Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5001 til 5020 af 127115
-
befolkningstæthed
ForumindlægHej Størrelsen af hele byen Fredericia er 15km2 Vis, at Fredericias bykerne udgør ca. 9 % af hele Fredericia. Der har jeg ingen idé om hvordan man gør? I frederica bor der ca. 36700 personer ca. 5700 af dem bor i Fredericias bykern Befolkningstætheden i hele Fredericia kan beregnes til (367... -
Projektuge, Projekt-Opgave "Danmark og danskere."
ForumindlægPå min skole skal vi snart i gang med vores projektopgaver. Det overordnet emne hedder "Danmark og danskerne.” Hvor man skal finde/tænke på et problem i Danmark, som påvirker de fleste danskere. Man skal finde en løsning, og så lave et produkt, som viser ens løsning. Men jeg kan virkel... -
Studentergave til dreng
ForumindlægHej. Jeg bliver student her d. 26.6, og min kæreste bliver d. 27. Problemet er, at han ikke ønsker sig noget overhovedet, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal finde på i gave! Vi har været sammen i lidt over et år, og vil gerne give ham en flot gave. Han går ikke med smykker eller ... -
Perfektum eller futurum
ForumindlægHej, jeg har følgende sætning, som jeg ikke ved skal stå i perfektum eller futurum: Carola wird fangen von DDR-soldaten (futurum) eller Carola wird gefangen von DDR-soldaten (perfektum) På dansk skal sætningen lyde "Carola bliver fanget af DDR-soldater". -
hvordan løses x^2+2= 8 x
Forumindlæghvordan løses x^2+2= 8/x jeg er lidt i tvivl om hvordan denne løses? er den rigtige løsning x^2+2-8/x? -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
EU og Danmark ?
ForumindlægHej.. Jeg har i min dansk/historieopgave, valgt at skrive i historie, i emnet Danmark og EU. Men jeg er virkelig lost over hvad jeg skal skrive :/ ! Nogle spændende idéer ? :) Det må max fylde 7 sider, så det skal ikke være lange emner . -
Medea
ForumindlægEr igang med at analysere Medea og allerede starten forvirrer mig. Er forfatteren fortælleren også? Jeg forstår ikke helt hvem der er der snakker fra vers 3 til 12. For fortælleren siger at gid aldrig Pelionskovens fyr var blevet hugget om til årer så helterne kunne drager ud på togt. Og gik Jaso... -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma... -
klage
ForumindlægVed I om det er muligt at klage, efter årskarakteren er givet? -
koordinatsæt
ForumindlægLinjen l, som er parallel med t og går gennem P(7,6) skær cirklen i et andet punkt R Hvordan bestemmes R? cirklen: (x-a)^2+(y-5)^2=17 t: y=0,25x Jeg har selv tænkt på at finde ligningen for l og sætte den ind i cirklensligning, er det rigrigt? Hvis det er den metode vil jeg gerne se hvordan ma... -
Oversættelse
ForumindlægNogle der kan fortælle mig den rigtige oversættelse af følgende sætninger som jeg skal bruge til en tekst: 1) Sidste fredag tog lola, maria og laura ind til centrum for at gå på udsalg. 2) De tog af sted kl. fire om eftermiddagen. 3) Først tog de metoren til Puerta del Sol 4) Og så gik de op ... -
Ny gymnasiereform
ForumindlægJeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad Jeres mening om den nye gymnasiereform er ? -
Kørekort teoriprøve
ForumindlægHej! Jeg skal til teoriprøve i morgen kl. halv ni og er ret nervøs. Især for den sværeste af politiets prøver, altså den, der vist kaldes NX. Jeg ville derfor høre, om der er nogen, der har nogle råd omkring denne specifikke prøve og spørgsmålene i den? Og hvis der er nogen, der har nogle generel... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Saddam Hussein
ForumindlægNu har de jo fanget ham, så nu mangler de bare Osama Bin Laden - så er al terrorisme udryddet :D -
Hjælp om umættede olie please eksamen
ForumindlægHej. I min rapport bliver der spurgt om hvorfor vi laver forsøget i mørke altså putter dem i alufolie. det går ud på at jeg skal finde ud af hvilken af de 3 olivenolie,smørfedt (smeltet), og vindruekerne er mest umættede. og efter jeg puttede dem i 3 reagens glas, tilsætter vi 2ml heptan fordi ... -
Medicin: kemi - hvor "go" skal man være?
ForumindlægHej Kemien på medicinstudiet 1. semester skulle efter sigende være ret heftig - eller i hvert fald på et højere niveau end gymnasiet. Mit problem er så at jeg har haft kemi på b i gymnasiet og var sådan "middel" i faget, men at det ligger langt tilbage. Jeg kan ikke nå at "repetere... -
"Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg har lige læst "Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan igennem flere gange. Og jeg fatter intet af den. Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvad det egentlig går ud på og hvordan man i korte træk kan analysere den? På forhånd tak -
Hjælp til decimaltal
ForumindlægHej. Er der nogle der kender en særlig metode/måde til at dividere med decimaler? F.eks. 5,4:10 eller 0,18 : 6 osv.
