Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 19961 til 19980 af 106471
-
DNA indsatser for truede arter
Forumindlæg1. Forklar, hvorfor kun den ene primer specifikt vil binde sig til DNA fra stor vandsalamander. Jeg har vedhæftet opgaven, så det lettere at få overblik.Håber en kan hjælpe, da jeg ikke kan finde ud af denne opgave. -
Was is Ostalgie?
ForumindlægJa, som emnet lyder, hvad er Ostalgie?Gerne et svar på tysk. -
HJÆLP ER DET RIGTIGT?
ForumindlægDer er små 104 ord på fransk jeg bare lige skal vide om er oversat rigtigt. Være sød at hjælpe mig please. Den handler om den franske kongefamilie -
ligning
Forumindlæg"For hvilke tal h har ligningen: hx * (x+1) = 1, to løsninger?" Jeg er fuldstændig på bar bund med hensyn til metode til løsning, nogle kloge hoveder der kan hjælpe? -
Argumenter imod Dansk folkeparti?
ForumindlægHej, det er fordi jeg skal lave en "valgkamps kampange" i skolen også skal jeg bruge nogle argumenter imod Dansk folkeparti da jeg har Enhedslisten og skal prøve at svine Dansk folkeparti til... Det er derfor jeg har brug for nogle argumenter imod Dansk folkeparti... Hvis nogle har nogl... -
Beregning af stofmængden
ForumindlægHvordan beregner jeg stofmængden af 60mg c-vitamin? :) -
TYSK EKSAMEN
ForumindlægHej!Jeg skal op i tysk til eksamen(A-niveau). Kommer man op i en kendt eller ukendt tekst, når man har det på højt-niveau? -
Haster: ELISA-test
ForumindlægHej alle Jeg skriver en rapport om ELISA-testen og skal herunder diskutere dens anvendelighed. I diverse fagbøger står der, at testen følsomhed er en fordel, derfor må det vel betyde, at det ikke handler om at brøndenes indhold blandes osv. Mit spørgsmål lyder derfor hvorfor er ELISA-testen føls... -
Jeres tests - Generelle logaritmeregneregler
ForumindlægNogen af formlerne er fuldstændig uforståelige og spørgsmålene er uforståelige... spg. 5 Hvis , hvad går x så mod? ??? Hvis der snakkes om logx→-∞(x) så går x vel egentlig mod -∞, og funktionen log(x) er ikke defineret for x→-∞, mens svaret var 0 Det kan godt være ... -
hej igen allesammen..håber nogen gider rette lidt spansk..
ForumindlægJosefina Rodriguez Aldecoa es la directora de la Colegio Estilo. Josefina abri Colegio estilo en 1959. Es una privado y (ikke-religiøs) escuela. Es una escuela pequena y muy familiar. Hay 240 alumnos entre 3 y 14 anos. Los padres de los alumnos son por ejemplo médios, escritores y pintores. Cues... -
Hjælp til isolering i formel
ForumindlægHejJeg har en formel som siger:k^2 + (r+b)^2 = r^2 er der nogle som kan hjælpe mig med at isolere r ?Mvh /Hrskitzo -
Fransk-rettelse!
ForumindlægHej igen...!Jeg har meget brug for rettelse af den sidste del:2. Julien renifle la lettre parce que cela sent sa mère. Il la regrette, et le parfum fait penser à sa mère. 3. En découvrant la souris, il chasse-la. Julien cherche partout et voit à la fin dans le placard de Bonnet. Il ouvre un livre... -
Engelsk skriflig FSA 2015
ForumindlægHej folkens, hvordan gik prøven? Hvad var sværest og nemmest? -
En lille smule hjælp
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til denne oversættelse. Jeg har fået en tekst på dansk på 2 sider og jeg mangler ikke ret meget, men det kniber lidt med det sidste stykke, så hvis i kunne hjælpe. Det er fra DAnsk-Fransk.Efter 10 år i Frankrig er Michel kommet hjem til Congo-Brazzaville fordi hans mor e... -
Molar entalpitilvækst
ForumindlægHejsa - jeg har lige en kemiopgave her, som jeg skal aflevere i morgen. Men jeg er ikke sikker på, at jeg har lavet den rigtig, så er der lige nogen der ville kigge på den?Opgave:Decan forbrænder fuldstændigt ifølge reaktionsskemaet:2 C10H22(l) + 31 02(g) -> 20 CO2(g) + 22 H20(g)Den molare ent... -
beregninger ved Joules lov
ForumindlægJeg skal til eksamen om nogle få dage og sidder og kigger alle eksperimenter og journaler igennem. Vi har på klassen lavet forsøget med Joules lov. Jeg har desværre ikke skrevet udregningerne ned, men kun forsøgsresultaterne - mit problem er nu at jeg ikke kan få de samme resultater som vi gjor... -
SU - hvorfor får jeg den ikke udbetalt?
ForumindlægHej Jeg skal for første gang modtage min SU, og jeg skulle have fået den d. 31/12/11, men jeg har stadigvæk ikke modtaget min SU! Den ER behandlet og jeg har fået en støttemeddelelse i e-boks. Der står inde på SUs hjemmeside, at jeg dernæst skal godkende min SU, men når jeg vil godkende d... -
ONENOTE TIL MAC
ForumindlægJEG HAR ET PROBLEM! Jeg har nogle meget vigtige noter på onenote, som jeg skrev da jeg brugte windows. Jeg er nu skiftet over til en Macbook, og kan ikke åbne mine onenote-noter på min mac :-( Nogen der kan hjælpe mig med at åbne disse noter på min mac, da de er meget vigtige! Jeg kan ikke få det... -
Triatlons opgave ???
ForumindlægEr der ikke nogen som vil hjælpe med disse opgaver, kan simplthen ikke få det i ret kø :( Tak, på forhånd !!!Frede har trænet for at gennemføre en Ironman. Figur 1 viser resultatet af en pulsmåling for Frede, men han gennemfører en Iroman. Pulsen er antallet af slag, hjertet slår pr. minut. Figur... -
Rumfanget af et omdrejningslegeme
ForumindlægHej Jeg er igang med en aflevering og er gået i stå ved denne opgave. Grafen for funktionen f med forskriften f(x) x^3-3x^2 afgrænser sammen med koordinatsystemets førsteaksen i fjerde kvadrant en punktmængde M der har et areal. a) Bestem Rumfanget af det omdrejningslegeme der fremkommer, når M d...
