Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5981 til 6000 af 181598
-
Fysik eksamen
ForumindlægEr der nogle som har nogle noter til jordens salte (ny prisma 9) -
Eksamens emne
ForumindlægHej. Ville spørge om der var nogen der kunne hjælpe mig, da jeg ikke helt kan huske hvilket emne "den rette linje y=ax+by=ax+b" går under. Ja.. nogen der kan forklare for mig, hvad det går ud på? -
hjææælp til eksamen
Forumindlæghvad er vertikal omfordeling? -
Eksamens skabelon
ForumindlægHey.. Er der nogen som har en slags skabelon eller nogle tyske vendinger... Jeg vil gerne starte med en præsentation: Derefter vil jeg gerne give en resume: også vil jeg gerne snakke om personerne i teksten: OSV........ -
Matematik - Procent?
ForumindlægGodaften :) Hmm, jeg sidder og kigger på en opgave med procent, prøver at regne den ud, men kan ikke? Kan jeg mon få hjælp? Opg.: Tre personer får lønforhøjelse. Beregn, hvor meget de hver især får mere og deres timeløn efter lønforhøjelsen, når a) Ingrid har en timeløn på 110 kr.... -
matematik (vektorer)
ForumindlægDer er givet vektorerne a=(2,3), b=(10,-8) og c=3â+b samt punkterne P(2,-1) og Q(4,3).\n\na) Bestem koordinatsættet til c, og bestem længden af c.\n\nb) Bestem længden af vektoren 2PQ-PQ. (PQ har hat ^ )\n\nc) Bestem koordinatsættet til punktet R bestemt ved PR= a+â.\n\ner der nogle der kan hjælpe?? -
Matematik-opg
ForumindlægHej.. Flg. opgave har givet mig lidt problemer:\n\nI en trekant er vinklen c= 45 grader, højden til a er 35 og medianen til a er 37. FOdpunkterne for højden h(lille a) og medianen m(lille a) kaldes H og M, og det oplyses, at (vinkel)AMC er spids.\n\nBeregn de ukendte sider og vinkler i ABC\n\nJeg... -
Matematik nød :-(
ForumindlægHejsa allesammen :D. Jeg har virkelig et stort problem, da jeg har det meget svært ved at lave en matematik opgave ;-(. Håber i kan hjælpe mig, for har VIRKELIG brug for jeres hjælp !! :-( Jeg takker på forhånd for hjælpen :D Mvh gymnasie studerende :-) P.s skal aflevere den imorgen, da vi fik op... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægHJÆÆLP :/ Gør rede for den ekponentielle vækstmodel: y = b * a^x Kom ind på betydningen af a og b og brugen af semilogaritmisk papir. Beskriv eller udled halverings- og fordoblingskonstanten. ______________________________________________________ Er der en der kan skrive svaret ud i pap for... -
hurtig matematik!
ForumindlægHej folkens ;) Jeg har lavet opg 1. men er ikke sikker på at det er rigtig? og til opg.2 jeg aner virkelig ikke hvordan man gør. og jeg kan ikke kig i min bog, da jeg ikke har en matemaik bog( det er en kopi ark) . Hååber i vil hjælpe ;) opg.1 undersøg om -1 er løsning i hver af følgende ligninge... -
Matematik: kontraintuitiv
ForumindlægHej Hvad betyder "kontraintuitiv"? Betyder det ikke, at løsningen ikke stemmer overens med ens intuition ? -
Matematik HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!
Forumindlægnogen kan hjælpe ? er i tvivl -
Matematik- HURTIG HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen, som lige kan hjælpe med den her: Afrund til 2 decimaler: 0,499 afrundes til: Tak på forhånd. -
Matematik Opgave.
Forumindlæghhh Figuren viser grafen for en differentiabel funktion f. Billeden er vedhæftet: Løs grafisk ligningen f '(x)=0 Håber at nogen kan løse denne ligning. Med Venlig Hilsen Nick -
Matematik opgave... :/
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af den her: I en beholder er der luft, og sammenhørende værdier af luftens temperatur og tryk er i to tilfælde målt: EN TABEL JEG VEDHÆFTER Trykket y afhænger lineært af temperaturen x. Bestem forskrift for den funktion f, der beskriver sammenhængen mellem x og y,... -
Matematik Problemregning
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til denne opgave, da jeg ikke er sikker på hvad jeg laver er forkert eller rigtigt. Det er opgaven Bolden 3. Her er spørgsmålene: https://www.skolekom.dk/[email protected]/S432A90FD.9/Finalen.pdf -
Lorte matematik ): !!
ForumindlægVaskemaskine A koster 4000 kr. hos forhandleren og 15 kr. per time den vasker. Vaskemaskine B koster 7000 kr. hos forhandleren og 9,5 kr. per time den vasker. Hvor mange timer skal man vaske før det bedst kan betale sige, at bruge vaskemaskine B? Forstår den ikke ): !! -
HJÆLP MED EKSAMENS STOF, HASTER!
ForumindlægHej, brug for hjælp til matematik C-niveau - det haster! hvordan finder man højdebestemmelse af en retvinklet trekant ? -
Mat A 2014 December
ForumindlægHej, Er der nogle af jer, der har opgavesættet til matematik A december 2014? Hvis ikke opgavesættet, har I så opgaverne? Det ville være en stor hjælp, hvis i har det og gerne vil sende. -
Matematik - C
ForumindlægFunktionerne f,g og h har følgende forskrift: f(x) = x +1 g(x) = x -1 h(x) = x Vis at f(g(x)) = h(x) gør rede for at g(x) = f opløftet i -1(x Er det nogen der kan hjælpe? på forhånd tak :) I første spørgsmål sætter men f(x) = g(x) for at finde h(x) eller hvordan løses den?
