Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5781 til 5800 af 127115
-
Tjek samtale
ForumindlægHej jeg har skulle lave to samtaler og dem vil jeg ekstremt gerne have tjekket igennem. I den sidste har jeg sat et stykke i parentes fordi jeg var i tvivl om den, så den er vigtigst hvis nogen gider tjekke den. a) Lav et miniinterview med en spansktalende person om hans/hendes job. Spørg, hvor v... -
Henfaldsloven - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er i færd med at skrive SRP opgave, og i denne anledning har jeg fået til opgave at: Gør rede for henfaldsloven, løs herunder differentialligningen dN/dt = -k·N ved separation af de variable. Jeg er selv kommet frem til følgende svar: dN/dt=-k*N dN=-k*N*dt 1/N*dN=-k*dy... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til terminsprøve i næste uge . Ville lige høre, det opgavesæt vi får, er det et sæt, der har været tidligere ? -
Frysning af gærceller
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en opgave om gærceller og deres vækst, men jeg kan ikke finde nogle sider der beskriver hvad der sker nå man fryser gærceller, jeg kan huske min lærer sagde vi skulle skrive noget om enzymer ,der bliver ødelagt eller sådan noget (som når æggehviden bliver hvid) er der ikk... -
Syntese
ForumindlægI denne syntese af paracetamol er der kun et syntesetrin. Ved andre synteser af fx visse medicin typer kan der være mange syntesetrin, måske 10 trin. Hvis der er genfinding i hvert syntesetrin som svarer til jeres udbytte, hvor stort slutudbytte vil man så forvente ved en syntese med 10 trin, hvi... -
Vilkårlige trekanter
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal beregne Vinkel A, B og siden a. Jeg har fået oplyst Vinkel C, som er 76.9 og siderne b=11.6 og siden c=8.7. Håber nogle kan hjælpe. -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
De komplekse tals legme
ForumindlægHej, Jeg skal skrive srp i de to kommende uger, og jeg har fået delspørgsmålet, redegør kort for de komplekse tals legme. hvad skal en sådan redegørelse indeholde? Jeg er ikke sikker på om det er beviser for lovene ex den kommutative lov, eller hvad det er? -
Omskrivning ax + b^2
ForumindlægJeg er løbet ind i lidt problemer med en opgave. Den lyder: Omskriv 4x2 - 12x + 9 til formlen (ax + b)2 Min lommeregner siger det skal blive til (2x - 3)2, men jeg kan ikke selv regne det ud i hånden (som vi skal) Er lidt i tvivl om, om der er en formel jeg kan bruge? Håber nogen kan hjæl... -
HJÆLP !
ForumindlægEt bogforlag bestiller på trykkeriet 2000 bøger. Den samlede trykpris er 27.500 kr. Find trykprisen pr. bog. Forlaget sælger 1650 af bøgerne med en fortjeneste på 60 %. Resten sælges på udsalg for 16,50 kr. pr. stk. Find den samlede salgpris for bøgerne. Hvor meget tjener forlaget ialt ... -
hvordan siger man
Forumindlægjeg vil gerne perspektivere til andre tekster ? -
Batteri - bærbar
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man vedligeholder bærbarbatteriet bedst. Jeg har nemlig en tendens til at brænde batteriet ned, så vil helst gerne undgå det, da jeg nu har fået et nyt?? TheRose -
målt og en tabelværdi
Forumindlægheeej jeg sidder med en opgave hvor jeg skal beregne % afvigels,jeg ved så godt hvad målt værdi er og hvodan det skal regnes ud, men ptabel værdi..... hvordan regner jeg den ud? -
Læseprøve og staveprøve
ForumindlægHej . Forleden dag havde vi en årslæseprøve og årsstaveprøve. Når jeg siger års, er det fordi læreren skal beskæftige sig med dem. Han skal nemlig bruge dem til skolehjemsamtale. Og så skal han også bruge dem til at skrive i elevplanen... Jeg klarede prøveerne rigtig dårligt. Og jeg tænker bare p... -
Statistik
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig hvad alle disse begreber betyder? hyppighed frekvens kummuleret frekvens middelværdi boksplot for et grupperet observationssæt. observationssæt, kvartilsæt både for et diskret og et grupperet observationssæt På forhånd tak :) -
Spørgsmål vdr. "baneberegning" (bevis)
ForumindlægHey derude, Jeg har lige nogle spøgsmål vedrørende "baneberegning", som man fx kan bruge til at finde ud af hvor hurtigt et rumskib skal flyve og hvor meget energi (brændstof) det skal have. Spørgsmålene er skrevet herunder: 1. Man siger at når man er i et kredsløb, virker tyngdekr... -
Hvad er forskellen på en problemformulering og en problemstilling?
ForumindlægTak på forhånd. -
Hejsa-kort spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen :) Vil bare lige høre om der nogen der har skrevet en analyse og fortolkning af "Twelve" som gider downloade den til mig - så jeg kan blive inspireret ... På forhånd tak ! -
tysk afgangsprøve 2010 :)
Forumindlæghej alle;) jeg skal til tysk afgangsprøve (9. klasse) og har valgt emnet: Deutschland im 20. jahrhundret og under emne: Warum wurde die Mauer gebaut? og så skal vi jo afleverer end super god disposition;) og så tænkte jeg på om i havde nogle gode dispositioner, jeg måske kunne se, eller gode for... -
Stamfunktion
ForumindlægJeg har fået til opgave at undersøge om g er stamfunktion til f, når g (x) = x - 1/x + 2ln(x) og f (x) = ((x+1)/(x))2 , x>0 Når man differentiere dem, får jeg det til g'(x) = 1 + (1/x2) + 2 1/x og jeg får f til f'(x) = (1 + 1/x)2 Derfor vil jeg mene at de er hinandens stamfunktion...
