Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7401 til 7420 af 160717
  • matematik...hjælp

    Forumindlæg
    Jeg ved ikk hvordan man skal løse ligninger som sin(2x)= 0,5 i intervallet (0,pi)ogsin^2(x) - 4cos sinx +5 = 0kan godt finde ud af grundligningerne: fx. sinx= 0,5 og cosx= 0,5 ovsJeg håber der er nogle som kan hjælpe mig.
  • Matematik hjælp ???

    Forumindlæg
    b ea c d fher er 2 trekanter ABC og DFE de er retvinklede og ensvinkledevi ved af AC er 5 og DE er 6,5 Bestem så AB og DF ??????ved ikke hvordan jeg skal løse denne ??? håber der er en der kan hjælpe mig. Tak
  • Matematik

    Forumindlæg
    Sandsynligheden for at slå enten en femmer Eller en sekser i et kast er... Er det ikke 2/6 dele
  • Matematik

    Forumindlæg
    Blandet saft 1:4 1 del saft 4 dele Af 1 Liter saft bliver der.. L saftevand Er det ikke 1/5 dele
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hvilken af de fem grupper står for ca. 24% af affaldsprudoktionen Er det ikke gruppe 2
  • Matematik hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at skrive dette tal i videnskabelig notation: -0,000.003.516
  • Matematik

    Forumindlæg
    HejI et koordinatsystem i rummet har to parallelle planer alfa og beta ligningernealfa: x-2y+2z=0beta: x-2y+2z-12=0 Beregn afstanden fra punktet O(0,0,0) til planen beta. (Den kan jeg godt finde ud af, det er bare om at sættet i formel.)Bestem en ligning for den plan Pi, for hvilken det gælder, a...
  • HASTER MED MATEMATIK!

    Forumindlæg
    Hvordan regner man sådan en opgave: 7x^2 + 51 = 0 ??
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe mig med de to vedhæftede opgaver ?
  • Trigonometri, opg 107 i teknisk matematik

    Forumindlæg
    Hej jeg har brig for hjælp til opgave 107 i bogen teknisk matematik p. madsen Opgaven lyder... I en trekant ABC har du givet: A = 66,6 grader, b = 4,6 vm og VA = 3,2 cm. Du skal tegne trekanten og bestemme vinklerne B og C og siderne a og c. Håber i kan hjælpe :))
  • Privatundervisning i matematik søges!

    Forumindlæg
    Jeg søger en privatunderviser i matematik B og muligvis A efter jul, dette skyldes at jeg ikke selv mener at jeg er dygtig nok(det er 2 år siden at jeg sidst har haft matematik) og derfor har problemer med at følge undervisningen i matematik på VUC Odense. Jeg forventer selvfølgelig at undervisn...
  • Matematik hjælp!

    Forumindlæg
    Hey all.. Nogen som kan hjælp mig med denne opgave.???? opgaven lyder: Find det ulige hele tal x>1, som går op i 832
  • matematik

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med den her opgave?
  • Hjælp matematik.

    Forumindlæg
    Jeg er stødt ind i et problem!! Jeg har Terminsprøver imorgen, matematik: problemformulering. Jeg er virkelig VIRKELIG lost til mat! Mit spørgsmål er 'skal jeg tag i skole med en dårlig karakter (måske slet ik for lavet noget) Eller s...
  • Matematik Hjælp

    Forumindlæg
    Hey jeg går i 2.g og jeg skal op i matematik på onsdag. Men der er nogle ting jeg ikke helt forstår. Jeg har læst mit pensum, men synes ikke helt jeg kan læse mig frem til disse begreber under emnet Funktioner: Helt konkret, hvad er: - Linær Funktioner - Linær Vækst - Eksponentialfunktioner - Eks...
  • hjæælp med matematik :)

    Forumindlæg
    Hej alle :) jeg søger lidt hjælp da jeg er løbet tør for ideer i min matematik aflevering. opgaven lyder således: det radiaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. 1: Bestem hvor mange gram der er tilba...
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hvordan regner man 5% af 3400 kr. ud ?? Uden lommeregner?
  • Matematik

    Forumindlæg
    Tilbud 8 stk 20kr. Normal pris pr stk. 3,25 kr. Prisen for en appelsin på tilbud er... Er det ikke 2,5 kr.
  • Lektiehjælp i gymnasial matematik tilbydes

    Forumindlæg
    Jeg er 23 år, studerer til ingeniør på DTU og bor i Nærum (nord for Kbh) og er især interesseret i at hjælpe med matematik C eller A-niveau. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål kan jeg kontaktes på natnugget@gmail.com Mvh. Nathaniel
  • Matematik/Kemi studerende AU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en Matematik og kemi studerende, der hører til på Århus Universitet. Du skal fungere som en mentor igennem 3.g i overnævnte fag, som jeg begge har på A-niveau. Lønnen er god, kontakt mig på mail, så forklarer jeg mere C.