Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5701 til 5720 af 127115
-
reeksamen på uni og pensumskift
ForumindlægHej. Hvordan fungerer reeksamenssystemet på universitet (fx KU) når der sker pensumskift? Eksempel: Antag at du har taget et kursus i Matematik. Du dumper de første 2 eksaminer, og har nu kun en sidste chance tilbage. Denne får du ved den almindelige eksamen til næste års kursus. Men til næste å... -
differentialligning
Forumindlæghar differentialligningen y'+y=20x+3 som går gennem punktet P(1,4) hjælp! i opgaverne før har jeg haft en formel for den totale løsning, hvor jeg så bare har fundet c, men ved ikke hvordan jeg skal løse den her diff-ligning -
Underrum
ForumindlægHej Jeg har et underrum U, som jeg skal bestemme basis og dimension af. Kan i give mig nogle vink i den rette retning? Jeg er kommet så lang med at omskrive den til: Så har jeg sagt, at de to er en basis fordi de lineær uafhængige, da determinanten er forskellig fra 0. Er jeg på rette ve... -
Hvordan forgår det??
ForumindlægHjælp! Jeg skal snart op i 10.klasse fysik prøve og jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Så jeh håber der er nogen der kan? Tak :) -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
Disposition Baser
ForumindlægHey! Skal op i baser imorgen, og mangler lige en dispositon med førsog til! Nogen der kan hjælpe? Har prøvet selv, men er helt lost! -
Rentedager, nogen som, kunne hjælpe?
ForumindlægJeg har en opgave som, jeg skal have lavet til imorgen 25/11. Der står feks Fra 17/12 til d. 9/2 Skal man tælle hvor lang der er fra dem hvis der står måned 12.. Og måned 2 ? -
Sammenhæng mellem data, på hvilken måde?
ForumindlægHar tænkt på, når man laver fysikforsøg og efterfølgende rapporter og skriver datene ind i excel og laver en grafEr det så bedst at tvinge grafen gennem (0,0) (det kræver selvfølgelig at sammenhængen gør at den bør skære (0,0)) eller er det bedre ikke at tvinge den gennem (0,0) og derefter bemærk... -
Omløbstid
ForumindlægJeg har en lille puck m, der glider gnidningsfrit på indersiden af en konisk glasskål. Glasskålens symmetriakse står lodret i tyngdefeltet, og skålens sider danner vinklen theta med lodret. Pucken foretager en jævn cirkelbevægelse i det vandrette plan i højden h over skålens spidse ende. Dimensio... -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
Biologi - Ilt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker, hvis der er ilt tilstede og hvis der ikke er ilt tilstede ved Glykolysen som foregår i cellens cytoplasma og ved citronsyrecyklus og elektrontransportkæden som foregår i mitrokondrierne ???? -
massen af pcl3
ForumindlægHej ejg har brug for jeres hjælp til opg 5) C idet jeg ikke rigtig ved hvilken forhold reaktnionsdeltagerne og produktet reagerer i. Opgaven er vedhæftet tak på forhånd. -
Hjælp til valg af uddannelse efter gymnasiet :)
ForumindlægHej Alle :) Jeg går i 2.g og er en dreng på 17. I mit andet gymnasieår har jeg lært meget om mig selv og dermed også meget om hvad jeg vil efter gymnasiet, men som så ofte har de mange svar bare hjulpet til endnu flere spørgsmål, og det er disse jeg håber I kan hjælpe mig med :) En af de ti... -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
differenskvotient/sekant
ForumindlægHej! Jeg læser til eksamen og er i gang med emnet differentialregning. Jeg er indenfor emnet i gang med at kigge på tretrinsraketten og er blevet i tvivl om sekanten er det samme som differenskvotienten ? Julie -
Heptan - Brom
ForumindlægHej alle sammen ! Har en opg. i kemi som jeg har svært ved, håber i kan hjælpe, den er således: Reaktionen mellem heptan og brom er: C7H16 + Br2 ----> C7H15Br + HBr Spørgsmålet er: Antag at kun et enkelt af H-atomerne i heptanmolekylet udskiftet med et Br-atom. Hvor mange forskellige bromhepta... -
Reaktionshastighed!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave :) Betragt reaktionen for fremstilling af ammoniak: N2 + 3H2 → 2NH3 Reaktionshastigheden for omdannelsen af H2 pr. sekund er på et tidspunkt blevet målt til . Hvor stor er reaktionshastigheden udtrykt ved: a) omdannelsen af N2 b) ... -
Acetylsalicylsyre hydrolyse.
ForumindlægHej SP, jeg har fået spørgsmålet: Opskriv reaktionen for hydrolysen af acetylsalicylsyre med NaOH Jeg har fået det til at acetylsalicylsyre+NaOH danner salicylsyre og eddikesyre, men er usikker på om det er korrekt, da en hydrolyse jo forbruger vand til spaltning af molekylet. Håber der er e... -
Mundtlig kemi, spm. om alkymi???
ForumindlægHej, Min mundtlige eksamen i kemi er i morgen, og sidder nu, og forberede et af de sidste spørgsmål, nemlig alkymiens udfordring. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det? Er helt blank. Jeg har et forsøg til spørgsmålet, men udover det, har jeg ikke meget mere. Håber der er noger det kan hj... -
Bestem ligning for linjen
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til denne opgave, som er UDEN hjælpemidler: En linje l er givet ved ligningen 3x-y+1=0. Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l og går gennem punktet P(4,3)
