Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 4021 til 4040 af 65692
-
matematik
Forumindlægjeg har prøvet i rigtig lang tid og den bliver hele tiden forkert. der står konstruer en trekant abc hvorc= 40 grader bc=3,5 og ac 7, har i en ide til hvad jeg skal begynde med eller hvordan jeg skal lave den -
matematik
Forumindlægkan ikke finde ud af renge denne ud Tallene 7, -2 ,-1 , 4, -3 har et gennemsnit på _________ -
Matematik
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til det her spørgsmål i min aflevering. Julie cyker de 26 km fra fredericia til kolding på samme tid som bussen Bussens afgangstid og ankomsttid. Afgangstid Ankomsttid 16:09 17:15 Hvilken gennemsnitsfart cykler hun med -
matematik
Forumindlægeksponentielt : der oplyses at fordoblingstiden for skovarealet er 100år og at skovarealet i 1990 vare 417000 hektar. jeg har nu fundet regne forkriften for skovareal y, målt i hektar, hvilket var: A= 417000*a^t - derefter har jeg fundet ud af størrelsen af skovaralet i 2005 : A(15)= 417000*1... -
Matematik
Forumindlæg5 poser koster 100kr. Spar 30kr. Uden tilbuddet koster de 5 poser... Skal jeg så sige 20*5=100 -
Matematik
ForumindlægNormal pris: 4,50 kr. Pr. Flaske 1,5 L Tilbud:tag 6 flasker 17.95 kr. Afrund resultaterne til et helt antal kroner Prisen pr. Flaske vand på tilbud er.. Hvordan regner man det ud -
eksamen
ForumindlægHvornår får man at vide hvornår de mdt eksamener afholdes på gymnasiet? Er der ikke fastsat en bestemt dato? -
eksamen
Forumindlægkan nogen forklare disse: parablen toppunktsform f(x)=a(x−xo)2+df(x)=a(x−xo)2+d parablen standardform den rette linje y=ax+b y=ax+b -
Eksamen
ForumindlægHej der er ikke tilfældigvis en der ligger inde med Eichendorff"Die Zwei Gesellen" på dansk eller E.T.A. Hoffmann "eine Spukgeschichte" -
Hjælp til eksamen
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig, hvad "kosmologi" er? -
Eksamen
ForumindlægTak for hjælp til kemi. Jeg vil bare sige, at jeg fik 10. Det gik super godt. -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, har lige et par spørgsmål, for som i nok kan gætte skal jeg snart op i FSA, så håber i kan hjælpe, gerne bare md et eneklt.. Virker en dynamo lygte på samme måde som en el-generator? Hvad er forskellem på strøm og spænding? Had for nogle andre måder findes der at lave strøm på end induk... -
Eksam
ForumindlægJeg skal op til mundtlig fysik her på fredag, og jeg skal tale om lydens egenskaber. Hvad er det helt præsict?? -
eksamen
Forumindlæghej hvad menes der med dette -
Eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i samfundsfag, og jeg har trukket overemnet: ''Den flerkulturelle verden,'' dog ved jeg ikke hvilket underemne jeg skal vælge. Er der nogen af jer der har nogle ideer? tak på forhånd -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til kemieksamen i morgen. Vi har fået udleveret et stykke papir, med 12 forskellige ting vi kan komme op i, med dertilhørende spørgsmål, og fagbegreber vi skal komme ind på. jeg har svaret på stort set alle ting, men har rigtig svært ved at forstå fagbegreberne, trods at jeg næst... -
Matematik B-niveau fuldt pensum
ForumindlægHejsa :o)Jeg skal op i matematik B-niveau mundtlig i fuldt pensum. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal øve mig... Nogen gode ideer? Skal jeg øve mig på alle beviser i bøgerne eller er det nok at kunne de vigtigste inden for de enkelte emner? Er der desuden nogen der har gode ideer til hvordan... -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg sidder og har " lidt" problemer med noget matematik. Min opgavel lyder på at jeg skal isolere den udvendige radius (R) i formelen for rumfanget af et cylinderrør: V = pi * h * (R^2 - r^2) Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe? Mvh. Melia -
Matematik
ForumindlægHej -
hjælp til matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave.. Et beløb sættes i banken på en konto med en fast årlig rente. over 8 år vokser beløbet med 17,54%, og efter 14 år står der 73291 kr. 1) hvilket beløb blev sat i banken?? nogen der kan hjælpe mig...
