Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3881 til 3900 af 14099
-
Titanic
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder og skal til at skrive en større opgave i dansk om Titanic (filmen), og jeg har valgt at sætte fokus på tredje klasse i forhold til første klasse og Roses udvikling fra pige til kvinde. Det er ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive, men ved ikke hvor jeg skal st... -
Bandekrigen i KBH - hvorfor?
ForumindlægHej Jeg sidder her og skriver SRP, men er gået lidt død ved mit ene redegørende spørgsmål da jeg ikke kan finde hoved og hale i bandekrigen? mit spørgsmål lyder således: redegør kort for baggrunden for den såkaldte bandekrig med fokus på situationen i København? Nogle der har nogle ideer til hvor... -
Michael Strunge - Ud af natten
ForumindlægJeg skal lave en anmeldelse af strunges digtsamling "Ud af natten" hvor en tematisering af værket skal være i fokus.. Jeg er dog lidt i tvivl omkring temaet da jeg (i en opgave på denne side) har læst at denne digtsamling skulle være Strunges mest positive værk og at han i denne forsøg... -
Metode i engelsk
ForumindlægJeg skal til SRP-forsvar, hvor jeg skal snakke om basal videnskabsteori og metode. I mit projekt har jeg skrevet om den amerikanske opioidkrise, hvor jeg har analyseret scener fra en serie (Dopesick). Min analyse fokuserer ikke så meget på det filmtekniske, men mere på det samfund der bliver ski... -
Produkt til overemne: Det svære valg. Underemne: Selvmord
ForumindlægHej. vi er en gruppe på to, og vi skal til at have projektuge. Vore overemne er Det svære valg, hvor vi så har valgt at fokusere på Selvmord, men vores eneste problem lige pt er, at vi ikke kan komme på et produkt. Vi havde selv tænkt på at lave et spørgeskema, hvor vi stiller personlige spørgsm... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Hjælp tak
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skriver her, for har brug for vejledning. Jeg blev student i sommers fra en naturvidenskabelig retning. Så ville jeg videre, nu går jeg så på københavns universitet og læser farmaci. Farmaceut. Jeg har bare et lille proble... -
Potens, Eksponentiel og Lineær
ForumindlægJeg læser til eksamen og skal fokusere på en sammenligning af potens, eksponentiel og lineær funktioner. Jeg ved selvfølgelig godt hvad der kendetegner de forskellige, men lidt hints til hvad der ville være godt at komme ind på i forskelle og ligheder? På forhånd tak, Dibah -
hjælp til at besvare tyske spørgsmål til Kleine Fabel (Franz Kafka)
ForumindlægHeej Alle!! jeg har tyskaflevering for til imorgen og har rimelig mange problemer lige pt. og kan slet ikke fokusere på lektierne.. nogen der er gode til tysk, som gider hjælpe mig med det sidste? (3-5 spørgsmål+ korrekturlæsning) Så ville det være perfekt! - en rigtig stor hjælp! på forhånd... -
Mat A skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger opgaver og øver til min eksamen . Men synes der er så meget og tror ikke jeg vil kunne huske det hele ?? så jeg tænkte om i kunne hjælpe med gode råd omformuler og opgaver som i tænker vil være en god ide at fokusere på -
1 sætning :)
ForumindlægHvordan siger man Fokusere på alle jeres produkter, og tænk på hvad jeres kunder ønsker og forventer fra jer. på enegelsk ? :) Er ved at lave en afl, og er gået i stå.......... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
AT hjælp!!! please hjælp :)
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive i biologi B og billedkunst B, og min problemformulering lyder: Vi kender overvågning fra det menneskelige samfund, men hvorvidt kan overvågning bruges i naturen? i biologi vil jeg gå ind og snakke om ammoniaknedfald og i billedkunst vil jeg snakke om Banksy, hans billed ... -
AT - Fremlæggelse
ForumindlægHej, jeg går i 2.g og vi er i gang med vores AT-forløb. Vi skal ikke aflevere nogen synopse eller noget, vi skal kun fremlægge. Vi skulle finde nogle metoder i vores fag "biologi og engelsk", vores emne er "autisme". Vi er nået til det punkt hvor vi skal "flette" v... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Udenadslære
ForumindlægI hvilket fag er det mest udenadslære:FysikKemiBiologi?Et meget kort spøegsmål. -
Dilemma!
ForumindlægMin pt nuværende studieretning er Mat A Fys B Kemi B Problemet er så at jeg ikke har mulighed for at få Bio på A senere hen, hvilket jeg gerne vil. Jeg har så fundet ud af at hvis jeg vil have Bio A, så må jeg skifte studieretning til Mat A Fys A Bio A Men dette valg indebærer dog, at jeg p... -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger
