Kemi

reaktionshastighed

02. januar 2019 af Hafa - Niveau: B-niveau

hej 

jeg har valgt met B og kemi B til min EP, og jeg skal til ekamen imorgen. da jeg har lige haft mat B på ny orden, har jeg ikke haft integralregning eller differentielligning. men jeg skal forklar reaktionsorden med diffreentiealligning. er der nogen her som kan hjælpe mig med det. 

tak på forhåndt


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. januar 2019 af ringstedLC

Der må være et eller andet helt galt...

- Du er midt i forberedelsestiden til en HF-eksamen (Mat./kemi).

- Du skal bruge differentialligninger til din forklaring om reaktionshastighed.

- Du har ikke lært om diff.-/integralregning.

Bare for at give dig en ide om, hvad du efterspørger; der er tusindvis af spørgsmål på SP om dette emne, da det er måneders pensum. Med andre ord, det bliver nok meget svært.

Desuden bør du komme med et konkret spørgsmål og dit forslag til besvarelse som vi så hjælper med at få på plads.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. januar 2019 af mathon

                          \small \small -\frac{\mathrm{d} \left [ A \right ]}{\mathrm{d} t}=k\cdot \left [ A \right ]^m\qquad\textup{hvor A er en reaktant og m er reaktionsordenen.}


Svar #3
02. januar 2019 af Hafa

altså jeg mener reaktionsudtryk for 0, 1 og 2 ordensreaktion med mellem regninger. da jeg ved selve formler for dem men ved ikke hvordan de kommer til at se sådan ud


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. januar 2019 af swpply (Slettet)

Som ringstedLC er inde på, så virker dette absurd. Måske vi kan hjælpe hvis du gengiver eller uploader et screenshot af din eksakte opgaveformulering i dit eksamensprojekt (EP)?


Svar #5
02. januar 2019 af Hafa

her er en screenshot af en nulteordens reaktion

Vedhæftet fil:screenshot.pdf

Skriv et svar til: reaktionshastighed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.