Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7381 til 7400 af 127115
-
matematik
ForumindlægHej\n\nJeg er lidt i tvivl om sidste delopgave i denne opgave:\n\nI et koordinatsystem er givet vektoren j=(0;1;0) samt punkterne A(0,-1,-1) og B(3,2,0).\n\nBeregn vinklen mellem vektor AB og vektor j.\n- denne opgave har jeg regnet. \n\nEn plan indeholder punkterne A og B og er parallel med vekt... -
hældning ??
Forumindlægen linje har hældningen 1/2 og går gennem punkterne ( -4,5) og ( x,-1). bestem x ?? En der kan løse den her for mig ? -
Forberedelse til eksamen
ForumindlægJeg er så småt ved at gå i gang med at læse op til min dansk eksamen. Men er i tvivl om, hvordan jeg læser op til dansk på den mest optimale måde? Det er trods alt tre års pensum, der skal gennemgås, så det kræver en god taktik:) Hvor skal jeg ligge mit fokus? På teksterne, perioderne, forfattern... -
Lidt hjælp til en enkelt mat opgave
ForumindlægJeg har lige lidt problemer med den sidste del af en opg jeg har fået stilet og det irreterer mig en del, så hvis der er nogen der kan give mig et lille skub i den rigtige retning kunne det være rart.OPGAVEN: Sammenhængen mellem et træs vægt i tør tilstand og træets diameter er givet ved formlen:... -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Parentes, brøk og potens...= dum ligning
Forumindlæg(x+4)/(x+1)^2=(kvadratrod)10 Hvordan skal det her gribes an, hvis man skal løse ligningen?.. Har overvejet at smide parenteserne udenfor brøken og så håbe kvadratroden og potens går ud med hinanden -
idealgas, hjælp til opgave b
ForumindlægNår stoffet natriumazid (NaN3) opvarmes til en temperatur over 275 grader celsius, spaltes det til natrium og nitrogen. 2NaN3-->2Na+3N2 En airbag i en bil pustes op af en gasgenerator som indeholder natriumazid. Ved et frontalt sammenstød aktiveres en tændmekanisme, som starter reaktionen. S... -
Er det rigtigt
ForumindlægShe falls in love He forgot his keys Tak på forhånd. -
MATH! opgaver!
ForumindlægHej!Er der nogen som har løst til at kigge på disse opgaver:Jeg ved godt at de ikke er særlig svære at lave, men der er nogle enkelte steder hvor jeg er en lille smule usikker, derfor vil jeg håbe at der er nogen der har løst til at se på dem.Opgave 1)En plan alfa har ligningen 2x+3y-z=8a. Bestem... -
Charles Darwin
ForumindlægHej! er der en der hurtigt kan hjælpe mig med to spørgsmål om Charles Darwin? det vil virkelig hjælpe! 1. et eksempel fra naturen hvor Charles Darwins teori stadig gælder? 2. hvad kan vi bruge Darwins viden til? venter på et svar hurtigt så muligt! -
Den aksiomatisk-deduktive metode
ForumindlægHej :) Jeg er igang med en rapport om "den aksiomatisk-deduktive metode". Jeg har lidt svært ved, at finde konkrete eksempler på aksiomer. Det er jo ligesom et punktsystem, og bruges som et begreb til, at en sammenhæng passer og dertil bruges deduktive. Men hvordan finder jeg ko... -
Elektromagnetisme.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at skrive teori til elektromagnetisme, behøver ikke være langt, men kort og godt.. Har ærlig talt ingen anelse om, hvad elektromagnetisme er... :-( -
samfunds hjælp
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=9046 Gør rede for nogle af de måder, Folketinget kan føre kontrol med regeringen på. opg 12,6 a-e nogle der kan hjælpe mig ?? -
diffusion, osmose og aktiv transport
ForumindlægHej alle.. håber i kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: det er jo kun vand, kuldioxid, ilt og andre uladede molekyler, der kan passere cellemembranen ved diffusion. andre osmotisk aktive stoffer som fx sukker kan ikke passere cellemembranen men alligevel er der transportproteiner i cellemembran... -
elektro magnetiske stråler
Forumindlægjeg har brug for hjælp med hensyn til afbøjning som finder sted når lyset sendes igennem et gitter hvad betyder det. -
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
Kvælstoffets kredsløb
ForumindlægHej! Er der nogle kloge hoveder, der kan forklare mig, hvordan kvælstoffets kredsløb fugere. Synes nemlig at det alle steder på nette bliver beskrevet indviklet på forhånd tak! -
Vurder arealet af en enkelt hel plade.
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med denne matematik opgave, har prøvet i lang tid men ved ikke hvordan. Spørgsmålet er lyder sådan her: Vurder arealet af en enkelt hel plade. Har vedlagt en animation, der viser min tegning. -
Vindsystem og eksamen imorgen
ForumindlægHej hej! Sidder her og prøver at forstå det sidste til min NG eksamen imorgen. Men... jeg er håbløs til de vindsystemer. Jeg har fundet en animation. http://www.pbs.org/wgbh/nova/vanished/jetstr_giving.html Er der nogen der kan forklare mig pædagogisk hvordan det foregår? (Ps. jeg elsker ting i p... -
kemi opg!
Forumindlæghey folkens hva så!jeg har nogen kemiopgaver + svar og ville lige spørge om ikke der er 1 sjæl eller 2 der ville kigge dem igennem?1.spm:(kan ikke tegne en bezen ring her men...) hvis vi har en benzen ring med en syregruppe (COOH) som derefter bliver ved en reaktion dannet til den samme benzen ri...
