Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2801 til 2820 af 127115
-
Ret min stil :) Så er i så søde og smukke !!
ForumindlægLille Claus og store Claus Lille Claus og store Claus, efter min vinkel, er det den bedste eventyr, jeg nogensinde har læst. Eventyret starter først og fremmest to mænd, og de har samme navn Lille Claus og Store Claus, men store Claus, han er ikke så klog, som lille Claus. Gennem hele eventyret, ... -
bestemme løsning til f
Forumindlæghar lige brug for hjælp til en opgave -jeg skal bestemme til differentialligningen dy/dx =(x+½)e^-2y den løsning f, hvis graf går gennem punktet O (0,0) - herefter skal jeg skitsere grafen og bestemme værdimængden dy/dx =(x+½)e^-2y S e^-2y * dy = S (x+½) * dx jeg ved ikke hvordan jeg sk... -
Eksponetiel udvikling!
ForumindlægSidder med en mega nem opgave, men kan simpelthen ikke huske hvordan man gøre :-S Opgaven: En eksponentiel udvikling har grundtallet a=0,88 og grafen går gennem punktet (3,30) Jeg så skal så fijnde ud af hvad y er når x f.eks. er -11! Jeg har jo allerede a så jeg ville da finde b: b=y1/ax = 30/... -
Hvordan virker retoriske virkemidler?
ForumindlægHvordan påviker disse retoriske virkemidler en, og hvordan kan de hjælpe med at få et budskab i gennem? Anafor Epifor Metafor Symbolik Konnotationer Hybler Og kan man godt sige det her et symbol: "Vi ønsker at trives i et samfund, hvor flere trives, og hvor vi tager hånd om hånd om ulighed... -
Hjælp mængdeberegning
ForumindlægReaktion: hcl+c4h10oh -> c4h10cl+h20\n\nJeg har en massefylde for c4h10oh (2-metyl-2-propanol) på 0,79 og hcl på 1,19. jeg har 20 ml c4h10oh og 60 ml HCL. Der er 37% koncentreret HCl i. \nMolarmasse:\nc4h10oh 20*0.79 = 15,8 g\nHCl = 60*1,19*0,37 = 26,42 g \n\nJeg får M til c4h10oh 78 g/m\nHcl ... -
Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går og venter spændt på den 30. juli 2015, hvor jeg får svar om jeg er optaget på jurastudiet ved KU. Inden den 30. juli, håber jeg dog at der er nogle derude der kan berolige mine nerver omkring, om jeg bliver optaget eller ej. Jeg har søgt ind på jura gennem kvote 1 og ha... -
Antibiotikaresistens
ForumindlægGoddag... Jeg har trukket et 24timers spørgsmål antibiotikaresistens. Et af de sidste spørgsmål lyder: Forklar også, hvordan man kan undersøge mængden af antibiotika i en opløsning. Hvordan gør jeg det? Samtidig har jeg et spørgsmål mht. gram-positive og gram-negative bakterier mht. penicillin... -
afsluttende NV-opgave - hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en afsluttende NV-opgave på 3-5 sider og derefter til "eksamen" i den efter efterårsferien. Jeg er virkelig ude og skide, da jeg skal op i kemi omkring fedtstoffer/syrer. - og jeg stinker til kemi, virkelig! Det ville virkelig være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne f... -
Musikvideor
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er i gang med eksamen og har trukket musikvideoer, men har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal komme ordentlig igang med emnet. Jeg ved ikke hvilken sang jeg skal arbejde med, da sangen SKAL være dansk, jeg overvejer lidt Tina Dickow, men vil gerne have mange s... -
Skydannelser og atmosfærisk stråling..
ForumindlægHejsa.. Er der nogen som kan fortælle mig om skydannelser og atmosfærisk stråling.. altså ikke om der er en sammenhæng mellem dem MEN hver for sig ?? -
Menneskeklons erindringer
ForumindlægEr der mon nogen, som har en eller anden begrundet idé om, hvorvidt en eventuelt vellykket menneskeklon vil kunne genskabe/erhverve celledonors erindringer fx ved elektrostimulation af hypothalamus? Kunne man forestille sig en teoretisk mulighed herfor - det er nok ren science fiction -
Beregning af "aktivt chlor"
ForumindlægTeori: Klorin laves ved at lede dichlor gennem natriumhydroxidopløs-ning, hvorved der dannes hypochloritioner og chloridioner:Cl2(g) + OH^-(aq) --> ClO^-(aq) + Cl^-(aq)Traditionelt angives %-indholdet af "aktivt chlor". Hermed menes massen af dichlor, der kan frigives fra 100 mL Klor... -
Matematik ligninger
ForumindlægHej. Er der nogen som vil være søde og løse de her for mig. Har meget svært ved dem, jeg er virklig dårlig tik matematik og har brugt de sidste 2 timer på at løse dem, men har ikke fundet frem til et svar . skal opstilles som en ligning a: Ole tager i byen med et kontant pengebeløb. Ha... -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
HJÆLP! - Eksponentiel voksende funktion!?
ForumindlægJeg og en af mine veninder, skal holde oplæg i morgen om en matematik opgave. Og vi kan simpelthen ikke finde ud af den! Så derfor beder vi om 1000 millioner gange meget hjælp, for så ville vi simpelthen blive kanon glade :) Opgaven lyder således; Om en eksponentielt voksende funktion y = bax op... -
Nogle spørgsmål
ForumindlægHej allesammen. Nu hvor jeg bliver student i morgen, melder der sig alle mulige panikfølelser og spørgsmål jeg håber nogen af jer kan svare på.. Jeg har spurgt om det her før, men der var kun 1 der svarede, og man kan jo tage fejl.. Kan jeg godt gå 2. år på HF om? Mit gennemsnit ender ud på omkri... -
Linje og plan
ForumindlægHvordan finder jeg ud af, hvordan en linje og en plan ligger i forhold til hinanden (skærende, parallelle el.)? Planen går gennem (0,0,0), (3,1,0) og (1,-5,-5). Linjen har parameterfremstillingen: (x,y,z)=(-2+5t, 2+3t, 1+2t) -
OPGAVER; nedarvning mm.
ForumindlægHej allesammen, tænktepå om der var nogen af jer gavmilde mennesker, der havde lyst til at sende jeresopgaver om biologi til mig som i har lavet igennem året. Når jeg skriveropgaver,tænker jeg mest om opgaver, som kan eller er kommet til den skriftlige eksamen. Derudover skal det helst være opgav... -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Metrik nik og jay
ForumindlægJeg har forsøget med det sidste nummer Kan du høre henede synge:) Hun var ti år gammel da hun skiftede skole igen - U - U - U - U - - U - U - tredje gang på to år det var rutine for hende - U - U - U ..... Er det nogenlunde rigtig og kan man sige at dette stykke e...
