
ForumindlægJeg skal finde en ligning til grafen for funktionen f(x) = 2x^2+x^2 i punktet P(1,f(1)) Jeg får ligningen til: y=8x-5 Er der nogen der kan fortælle om det er rigtigt? -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :) -
Tysk analysering, fortabt :s
ForumindlægSkal til at analysere nogle sætninger som jeg har oversættet. Problemet er bare jeg stort set aldrig har analyseret en tekst med, kryds, bolle, firkant osv.. Nogle som kan give et lille hint, virkelig taknemmelig.. Sætningerne som jeg skal analyser er følgende: 1. Die Liebe ist nicht immer leic... -
Hvilken slags funktion?
ForumindlægJeg er i gang med sidste opgave i en aflevering til i morgen, og så får jeg en opgave med nogle vandstande og hvor ofte disse indtræffer. Jeg får at vide, at der i en havn er en vandstand på 250 cm., som gennemsnitligt indtræffer én gang i løbet af 6,5 år og en vandstand på 400 cm indtræffer én g... -
Hvad handler Fribytter om !!??!
ForumindlægJeg sidder med en slem opgave om Tom Kristensens "fribytter", er der nogle der kan fortælle mig hvad den handler om??! på forhånd tak! :) -
Perspektiv!!!
ForumindlægHej Jeg skal tegne et centralperspektiv af en kube på 100x100x100 meter. Kuben placeres med det ene hjørne i (200,100,0) og kuben drejes derefter en mindre vinkel efter eget valg. Det observerende øje placeres i (200,-100,2), og det perspektiverede billede konstrueres (af tidshensyn) på xz-pla... -
Laktose?Haster..!
ForumindlægHvorfor skal laktose fordøjes før vi kan få gavn af det? -
Dansk til da/hi-opgave?/dansk og korstogene
ForumindlægHej! Jeg skal i næste uge aflevere en seddel, om hvad og i hvilket fag jeg vil skrive min dansk/historie-opgave. Jeg kunne godt tænke mig både at skrive i dansk og historie, men har samtidigt overvejet at skrive om korstogene. Min dansklærer lød som om, det var svært at få dansk ind i det med ko...
