Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6081 til 6100 af 160716
-
Hjælp mig i matematik . Har det virkeligt svært..
ForumindlægHej Håber en kan hjælpe mig , for har virkelig svært ved matematik.. Der står : For A- formaterne gælder at: b = 1 x l B er bredde og l er længde. l 2 b Og så er selve opgaven ; Vis , at forholdet melle... -
Matematik - reduktion af gammastrålingens intensitet..
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave i matematik som jeg meget gerne vil have hjælp til: Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten Io før passage gennem blyvæggen og intensiteten I efter passage: I=Io e^(-0,0393x) Hvor x angiver blyvæggen... -
SRP i Challenger - emne i matematik?
ForumindlægJeg skal skrive SRP i matematik A og historie A om Challenger katastrofen. Jeg vil skrive om hvorfor de valgte at opsende, velvidende at det kunne gå galt. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvad jeg kan skrive om i matematik delen. Håber nogen kan hjælpe, alle foreslag er velkomne! -
Hjælp til matematik opgave!!! skal afleveres i morgen
ForumindlægHej Stuedieportalen Håber der er nogen der kan besvare følgende opgave, da det haster (grundet den skal afleveres i morgen) Opgave er vedhæftet som billede (for at gøre det nemmere for jer) Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe! -
Hjælp til matematik - guldins regler
Forumindlægnogle som kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg ved hvad facit er, men kan slet ikke få det til det rigtige.. FACIT a) A=724,92 b) V=669,79 -
Ideer til emner? (matematik + historie/dansk)
ForumindlægHej alle. Så er det min tur til også snart at skulle vælge fag + emne. Jeg har valgt at skrive i Matematik A, og enten Dansk A eller Historie A. Nogle der har gode/dårlige erfaringer med fagkombinationerne eller med emner herunder? -
matematik-geni til stede?
Forumindlæghvem er virkelig god til matematik (A-niveau), og god til at forklare ???? som godt kan hjælpe med problemer, jeg får undervejs?????? Det kunne være super, hvis jeg kunne få DIN mail! tak på forhånd :) -
Let førsteårs matematik
ForumindlægHey Studi'er :) Skal bruge én gut som vil lave lidt intervaller af følgende, eller nogen som vil lave de følgende 4 opg's med mængdebyggeren og med listeform. Opgaverne lyder følgende: a) Mængden af hele tal mindre end 4 b) Mængden af reele tal mellem -3 og 7 c) Mængden af ikke negative t... -
Matematik og Biologi /fysik :)
ForumindlægHej Folkens. Jeg har virkelig brug for hjælp til mit AT her i 3.g. Jeg har nemlig valgt matematik og biologi (min daværende tanke var at undersøge screening af brystkræft. Jeg er dog kommet frem til at det er lidt for dybt). Mit problem er nu at kombinere matematik og biologi. Jeg har overvejet n... -
matematik linære funktion... haster please ---
ForumindlægHej er der nogen som de kan hjælpe mig med den her opgave. Det er matematik... linære funktion.... opgaven siger : Linjen med ligningen (forskriften) y= 1/2x+3 skærer x-aksen i punktet A. A) Tegn linjen. b. kald skæringspunktet med y-aksen B. Bergen afstanden mellem A og B. ... -
Matematik B spørgsmål
ForumindlægHej Jeg vil gerne betale en person 1000kr. for at svare på 12-13 matematik B spørgsmål, som jeg har brug for hjælp til at lave. Hvis der er en som er frisk eller hvis, i/du kender nogen der er friske må i gerne tage kontakten til mig. Alt vil selvfølgeligt foregå anonymt så det kun er dig og mig... -
Lektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..!
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis d... -
Matematik eksamen bestået/ikke bestået ?
ForumindlægJeg sad og læste en tidligere tråd, hvor en person, spurte om eksamen for Mat B., hvor personen ville bestå, med en karakter i mundlig på 4 og 0 i skriftlig. Gælder det således at hvis man får 4 i skriftlig i Mat A. og 00 i mundlig, så har man bestået Mat A.? Jeg er på HF Flex og derfor ingen å... -
Titlerne til engelsk B-niveau maj 2008
ForumindlægHej. Nogle der kan oplyse, hvad stil emnerne var for engelsk B-niveau maj 2008? Eller hvad titlerne på stilene var? - Henriette -
9. klasses matematik!
ForumindlægSidder her med følgende opgave: http://peecee.dk/?id=40424 stykke3.3 og 3.4 volder mig store problemer! Er der ingen der kan hjælpe!? -
Matematik opgaver til SRP!!
ForumindlægHej allesammen, er i gang med at skrive min srp. opgave, hvor jeg også skal besvare disse opgaver (håber nogen vil hjælpe mig): Opgave 1: Udled løsningen til differentialligningen: Når der oplyses, at A(0) = 0 Opgave 2: Givet: V=42 L, k=0,3 timer-1. ka = 1,80 time-1, F= 0,89. En bestemt... -
rentesregning matematik - hjælp til formler
ForumindlægHej, jeg behøver hjælp til hvordan man udregner disse - altså, hvilke formler jeg skal bruge til udregningerne. Opgaven: Ida overvejer at købe en lejlighed i København. Hun har kigget på én der koster 2995000 kr. Boligen kan finansieres på følgende måde: 80% realkreditlån 15% banklån 5% ege... -
Idéer til Mat A/Kemi B emne SRP
ForumindlægHej, Jeg skriver på vegne af en ven der skal til at skrive SRP. Hun har studieretningsfag som Matematik A, og ønsker det andet fag som Kemi B. Generelt er hun mest interesseret i den kemiske side. Vi har brugt en del tid på at tænke, men har svært ved at komme på gode emner. Derfor leder vi nu ... -
klage over årskarakter, 3.g stx
Forumindlægjeg er ret sikker på at jeg vil klage over en karakter når årskaraktererne bliver offentliggjort. men jeg aner ikke hvordan man klager. nogen der har styr på det? -
Matematik efter 3.g?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg blev student til sommer og er i gang med mit første ud af mange sabbatår ;) Dog ønsker jeg ikke at forsømme alt det, jeg har lært i min gymnasietid - især ikke matematik. Jeg trak det i sin tid op fra B- til A-niveau, og jeg har altid været interesseret i og god ti...
