Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4061 til 4080 af 14099
-
Romerrigets hær
ForumindlægJeg skal skrive historieopgave om Romerrigets hær. Jeg har været på biblioteket og surfet lidt rundt på nettet. Jeg har dog ikke fundet de resultater jeg ønskede mig, er der nogle der kender en god side på nettet eller noget god faglig litteratur?På forhånd tak... -
funktioner
ForumindlægEn funktion f er givet ved forskriften f(x) = 2x + sin(x) a) besten en løsning til ligningen f(x) = 1 b) Gør rede for, at ligningen f(x) = c her netop en løsning for alle c det er opgave b) jeg er en del usikker i og vil meget gerne have hjælp til den:) a) har jeg bare sat = 1 og solvede. -
Billedkunst, Dramatik eller Musik
ForumindlægHej Jeg står mellem valget Billedkunst, dramatik eller musik i studieretningsvalg. Nu kommer måske et dumt spørgsmål, men såfremt hvilke af disse fag er det nemmest få gode karakter. Jeg ønsker at læse videre på medicinstudiet, hvilket kræver høj gennemsnit, og jeg ønsker ikke at ødelægge min... -
påvirkning af enzym aktivitet
ForumindlægNævn 6 faktorer, som kan påvirke enzym aktivitet. Hertil ka jeg kun komme på pH og temperatur. Kender i til andre? -
pest
ForumindlægJeg vil meget gerne høre om der er andre som har skrevet om pest i SRP. Jeg skal snart finde problemformulering og jeg er lidt lost. Skriver i bio og his. Kunne rigtig godt bruge noget inspiration fra alle der er villige:) -
At studere psykologi uden at have haft det i gym
ForumindlægOK, så det skal siges, som overskriften hentyder, at jeg ikke har haft psykologi, da jeg gik i gymnasiet. Dog lyder studiet faktisk virkelig spændende, så jeg overvejer at søge ind... tror I, at man er dårligere stillet end dem, der har haft det i gym (altså om det bliver "ekstra hårdt"... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
Forsøg med morfin
ForumindlægHej Jeg skal lidt akut have hjælp til at finde et forsøgs data fra et forsøg med morfin. Jeg skal undersøge morfins sturktur og virkning men kan bare ikke finde noget på nettet. Kan en komme med ideer til nøgle ord jeg kan søge ller aner hvor man finder forsøgsdata far forskellige forsøg? -
Rose i natriumhydroxid
ForumindlægHej, jeg skal snart op til naturfagseksamen, hvor jeg har om syreregn. Her har vi valgt at undersøge, hvad der sker med roser, når de kommes ned i PH-værdier på 2, 4, 7 og 10, hvor 2 og 4 er eddikesyre og 10 er natriumhydroxid. Efter 3 dage begynder roserne at miste deres farve i hovedet, men ro... -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
Hormonelle og neurologiske reguleringssystemer?
ForumindlægHej!! "Udvalgte dele af menneskets fysiologi, herunder hormonelle og neurologiske reguleringssystemer". Dette er et uddrag af kernestoffet for biologi A. Hvad menes hermed? Kan I komme på nogle eksempler på hormonelle og neurologiske reguleringssystemer? Jeg tænker insulin og blodsukker... -
Skifte over til Medicin.
ForumindlægHej. Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræ... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Immunologi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en årsopgave i biologi og har valgt emnet Immunologi. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilke underemner der er vigtig inden for Immunologien og vil derfor gerne høre Jeres mening. Jeg har skrevet om det specifikke og det uspecifikke immunforsvar indtil videre. ... -
realisme og idealisme? øhh
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skrive en opgave hvor jeg skal argumentere for og imod den følgende påstand: ”Staters mere eller mindre nationale interesser er styrende for deres adfærd, og da staterne af natur er egoistiske, fører samkvemmet mellem stater i højere grad til konflikt en... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
Hjælp til "Kjærestefolkene"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i dansk eksamen imorgen(folkeskolens afgangsprøve), men har et spørgsmål. Jeg skal fokusere på eventyret " kjærestefolkene", men jeg forstår ikke det med at bolden siger at den har en prop i livet??? Jeg håber at der er nogle venlige personer som gider at sva... -
rigtig eller forkert?
ForumindlægEr der nogle af jer, der er gode til biologi? og som lige vil læse min biologi rapport igennem, for at se om de ting jeg har skrevet giver mening, og er rigtige? på forhånd taak! -
Sovesyge
ForumindlægHej, Jeg har fået en eksamensopgave i Biologi om Sovesyge, og da biologi ikke er min stærke side, vil jeg meget gerne bede om hjælp til at komme igang.. Jeg har vedhæftet opgaven! På forhånd tusind tak!
