Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4201 til 4220 af 33009
-
opg 32, 33 og 34
ForumindlægHej Jeg er godt klar over, at det er mange opgaver. Men jeg er simpelthen analfabet, når det gælder kemi. Jeg håber I vil forklare mig det, og hjælpe mig:( For jeg er i bund og grund blank! Opgave 32: eregn PH i følgende syreopløsninger; a ) 0,100 M CH3COOH b) 0,100 M HF c) 0,100 M H3PO4 (P... -
Mat 1a på UNI
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med notater til Mat 1a på aalborg universitet - eventuelt med løsningerne til de praktiske eksamensopgaver? Sidder en hel gruppe og hænger fast -
Kernereaktion
Forumindlægjeg mangler hjælpe til denne opgave: a) opstil reaktionsskemaet for kernereaktionen mellem en proton og en (7/3)Li-kerne, når der udover en neutron dannes netop en anden kerne -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n... -
perikles gravtale nedskrevet af thukydid
ForumindlægHej alle! Jeg er netop igang med at skrive min DHO. Jeg har valgt historie, hvor jeg skriver om demokratiet i Athen (i det Antikke Grækenland). Jeg mangler nogle kilder, derfor skriver jeg her! Jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til nogle kilder? Og så vil jeg også høre om... -
Problemregning
ForumindlægHvilke noter skal man have med til matematik terminsprøve problemregning -
Spænding over Røngtenrør
ForumindlægHvis en elektron accelereres fra katode til anode så E-foton=E-kin og jeg har en fast bølgelængde. Hvordan skal jeg så udregne spændingen over røngtenrøret? Har jeg ret, hvis det er noget med U=hf/e ? -
Den nye reform
ForumindlægHvad mener i om den nye reform? -
Mundligt Dansk
ForumindlægEr der nogle som kan fortæller mig hvad temaet og budskabet er i historien Citronen af Jørgen Munck Rasmussen -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
et ?...
ForumindlægHej!!Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve på mandag, og har fået at vide af min lærer at vi kommer op i et HF sæt...(jeg vil dog også gerne vide omkring studenter eksamenssæt) hvordan ser sådan noget ud..?Er der nogen derude, som måske kunne hjælpe mig med lægge et sådan lignende HF sæt ud på ne... -
Hjælp med svar!! Dumper jeg min eksamen??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
Engelsk kvote 2 Århus Universitet
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska... -
Gode råd søges..
ForumindlægJeg skal op i historie på tirsdag d. 16. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.. nogle der har nogle gode råd? Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd. (: -
"Hit ord" til eksamen i kong ødipus
ForumindlægJeg skal til eksamen om en uge, og må indrømme mine noter stinker. Men jeg kan se på de fleste posts herinde at det der tæller er at fyre en masse af de fagudtryk af der kan bruges på teksten.Er der nogen der kan opremse dem - udover hybris/nemesis.og så lige en ting til. Hvad betyder sofrosyne -
AT
ForumindlægHvilke metoder er der i fysik og historie? -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
Fysik og matematikbøger sælges!
ForumindlægHar disse fysik / matematik-bøger til salg: Fysik 9 (prisme), 9. klasses-niveau. Fysikbogen, Fin Elvekjær. Omfattende fysikbog(ca. 475 s). Niveauet svarer ca til b-niveau i gymnasiet eller tilvalg på hf. Matematik for hf-tilvalgsfag. Jens carstensen. Svarer til b-niveau på hf. Denne bog er bl....
