Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 5061 til 5080 af 65692
-
Eksamen!!!????
ForumindlægHej!Jeg skal op i engelsk, men er pludselig blevet i tvivl om hvor meget det er vi skal fortælle om den tekst vi trækker. Skal vi både give et referat af hele teksten og en analyse af det stykke vi nu har trykket og en analyse af hele teksten (tema, budskab, personer mm.) elelr hvad er det lige v... -
Dansk/Historie opgave 1.g STX
ForumindlægHEj SP Har bruge for hjælp til at skrive en opgaveformulering i den større opgave i 1.g. Jeg valg desuden valgt "Dansk" Mit emne er romantismen, jeg ved bare ikke hvilke tekster jeg bør forholde mig til og og perspektivere om, eller hvilke forfattere der er en god ide at få med. ... -
HJÆLP! Hvordan bliver man rustet sammen til dansk skrift. stx?
ForumindlægNogle der kan forklare tidevand meget detaljeret og meget pædagogisk????? -
Evaluering af skriftlig mat A stx
ForumindlægEr der nogen, der ved hvornår evalueringerne af de skriflige eksamener bliver tilgængelige på undervisningsministeriets hjemmeside. For kunne nemlig godt tænke mig at sammenlige karakterene givet til dem der var oppe d. 25 maj i mat A med karakterene fra den 31 maj. -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg skul... -
Rettelse af eng-stil, stx-a
ForumindlægHey. Er der nogen der vil være så elskværdig at rette min engelsk-stil igennem for grammatiske fejl, selve analysen skulle være god nok. Vedhæftet På forhånd tak! -
Ligninger med en ubekendt - Mat B STX
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder her med en aflevering til i aften, og har problemer. Mit såkaldte problem er 2 regnestykker, under det der hedder ligninger med en ubekendt. De lyder som følger: 1) 2/x = x/50 2) x/3 = 7/x Håber i kan hjælpe mig med hvordan man gør. Vh -
Opgave 1b stx maj 2011
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe mig - jeg skal op i skr. kemi i morgen, og det er der ingen problemer i. Problemet er at jeg i flere timer har siddet fast i opgave 1b og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved den. Jeg er med på princippet i opgaven - vi skal bestemme molekyle formlen, men jeg... -
HJÆLP, eksamen!!!
ForumindlægHej folkens, Sidder her og læser til eksamen, skal op i morgen:S. jeg har nogle spørgsmål, jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig med. 1. Hvordan kan det være at strukturisomere har forskellige egenskaber? Har læst at alkoholers kogepunkt, er bestemt ud fra de intermolekylære bindinger mellem ... -
Eksamens hjælp.
ForumindlægHej. Jeg sidder med to spørgsmål, jeg overhovedet ikke forstår og det skal bruges til eksamen.. Så håber nogen vil hjælpe mig.. Hvad er forskellen på en syre og en sur opløsning? Hvad er forskellen på en base og basisk opløsning? Jeg ved at en syre kan afgive en hydron, og at en sur oplø... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg har et par opgaver som omhandler fordoblingskonstant som jeg har problemer med. Find fordoblings- eller halveringskonstanten, for nedenstående funktioner. a) f(x) = 20 * 1.05x b) g(x) = 17 * 0.89x -
matematik
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med denne her opgave. jeg vil gerne forstår den og med steps, tak på forhånd Opgave 2 Et skib sejler fra en havn 3 km mod NØ (Nord-Øst) og derefter 2 km mod ØNØ (Øst-Nord-Øst). Hvor langt er skibet derefter fra havnen? -
Matematik
ForumindlægOpgave : f ' (t)= 0,00003*f(t)*(900-f(t)) , 60 < t<360 En optælling gav f(300)=280. bestem f'(300) bestem ved hjælp heraf et skøn over antallet aff bakterier efter 305 min. - skal man bruge formelen : f(x)=g-a*e^-kx ved ikke hvordan jeg skal lave opgave . Skal je... -
matematik hjælp
ForumindlægHej.Håber der er nogen der kan hjælpe, har fået stillet denne opgave til aflevering. og jeg kan ikke finde ud af at komme igang med den.Opgave 25Et elektrisk kredsløb består af et 12-volts batteri med en indre modstand på x ohm. Den energi E, der udvikles i kredsen, er givet vedE=x*I^2Hvor strøms... -
Matematik
Forumindlæg4 x 104 + 2 x 102 -
Matematik
ForumindlægHej alle\n\nJeg er ved at skrive en rapport i LaTeX - i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.\n\nFx ser lidt af min "kode" således ud:\n\n\\begin{divisor}\nDivisor \\\\\nHvis a og b er hele tal, og der findes et tal q\\varepsilon \\mathbb{Z}, således \\\\\n\\begin{equation}b=aq\\end{... -
Matematik hjælp...
ForumindlægHej, håber i vil hjælpe mig med denne opgave.. de samlede produktionsomkostninger der er sammensat af faste omkostninger og variable omkostninger er beskrevet ved: g(x) = 1/3x3-25x2+640x+1000 x∈[0;50] en virksomhed sælger hele den varemængde der produceres til en pros af ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægAbel og Carl står ved en brusende flod. De vil bruge et målebånd og en vinkelmåler til at bestemme flodens bredde. Abel og Carl står med 11 meters afstand og de måler sigtevinklerne A og C til et træ på den anden side af floden. Abel måler vinkel A til 79° mens Carl måler vinkel C til 64&... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej, er i gang med Regional TV - TV2/Nord problemregning fra 2005 Men jeg har problemer med opg. 1.3, der står: Hvor stort er arealet af det område, TV2/nord dækker ifølge kortet? (Hver kvadrat er 20x20 altså 400 km2) Mit spørgsmål er bare: jeg ved ikke hvordan jeg skal tælle kvadrate... -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med at skrive formlen til den opgave. på en såkaldt boligsparekonto indbetales 3000 kr. en gang om året i 5 år. på betingelse af, at pengene anvendes til boligformål, er renten 10% p.a. a) hvor mange penge får man udbetalt, hvis pengene hæves til boligformål umiddelba...
