Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5061 til 5080 af 127115
-
Forskrift for parabel
ForumindlægHej Kan man finde en forskrift for en parabel hvis man kun har givet 2 punkter? -
Den kontinentale velfærdsmodel
ForumindlægHej alle Er der nogen, der kan forklare mig lidt om den kontinentale velfærdsmodel? Med henblik på statens rolle, markedets rolle, civilsamfundets rolle, graden af økonomisk omfordeling og eventuelle kritikpunkter? :-) -
Økonomi
ForumindlægHejsa. Er der nogle økonomiske hoveder herinde, som kunne forklare mig de to begreb, Makroøkonomi og Mikroøkonomi? Det må umiddelbart gerne være noget forenklet. Mit udgangspunkt, er at jeg forstår/tror at Makriøkonomi går ud på at påvirke pengestrømmen. Men da en markedsøkonomi vel ofte bestemme... -
Matematik A , help
Forumindlæghjælp til opgave 1 ) I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt P(-3,-4) og en vektor a = (1,2) Punkterne A og B er bestemt ved PA vektor = -a vektor PB vektor = 2 * a vektor hat 1) Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne A og B -
Spørgsmål om cellemembranen og dets transport af stoffer
ForumindlægHej SP. Jeg genlæser om cellemmebranen og dets funktioner i forbindelse med transporten af stoffer ind og ud af cellen. Derfor har jeg følgende spørgsmål: _______________________________________________________________________________________ Mine spørgsmål: Hvis et molekyle, såsom en carbonh... -
LINJENS LIGNING HJÆLP
Forumindlægy = ax+b Jeg skal bevise at a hældning kan findes ved a = y2-y1/x2-x1. Men jeg forstår ikke to led i den. Håber I kan hjælpe y2-y1 = ax2+b - (ax1+b)<-> y2-y1 = ax2 - ax1 <-> går b'erne ud med hinanden? eller? y2-y1 = a(x2-x1) <-> a ganges i parentens ikk? eller? a = y2-y1 ... -
samfundsfag metode AT
Forumindlægjeg er kommet i tvivl om hvordan samfundsfagsmetoden egentlig fungerer. I AT har jeg valgt at skrive om jordskælvet i Japan sidste år, med samfundsfag og NG Det jeg reelt er i tvivl om, er hvilken metode jeg har brugt i samfundsfag. Jeg har på baggrund af analyse af nogle tekster ko... -
osama bin laden er død! :D
Forumindlægså fik vi ham endelig! konklusion: lige meget hvor eftersøgt man er, så kan man aldrig gemme sig godt nok! -
Dannelsesrejse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en stor opgave, hvor jeg skal forklare, dannelsesrejsen i biedermeierkulturen. Jeg er i tvivl om, hvad forskellem på dannelsesrejsen er og dannelsesromanen (hjemme-ude-hjem)? Håber I kan hjælpe, da jeg har søgt på nettet, hvilket ikke gav resultat :( -
Optagelse og virkning af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej(: Jeg er i gang med at skrive SRP om acetylsalicylsyre i kemi og dansk, og er blevet lidt forvirret ang. dens optagelse og virkning i kroppen, da biologi ikke lige er mit hovedfag. Så i må gerne lige rette mig, hvis jeg er forkert på den. Kort fortalt: Efter indtagelse i munden kommer ... -
Mat: vinkel ml. vektorer
ForumindlægHejOm to vektorer vektor-a og vektor-b gælder|vektor-a|=2 , |vektor-b|=3 og |vektor-a + vektor-b|=3Beregn gradtallet for vinklen mellem vektor-a og vektor-b.Jeg har løst opgaven, men er bare i tvivl om min formulering, og om det er tilladt at regne sådan, når det er en opgave med vektorer.-----Mi... -
HJÆLP!!! forstår nicht
ForumindlægWenn es den ganzen Tag regnet, traüme ich davon, in der wanne zu liegen, mit Schaum. Mein Alltag sieht so aus: Um acht Uhr klingelt mein Wecker mrgens,dann höre ich Radio, am liebsten die Nachrichten oder klassische Musik. Dann rolle ich mein Sachen zusammen, räume den Hauseingang, binde die Tasc... -
Kom I ind, og på hvad?
ForumindlægJa, så vil jeg starte dette klassiske oplæg:)Hvad, og hvor kom I ind:)? Jeg kom selv ind på Økonomi i Aarhus. Min 1. priotet. -
Evolution - Livets udvikling.
ForumindlægSå har jeg lige det sidste spørgsmål, inden min rapport skal afleveres som hedder "Kan en art leve evigt, hvad med vores egen (homo sapiens)" Det her spørgsmål irriterer mig græseløst, fordi jeg ved det er nej. Men hvorfor nej? Håber mindst en af jer klogeåger kan svare på det..... -
gammel dansk forståelse
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad der står er - altså hvad vil det i andre ord sige? "Men hvad den materielle Verden aangaaer, kunne vi i det Mindste sige saameget som saa -- vi kunne indse, at hvad der skeer, det fuldbyrdes ikke ved at Guddomsmagten sættes i Virksomhed ved hvert enkelt Tilfælde... -
Telomer
ForumindlægDer er en ting jeg og min læsemakker ikke helt kan forstå omkring telomorer: Telomeren er en forlængelse af 3´enden af hvert DNA molekyle i hvert kromosom... Denne forkortes ved hver deling pga. primeren ikke translateres med hvis ikke der er telomerase til sted selvfølgelig) (lagging strand)... ... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Er Shahada kun noget man går igennem hvis man er konvertit?
ForumindlægHejsa Jeg har om islam og islams 5 søøjler, dog er jeg lidt i tvivl om man kun går gennem shahasa hvis man er konvertit og om man ikke kal tage den hvis du esempelvis er født ind i islam -
Engelsk grammatik... Konjuktioner...
ForumindlægHej allesammen..Håber i har haft en god påske..Jeg har lidt problemer med den engelske grammtik. Jeg har her lavet 12 sætninger, som jeg har oversat fra dansk til engelsk. De engelske sætninger står nederst på siden.Dansk:1. Da Tom åbnede døren, så han hasten.2. Da han fik øje på Godiva, glemte h...
