Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18041 til 18060 af 106471
-
2 års opgave - Danmark i perioden 1840-1914 - HJÆLP!!
Forumindlægmine første linier i min poblemformulering lyder således: "Først vil jeg beskrive de økonomiske og sociale forhold i Danmark i periden 1840-1914". Jeg kan sagtens finde materiale om de politiske begivenheder i perioden. Men jeg kan ikke finde materiale om de sociale og økonomiske forho... -
Har brug for hjælp har knoklet hele dagen!
ForumindlægHar siddet og knoklet med en opgave hele dagen og den skal aflevers i morgen, en der kan hjælpe? ER helt smadret! :S -
Bestem maksimum for f(x)
Forumindlægfunktion f er bestemt ved f(x) = lnx-3x , x> 0 A) redegør for at funktionen har et maksium: er det ikke bare fordi at funktionen er større end 0? og bestem dernæst funktionens maksium... Altså har differentieret den og fået 1/x - 3 Så har jeg løst ligningen 1/x - 3 = 0 og fået 1/3 Og nu... -
Eksamensopgave; Vektor i planen
ForumindlægHej Alle :) Jeg har nu siddet og fumlet temmelig længe med denne her vektoropgave, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad det er jeg gør forkert - og af den grund ikke kan finde vinkle mellem vektorerne. Jeg taler om opgave 2 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/so... -
Bølgelængde
ForumindlægKan nogen ikke hjælpe mig med dette opgave, er nemlig gået i stå, kan ikke komme videre. Lyd udbredes som trykbølger gennem luften, ved 20 grader er lydhastigheden 343 m/s. a) beregn bølgelængden for en bastone med frekvense 30 Hz. -
Ligning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med dette: En linje m har hældningkoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet P(3,0) Jeg skal bestemme en ligning for linjen m. Men forstår ikke hvordan man gør. -
Differential ligning - Rigtigt eller forkert?
ForumindlægHej, har en opgave for hvor jeg skal "gøre prøve" men er ikke sikker på om jeg har lavet den korrekt. Har vedhæftet den som et dokument og håber på at nogen vil tage sig tid til at kigge på den. Mange tak -
Sammenhængen i ligningen
ForumindlægFor en bestemt væskesøjle er sammenhængen mellem trykket P og dybden d under væskens overflade givet ved: P=0,087 * d + 1,113 Trykket måles i bar og dybden i meter. a) trykket i dybden 9,0 m bestemmes: P=0,087 * 9,0m + 1,113 = 1,9 bar. Dybden hvor trykket er 2,0 bar bestemmes: CAS-værktøj T... -
Rumfang af 2,5 kg glycerol
ForumindlægSom overskriften siger ska jeg finde rumfanget af 2,5 kg glycerol .. Jeg har densiteten 1,26 g/m^3 eller 1260 kg/m^3 Men jeg kan bare ikke få det til at passe ? Hvordan skal jeg gøre ? -
afstemning
ForumindlægHej jeg ville lige tjekke om jeg har afstemt denne reaktion rigitgt: 2 H2O + SO2 + I2 -> SO42- + 2 I- + 2 H+ Håber nogen vil hjælpe! -
Forstår ikke det sidste trin i denne ligning
ForumindlægFor at smide eksponenten af 2-tallet, så skal man tage kvadratroden, men synes ikke det er det der er tilfældet her, nogen der kan forklare hvad der sker? giver a ikke 3? -
Tryk i vandrør
ForumindlægHej, Jeg kan ikke forstå, hvad det er jeg gør galt i opgave 2a - jeg får i hvert fald et underlig resultat: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf a) Hvor stort er trykket i vandrørene i en lejlighed 23 m over kælderen? p = p_0 - p * g * h p = 6... -
Skriftlig eksamen A-niveau
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen som har en god metode til at læse op til biologi eksamen skriftlig. Jeg kan læse gamle opgaver og læse mit pensum, men det virker på en måde lidt åndsvagt da opgaverne er meget mere specifikke end som så. Håber der er en der har et godt tip! -
ligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjlpe mig med følgende: http://peecee.dk/upload/view/114873 -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHej! Er der nogle der kan oversætte følgende sætninger til spansk? Det vigtigste er at de er bøjet i den rigtige tid! 1. Jeg mødte hende imorges. 2. Det er klart, at jeg har spurgt dem. 3. Vi har ledt efter jer hende formiddagen. 4. Jeg kan ikke vente på ham, fordi jeg ikke har ti... -
Eksamen A-niveau
ForumindlægHej alle. Lige et spørgsmål til den skriftlige eksamen i går. Hvordan løste i den underopgave i opgave 4, hvor man skulle indtegne en restriktionsanalyse af en hhv. ikke resistent, heterozygot resistent og homozygot resistens på et bilag?? Brugte i begge bilag, eller kun det ene?! Og hvordan indt... -
FSA Rettevejledninger
Forumindlæghttp://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D -
Algebraisk Manipulation
ForumindlægHej, Er der nogen som ligger inde med et program til at lave Algebraisk Manipulation, gratis. Eller ved hvor det kan hentes henne? -
Magnetisme og baser.
ForumindlægSidder med et par spørgsmål til FSA. 1. Ligesom i syrer, hvor man kan lave forsøg og vise, der er H i, er det ikke muligt med baser ? 2. Magnetisme: Der står i min bog, at magnet tiltrækker cobolt, jern og nikkel. Tiltrækker det ikke aluminium ? 3. Hvis jeg kom op i magnetisme, ville det så væ... -
Fejlkilder til forsøg m. dæmpede svingninger
ForumindlægHej, er i gang med at finde de væsentlige fejlkilder og usikkerheder til fosøg med dæmpede svingninger (underdæmpet svingning m. en plade), og kan bare ikke finde flere fejlkilder end: massen af fjeder, ustabilt stativ og 'sidevind', som får pladen til at bevæge sig fra side til side (m...
