Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 6001 til 6020 af 160039
-
HASTER! MATEMATIK
Forumindlægjeg forstår ikke, hvad jeg skal . er der ikke nogle der vil hjælpe mig! det er til imorgen! Bestem den mindste y-værdi for andengradspolynomiet y= x^2-20x+51 . tegn er der ikke nogle der vil forklar mig hvad jeg skal gør.! plzz.. -
Hjælp Matematik!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle opgaver? 1) Bestem rødderne i andengradspolynomiet F(x) = x^2-x-2 og faktoriser polynomiet. 2) En funktion f er bestemt ved f(x)= 7lnx-2x^3, bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f(1)). 3) En funktion f er bestemt ved ... -
Matematik
Forumindlæg1) indsamlingen til den lokale kirke ved julegudstjeneste gav 1500 men håber næste år at der ville blive samlet 15k% mere ind. hvor meget hpbede man på at næste års indamling ville blive Hvordan regner man det ud, har helt glemt det -
Matematik
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjlp til denne opgave forstår virkelig ikke noget af det :) En tabel ser således ud: x 0 1 2 3 y 1 3 5 7 - Beskriv med en ligning sammenhængen mellem x og y i tabellen. - Hvordan kunne en beskrivelse med ord se ud? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med en opgave som volder problemer, og håber nogen herinde kan hjælpe mig! :) Jeg har vedhæftet opgaven som et billede -
Matematik
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder sådan her. Giv et større eksempel med pris- omkostnings-omsætnings og overskudsfunktioner håber der er en der gider at lave en for mig -
Matematik
ForumindlægHvad kommer et par sko til at koste hvis produktionsprisen er 250kr -
Hvornår er matematik hhx B bestået?
ForumindlægHej, Hvornår er matematik hhx B bestået? Jeg har hørt, at det er bestået, når alle ens karakterer inden for faget (årskarakterer og eksamenskarakterer) divideret med antallet af karakterer inden for faget giver 2 i snit eller derover. Fx 7, 7 (årskarakterer) og 00 (eksamenskarakter). 7+7+00/3... -
Matematik - integral-opgave
ForumindlægHejsaJeg har fået en opgave der lyder:Figuren viser graferne for to funktioner f(x) og xint f(t) dt0(integralet fra 0 til x af f(t) dt)Gør rede for hvilken graf der hører til hvilken funktion.Jeg kan jo ikke indtegne graferne her... Men der er måske nogen som kan forklare mig hvordan man kan se h... -
Matematik, rentesregning fremskrivning
ForumindlægSkive Bank tilbyder sine kunder at indsætte penge på en favoritkonto med følgende rentesatser: 1. år gives 2 % p.a. (i rente) 2. år gives 4 % p.a. 3. år gives 8 % p.a. 4. år gives 16 % p.a. a) Hvor meget vil en kunde kunne hæve, hvis kunden havde indsat 20.000 kr. på en favoritkonto? ... -
eksamens opgave i matematik 1997 hjælp
Forumindlægfiguren viser et rektangel abcd hvor siden AB = 9,12 punktet E ligger på siden DC således at det for trekant ABE gælder at vinkel E= 110 grader og AE = 4,52 m er midtpunkt af siden AB beregn vinkel B i trekant ABE samt længden af siden EB beregn længden af EM og længden af EC ... -
Hjælp med dette i matematik se vedhæftet dokument
ForumindlægEn sød sjæl som kan hjælpe -
matematik
ForumindlægHej, nogle kender underemner til emnet "Matematikken i renæssancen" ? Har brug for et emne.. håber nogle kan hjælpe.. på forhånd tak -
matematik
Forumindlæghar fået den her problemregning opgavesæt4 fodbold har i svarene for den her matematik afleverings opgave skal aflever den imorgen og har ikke lavet så meget ?hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Matematik B - funktioner.
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan have lidt hjælp til nogle spørgsmål vedr. funktioner. (a) Skifter graferne for f(x) = 3x+2 og g(x) = -2x + 10. - Min lommeregner kan sagtensskitsere disse grafer for mig, men er der en måde, som man kan gøre det uden lommeregner? HVis det er nødvendigt. (b) Angiv f(x) o... -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHåber på jeres hjælp og forklaring! på forhånd tak. -
Råd til at blive bedre til matematik?
ForumindlægHej! Hej. Jeg er ikke en ørn til matematik, så jeg vil bare spørge om nogle råd, hvori jeg kan øve mig i at blive bedre til matematik/ forbedre mig selv. Bøger? Fordybe mig? Tak! -
søde mennesker der vil hjælpe mig med Matematik!
ForumindlægFindes der nogle søde mennesker derude som vil hjælpe mig med tre opgaver? opgave 2, 6 + 8? -
Mundtlig matematik - trigonometri
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau, og jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: "Hvordan er sinus og cosinus defineret? Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant." Jeg har tænkt mig at tegne enhedscirklen til at starte med og forklare om den, me... -
Matematik! Brug for hjælp til andengradsligning!
ForumindlægHej derude! :D Jeg skal løse en andengradsligning. Det ved jeg godt hvordan man gør, men problemet er at jeg ikke ved om man må pluse x i anden med x Altså x2 + x Skal man bare pluse dem normalt så det giver 2x i anden, eller er det to helt separate ting? Tak på forhånd, ha' en god aft...
