Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6721 til 6740 af 14099
-
Boganalyse
Forumindlæger der nogen der kan fortælle hvordan man laver en boganalyse? -
Polterabend - skiftende person
ForumindlægJeg skal snart til eksamen, og har valgt novellen "polterabend" Af jan Sonnergaard. Jeg har læst og søgt en del, om at hvorfor forfatteren har valgt at skifte mellem "Jeg-fortæller", "3.Person" og "Alvidende fortæller" Jeg kunne ikke rigtig finde et svar. ... -
Dansk synopsis - ringen karen blixen
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket Karen Blixen - Et forfatterskab til min dansk mundtlige eksamen. Men jeg er gået lidt i stå, ved min perspektivering. Jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal perspektiverer med. Så hvis i har nogle foreslag, eller selv har valgt dette som prøveoplæg, må i meget ger... -
Hvordan skriver man en DHO?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk-historie opgave :) Men jeg er nu stødet på, at jeg er lidt forvirret omkring, hvordan den egenetlig skal bygges op? Jeg har følgende problemstillinger: - Redegørelse for Napoleonskrigene - Analyse af Danmarks rolle under Napoleonskrigene og fredsslutningen - V... -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Hm, hvad syns I, Plzzz hjæælp?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er ret forvirret omkring hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT. vil gerne ha nogt inde for kultursammenstød. socialerings problemer osv. har tænkt m at vælge samf (A) men hvad kunne dt andt fag være. dansk el. psykologi? tænkte at på læse en novelle omkring emnet hvis j v... -
Analyse af tale
ForumindlægHey folks ; ) Sidder med en mega svær analyse af en tale, og har heldigvis næsten lavet halvdelen, men der er enkelte punkter hvor jeg bare sidder fast: Jeg skal analysere talens komposition, og selv om jeg har prøvet 117 gange lyder det hele tiden forkert. Er der nogen derude der kan hjælpe mig?... -
Dansk - perspektivering & fortæller
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om perspektivering til mundtlig dansk. Jeg har valgt at perspektivere til en film fra pensum, men skal jeg sammenligne den med mit prøveoplæg, så jeg fortæller om ligheder eller skal jeg fortælle om forskelle? Eller begge dele? (eller måske begge, men mest om en af dem?)... -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
SRP: Vurdering - om ligestilling
ForumindlægHej alle, hvordan laver man en god vurdering i srp? Skal man fx inddrage forskellige argumenter og holde dem op mod hinanden, men i så fald, hvordan adskiller vurderingen sig fra en diskussion? MIt spørgsmål i vurderingen er om kvinden har opnået ligestilling idag. Hvad er Jeres holdning ... -
Generation Mig - Mig - Mig skal have et spark i røven
ForumindlægHej. Vi er 4 piger, der er ved at lave et Projekt. Vores overemne er "En verden i udvikling" Vi har valgt at dykke ned i "Generation Mig - Mig - Mig. Vi tænker meget på os selv og knap så meget på andre og vi vælger for det meste vores mobil og de sociale medier frem for fodbolde... -
Brug af forkortelser i bachelor
ForumindlægEr det tiladt at benytte forjortelser i sygepleje bachelor, kan f.eks. forkorte patient til (pt) -
hvordan griber man et forfatterportræt an?
ForumindlægJeg skal lave et forfatterportræt af cecil bødker men er i tvivl om hvad der er det vigtige at tage med. Er der nogen der har et godt forslag -
Samfundsfag (HJÆLP)
ForumindlægHej! Er der nogle her der kan svar mig på disse spm??? :-) Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe mig! :D 1. Hvilke grunde kan der være til, at der skal afholdes valg til folketinget mindst hvert fjerde år? 2. Hvad påvirker vælgerne mest i en valgkamp? 3. I belgien har man stemmepl... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anatomi, fy... -
Toulmins argumentationsmodel - "I have a dream"
ForumindlægHejsa Jeg har en AT-eksamen i næste uge, og et af kravene var at jeg skulle lave Toulmins argumentationsmodel på talen "I have a dream" af Martin Luther King. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
DIO (Dansk/historie)
ForumindlægEr der nogle der har en idé til hvordan man kunne få det moderne gennembrud flettet ind i en dio der handler om velstand og levevilkår i en globaliseret verden? På forhånnd tak -
Gymnasium STX
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående det normale gymnasie (STX). Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Fx med lektier. Jeg har nemlig et arbejde i et supermarked, og jeg er nervøs for, at jeg ikke kan få lov til at beholde det arbejde, som jeg ... -
Mikrobiologi- Antibiotikummet nisin
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal til at skrive en detaljeret forklaring på hvordan nisin hæmmer bakterievæksten. Jeg ved, at den ødelægger deres cellemembraner, men jeg skal mere gå i dybde med hvordan nisin trænger igennem bakteriemembranen. Det er svært for mig at finde informatio... -
Måden de står på?
ForumindlægEr der ikke et specielt ord for monumenter der har vægten på det ene ben, hvad er det?
