Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4981 til 5000 af 127115
-
Gruppearbejde
ForumindlægHej.. Jeg går på 1. år på handelsgymnasiet i Kbh. Jeg har virkelig store problemmer med gruppearbejde, som faktisk gør, at jeg HADER at gå i skole på det sidste. Jeg synes altid at det ender med at jeg og evt. 1 mere laver det hele, mens de andre "dovner" den af. Har en gang sagt til mi... -
To spm. om udtale og person
ForumindlægJeg er i fuld gang med eksamenslæsningen og er stødt ind i to ting: 1) Hvordan udtaler man "moira" (skæbne)? Hvad med moirerne (skæbneguderne)? Skal man lægge trykket på i, så det bliver noget i stil med "mo-I-ra"? 2) Herodot siges at være historiefagets fader, men hvem er d... -
Ligninger!!!
ForumindlægJeg har klaret næsten alle min opgaver, men manlger kun disse ligninger: 3(5x+2)=10x+6 x - 5 = -x+1 100-2x = (5+x) (gange) 2 - 10 Har i det hele taget svært med parenterserne, men hjælp venligst hvis I/du har tid, på forhånd tak ;) -
TYYYSK, HJÆLP.....
ForumindlægSer det rigtigt ud?? Dette billede forestiller to soldater der står og holder vagt for at beskytte muren, så vest og østtyskere ikke kunne komme over. Dette var før murens fald fra d. 13. august 1961. hvis man prøvede at komme over muren ville man blive skudt. Der er mange lygtepæle, det ... -
Bestem til differentialligningen y'=5y
ForumindlægHej alle! Jeg læser matematik A som fjernundervisning og er nu stødt på en sidste opgave i min ene aflevering, som jeg er rimelig blank på. Min bog hjælper mig ikke rigtigt og jeg har også fundet en anden tråd herinde med samme spørgsmål, men jeg søger lidt forklaring til hvorfor man gør dit og ... -
Hjælp til Biologi. DNA.
ForumindlægHej studieportalen jeg har følgende spørgsmål, som jeg har svært ved. Hvad hedder det enzym som baseparrer de nye DNA-strenge ved replikationen? Arbejder dette enzym på samme måde på begge de oprindelige strenge? Hvad hedder det enzym som åbner det dobbelte DNA-molekyle, så replikationen kan ... -
Hjælp til min ansøgning
ForumindlægJeg har brug for en god job, så læste i avisen at Babysam Herning butik har brug for en hjælpepige.. Så har skrevet lidt om mig, og mine erfaringer. Jeg vil gerne vide om det er et godt ansøgning eller give ideer til hva jeg ska gør bedre TAK... HJÆLP MIG PLEASE.. -
Antal uddannelsesforsøg
ForumindlægHej. Jeg er blevet optaget på DTU og skal begynde min uddannelse den 25. januar. Jeg har én gang tidligere været optaget på en videregående uddanelse - altså er den anden gang jeg begynder på en videregående uddannelse. Mit spørgsmål er nu om jeg jeg begynde min uddannelse på DTU nu, men søge i... -
HJÆLP....HJÆLP
ForumindlægJeg er virkelig på herrens mark. Jeg har to gange skrevet en lille engelsk stil idag(den samme). Jeg har fået rettet første del. Hvilket er godt, men jeg mangler sidste del. OVERSKRIFTEN er ER DER ENDER HAR CA 10 MIN TIL RETTELSE... jeg er godt klar over astefejlen -ender- :-) der skulle have stå... -
Parentesregning
ForumindlægJeg er i tvivl om dette reduceringsstykke. (a+3b)^2 - (a-b)(a+b)-6ab= (a+3b) * (a+3b) - (a-b)(a+b) - 6ab= a^2 + 3ab + 3ab + 9b^2 - (a-b)(a+b)= ??? Nu er jeg lost. Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre med de sidste parenteser? Skal jeg hæve minusparantesen og ændre fortegn, e... -
naaturlig log
ForumindlægFunktionen h(t) = 2000e^(-0,00015t) - 2000 besrkiver i hvilken højde i meter den is der er dannet for t år siden befinder sig. a) find h(0) og grænseværdien lim h(t), og find herudfra ud af hvor tyk isen er og hvor højden måles fra? total lost er jeg? -
hældningstal
ForumindlægHvis nogen har lyst til at fixe denne opgave for mig ville det være super, især med gode forklaringer :D haster ikke. Betragt en ret linje med positivt hældningstal a og lad os antage at den rette linje danner en vinkel på v med x-aksen. 1) Vis følgende formel a=tan(v) 2) Gælder for... -
Hjælp til fysik opgave! (Radioaktivitet)
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for lidt hjælp til de her opgaver, og gerne en forklaring på hvordan resultatet findes :-) Radioaktivitet: Gør rede for henfald og giv et eksempel, som du selv finder på kernekortet. Brug kernekortet til at finde ud af, hvor mange Radon-isotoper der findes, angiv... -
gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg er snart færdig med min STX og ville forhøre mig om reglen med at gange ens gennemsnit. Må man stadig det i år 2010 og med hvor meget? Nogen siger 1,03 andre 1,05 og nogen 1,08?. Tak på forhånd :) -
KEMI EKSAMEN2
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med denne opgave? Organiske forbindelser. Til brændsel i en gasgrill bruges butan (C4H10) eller propan (C3H8) eller en blanding af de 2 gasser. a) Vælg et af stofferne og opskriv et reaktionsskema for forbrænding af gassen, når det vides at der bliver dannet C... -
hjæææææælppppppppp
ForumindlægHey ....Har meget brug for hjælp... Skal afl. tysk i morgen, men har store problemer...Kan ikke finde ud af at oversætte dette...Brødrene Grimm udgav i 1820 en eventyrsamling som alle børn kender. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. Hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven..??Eller sne... -
Omformulere please?
ForumindlægHej søde mennesker er der ikke nogen af jer der kan omformulere det her ? please det er til srp? hvis ikke det hele så meget gerne det fed skrift Den elektriske konduktans er det reciprokke af den mere velkendte resistans, R. Således er G=1/R. Størrelsen af den elektriske konduktans i en given... -
Beregn firkantens areal
ForumindlægOpgaven lyder:Tangenten til grafen for f(x)=kvadratrod(2x-3) i (6,f(6)) afgrænser sammen med koordinatakserne og linjen med ligningen x=6 en firkant. Beregn denne firkants areal.-Jeg har til at starte med fundet f'(x)=1/ kva.(2x-3)Og nu ved jeg så ikke lige hva mere jeg ska gøre :( -
historie opgave HJÆLP jeg er på røven
ForumindlægHej Jeg skulle have afleveret min historie opgave lidt før jul, men så var jeg i Thailand i 3 uger og er lige kommet hjem nu og skal aflevere den på fredag...\nJeg ved godt at det er dumt og at det ikke er min stil, men er der MÅSKE nogen der KAN SENDE DERES HISTORIE OPGAVE til mig på min mail?\... -
JEG ER PÅ RØVEN I EKSAMEN AFLEVERING MED EMNET LIGESTILLING!!!!
ForumindlægDet er hvad jeg er som udgangsunkt er nået frem til. Nogen der kan hjælpe mig videre,. Jeg sidder og bliver i tvivl om det er noget være gang røv jeg har gang i. Det er samfundsfag på C. Ligestillings historie op gennem tiderne. `Ligestilling` ser jeg som værende en overordnet titel for al forske...
