Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6181 til 6200 af 65692
-
Eksamen?!
ForumindlægHej. Vores lærer vil lave en prøveeksamen, hvor vi er to og to sammen. Min makker og jeg har trukket strøm, men hvordan skal vi fremlægge. Hun har sagt ar vi ikke skal lave forsøg, dog sige hvilke vi ville have udført, men skal vi lave en disposition eller noget? Og tror i et powerpoint er ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave som jeg har prøvet at løse men jeg kan ikke finde ud af den. Derfor kunne det godt hvis I hjalp mig med opgaven trin for trin. Opgaven lyder: Hanne købte den 1. marts 2007 en computer. I 2 år skulle Hanne betale 460,00 kr. om måneden (24 gange), første gang den 1. apr... -
Hjælp! - matematik
ForumindlægJeg kan virkelig ikke finde ud af den her - jeg må gerne bruge maple men jeg kan simpelhen ikke lige finde ud af hvad det er jeg skal gøre og ville derfor høre om der var en der ville hjælpe -
Matematik
Forumindlæghej, jeg har fået dette spørgsmål "Redegør kort for linjer og cirkler i planen." det overordnet emne er " Vektorer i planen og vektorfunktioner", men når nu at spørgsmålet er så bredt, forstår jeg ikke helt hvad for ting jeg skal redegøre for? tak for jeres hjælp på forhånd -
Hjælp til matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave B i den vedhæftede fil? -
Er det dumt at tage matematik A niveau
ForumindlægHej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge og stude... -
Matematik B "bevisoversigt"?
ForumindlægHey folk:) Jeg står og skal til mat B mundtlig eksamen her om et par uger. Der skal jeg trække et af 10 emner og fremlægge beviser indenfor dette emne. Der er nogle af emnerne der har forholdsvis mange beviser og det er derfor svært at vælge hvilke der ville være "smarte" at tage. De er... -
Omprøve i matematik A - Råd?
ForumindlægHejsa, jeg har fået medhold i en klage over mat A eksamen. I denne sammenhæng er jeg blevet tilbudt en omprøve, og er i gang med at genopfriske alle spørgsmål, da det er ved at være 3 måneder siden jeg har læst mat. Jeg ville høre om der er nogle af jer der har råd til eksamen, altså både ift.... -
Matematik
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved de her spørgsmål, er der nogen der kan hjælpe? En kugleformet olietank har radius r. Når man skal måle oliestanden stikkes en målestok lodret ned i tanken, hvorved olieoverfladens højde h over bunden bestemmes. 1) Bestem rumfanget V af olien ved en oliestand p... -
Eksamen
ForumindlægHej Hvad skal man give til lærer og censor i en 24-historie-eksamen? Et talepapir med punkter eller en lang tekst? -
eksamen
ForumindlægNogen der har noget liggende med hvornår man skal bruge hvilke modeler til erhversøkonomi eksamen? -
Eksamen
ForumindlægHej skal snart til eksamen Og ville hører om der nogen der havde lidt tekst om celler og mikroorganismer?? Det ville være en stor hjælp -
eksamen
Forumindlæghej jeg skal op til fysik eksamen hvilke punkter synes i at jeg skal have med? svaret haster! tak på forhånd! :) -
EKSAMEN, HJÆLP!!
ForumindlægHej, vi er igang med fysik eksamen, og skal have hjælp til luftforurening. Er der en der har en rapport i gemmeren som vi kunne få :) -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg skal trække et emne til fysik eksamen d. 23-06, og ville spørge om der var nogen der ville hjælpe mig. -
matematik hjælp!
Forumindlæghej! jeg forstår ikke helt de to opgaver. håber der er nogen der kan hjælpe lidt -
matematik!
ForumindlægHej!En linie l har ligning: 4x-5y+3=0bestem en ligning for den linie der går igennem (3,-4) og står vinkelret på l. min løsning:n=(a,b)=(4,-5)a(x-xo)+b(y-yo)=04(x-3)-5(y+4)=04x-12-5y-20=04x-5y-32=0Men når jeg tegner den fundene ligning på min lommeregner for jeg ikke de to ligninger til at være v... -
Matematik
ForumindlægPå figuren ses banen for et kuglestød indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1 m på akserne. Kuglens bane kan beskrives som en del af grafen for funktionen: f(x) = -0.05 x^2 + 0.8 x + 2.3. Opgave a: Bestem længden af kuglestødet. Opgave b: Bestem kuglens maksimale højde over jorden. ... -
Matematik - Hjæælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med følgende opgave? En funktion f (x) er løsning til differentialligningen dy/dx = -2*x*y; og grafen for f (x) går gennem punkterne (1,e) og (-1,e). a) Bestem et gradtal for den spidse vinkel mellem tangenterne til grafen i de to punkter. -
Matematik hjælp!
ForumindlægOpgaven er vedhæftet da, der følger en figur med. Det er opgave 16:) Nogen der ka' hjælpe
