Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6721 til 6740 af 11183
-
reaktionshastighed
Forumindlæghej jeg har valgt met B og kemi B til min EP, og jeg skal til ekamen imorgen. da jeg har lige haft mat B på ny orden, har jeg ikke haft integralregning eller differentielligning. men jeg skal forklar reaktionsorden med diffreentiealligning. er der nogen her som kan hjælpe mig med det. tak på ... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Købsadfærdstype | Købsadfærdsanalyse
KompendieNår man taler om en bestemt købsadfærdstype, kan forbrugeren antage en af de fire forskellige mulige købsadfærdstyper, der er fremstillet i pensum. Dog skal man huske på, at forbrugere kan antage forskellige købsadfærdstyper, alt efter hvilket produkt de er ude for at købe.Matricen, som adfærdsty... -
eksamen
Forumindlægnår man skal op i maematik vil der i soørgsmålet altid stå et bevis man skal udfører eller kan man godt risikerer selv at skulle finde ud af hvad man vil bevise inden for et bestemt område??Hvis man har mat. på 3-årig A-niveau, hvad skal man gøre for at få en god karakter hvis man kommer op i 1. ... -
hjælp: differentialligning af anden grad
ForumindlægHejsa, I forbindelse med studieretnigsprojekt skal jeg løse en differentialligning, men jeg har nogle problemer, da det ikke er en del af vores pensum. Jeg skal vise at diffligningen: x``(t)= -a^2*x(t) giver den fuldstændige løsning x(t)= c1 * cos(a*t) + c2 * sin(a*t) hvor c1, c2 og a er konst... -
Lavvækst, hvorfor?
ForumindlægFra 1990 - 1993 oplevede Danmark en lavvækstperiode - altså lille eller ingen årlig stigning i BNP. Efter 1994 oplevede vi en høj vækst.- Er der nogen, der ved, hvad grunden er til, at der var en lavvækst i denne periode? - Og hvorfor udviklingen vendte, og Danmark fik høj vækst efter 1994?- Kan ... -
Sinus, Cosinus... (hjælp til beregning af sider og vinkler)...
ForumindlægHej...Vi er igang med at repetere 1.års pensum og er dermed nået til trigonometri. Dette er ikke min stærke side, ogProblemet er bare at jeg slet ikke kan huske noget af det... :(Derfor ville det være meget rart, hvis nogen kunne hjælpe mig på vej(eller få min hjerne til at tænke 1 år tilbage)...... -
Studieplan
Forumindlæghej med jer !! jeg er på nuværende tidspunkt et halvandet år inde i mit studieforløb og får nu at vide jeg skal lave en studieplan (obligatorisk)?? uhm...jeg har selvfølgelig et pensum at følge samt nogle læringsmål at opnå, men hvordan får jeg skrevet det ned med studieplanlægning? jeg har... -
Surface area, the limits
ForumindlægMin opgave lyder på: Calculate the surface area of the cylinder that lies inside the cylinder . Jeg er kommet til at udregne arealet men er i tvivl hvorledes jeg finder min x grænser. Jeg har vedhæftet det jeg har lavet ind til videre. Jeg mener ikke at jeg har haft dette som pensum, som gern... -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
"Gray matters" & "The Philosophical foundations of Heroism"
ForumindlægTil eksamen kan vi risikere at trække én af de to nævnte tekster: "Gray matters" & "The Philosophical foundations of Heroism" og efter mit synspunkt er de fuldstændigt uegnede til at eksameniere i, men det ændrer ikke på det faktum at vi skal. Førstnævnte er en populær-vidensk... -
2 ligninger - med 2 ubekendte
ForumindlægHej Venner!! :-D Jeg sidder med noget differential regning, hvor jeg skal isolere a i en ligning. Jeg er 2'ger, og har desværre glemt alt om pensum, sidste år. Herunder at isolere ligninger med 2 ubekendte.. Er der nogle der kan hjælpe mig?? Jeg skal ha' isoleret a .. 3&radic... -
Dansk fordybelsesområde/afgangsprøve
ForumindlægHej, jeg trak fordybelsesområdet science fiction. Derfor skal jeg nu ud og finde en science fiction prøvetekst, som skal præsenteres til eksamen senere hen. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg skal vælge. Vi har læst: George Orwell: uddrag af novellen 1984 Tintin: Månen tur retur - Herge Fi... -
Romaner om socialklasser
ForumindlægHejsa Mit fordybelsesområde til min danskeksamen er socialklasser, men jeg ved ikke hvilke tekster der er egnet til en eksamen og som handler om socialklasser eller hvor socialklasserne har en betydning. Jeg har tænkt mit at perspektivere til nogle noveller af Kim Fupz fra pensum og evt. Klods ... -
Hjælp folkens haster om perspektivering
ForumindlægHej Folkens, jeg har trukket eventyr i mit fordybelsesområde. men jeg skal selv sørger for at finde en tekst til mundtlig Dansk Eksamne. Men jeg har fået vide hvilke tekster jeg skal perspektivere til min selvvalgte tekst til. Jeg skal perspektivere de tekster, som jeg har haft tidligere i under... -
Bøger
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP opgave lige om lidt (uge 8 og 9) i afsætning og VØ. Hovefaget er Afsætning og jeg skal derfor finde noget jeg skal skrive om ud over pensum. jeg har ledt efter en afsætningsbog på handelshøjskole niveau, men jeg kender ikke titlen og kan jo derfor ikke bestille den hjem på... -
God science fiction novelle?
ForumindlægHej Jeg står i denne situation, hvor jeg skal bruge en god, helst ikke alt for lang science fiction novelle. Jeg skal op i mundligt dansk og min disposition skal snart afleveres. Er der nogle der har været oppe i science fiction eller har nogle gode noveller, jeg kan analysere? Vores pensum er ... -
Begreber i religon
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religon C. Jeg er derfor i gang med at gennemgå pensum og tage notater til de forskellige begreber. Jeg er nået til hinduismen, men er kommet i tvivl om, hvordan nedenstående begreber skal forklares: 1. Overgangen fra Vedatid til Upanishaderne til Bhkatifromhed 2. Sa... -
Tips - Tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til eksamen i Tysk B mundligt om et par uger. Jeg vil selvfølgelig læse op på pensum mv. og første del af prøven bliver ikke noget problem; jeg er god til at terpe og udenadslære. Der, hvor jeg ikke klarer mig så godt, er i den efterfølgende samtale. Har i nogle gode råd til, h...
