Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7581 til 7600 af 127115
-
Arban's
ForumindlægEr der nogle her, der har erfaring med "Arban's complete conservatory method for trumpet"? -
Hjælp til talfølger? :(
ForumindlægHej, er lige stødt på en opgave jeg ikke helt forstår.. 960 720 - - 1) "Hvad er forholdet mellem 2 nabotal i rækken 2) Find højden af hop nr. 3 og 4? Nogen der kan forklare mig hvad jeg lige skal her? (Altså der er (960-720) =240 mellem disse tal)Skal jeg så bare tage 240 og trække fra... -
Medie og børn
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp... Hvad menes der med dette spørgsmål: Hvilken påvirkning har, børns medie valg set ud fra de socialt kompetance???? Tak på forhånd. -
oversættelse. :D
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig der ude, med en oversættelse. Dansk til tysk. her er teksten: Lara ligger i sin seng. Hun er bange, for udenfor tordner det frygteligt. I vinduet står en dukke. Da den pludselig vælter, smutter Lara ud af sengen. Hos sine forældre finder hun tryghed. På tegnesprog... -
Højmolekylære stoffer og polymere
ForumindlægHej, Jeg sidder her og bliver i tvivl, om hvad højmolekylære stoffer, og polymere er - håber der er en derude, som kan hjælpe. -
gæring af carbohydrater
ForumindlægHvorfor gærer glukose mere end sucrose, fructose og maltose? Da vi lavede gæringsforsøg kom der flere bobler i vandlåsen ved glucose end ved de andre stoffer. -
Svingningstid og frekvens
ForumindlægHej SP. Jeg har to spg. som jeg har lidt svært ved at regne, og det kunne være dejligt, hvis jeg jeg fik lidt hjælp. 1) Angiv svingningstid og frekvens i følgende svingninger. Der regnes i SI. a) y= sin 2*pi*t b) y= sin 4*pi*t c) y= sin 6*pi*t (Hvis jeg bare fik hjælp ti... -
Toppunkt i 2.gradspolynomium.
ForumindlægJeg skal bestemme toppunktet for denne funktion: f(x) = -x2 + 4x +2 . Fandt diff.kvotienten ved at sige: f'(x) = -2x + 4 hvor x = -2 (tror måske det er dér fejlen ligger) Fandt diskriminanten ved: D = b2-4ac som blev D = 20 Toppunktet fik jeg til: (2, 5) Da tp = (-b/2a ; -D/4a) = ( -4/2*(-... -
Retning af sætninger på tysk
ForumindlægWas spricht für Nem deling af informationer. Let kommunikation mellem hele verdenen. Let tilgængelige informationer Alle bliver opfattet ens. Kreativitet bliver skabt er spil. OVERSAT: Einfache gemeinsame Nutzung von Informationen. Einfache Kommunikation zwischen der ganzen Welt. Leicht zugängl... -
Reducer
ForumindlægHej. Jeg skal reducere dette udtryk (a+3b)^2 + b(a-9b)-7ab Hjælp? -
HJÆLP TIL MIN ANALYSE!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder i et kæmpe problem, jeg sidder og skal snart til dansk eksamnen. og jeg har trukket kortfilm, jeg har valgt at gå i dybten med kortfilmen "Life is a Bitch" af Jørn fauerschou, jeg har bare nogle få problemer. jeg Kan ikke helt se mig ud af hvad Budskabet i denne kortfilm... -
Valuta
Forumindlæg600 Dollars kurs til 720 koster ??? -
HJÆLP TIL EN SPANSK VERBUM
ForumindlægOrdet : Inventando hjælp søges - Hvad er det for en form og i forbindelse med hvilket verbum plejer man at se denne form, og hvad angiver denne form sammen med det pågældende hjælpeverbum? -
Vektorfelt vs. faseportrætter
ForumindlægHej, Hvad er fordele og ulemper ved at vælge at vise løsningkurver (faseportrætter) fremfor et vektorfelt? -
diff.ligninger
ForumindlægEn funktion f er løsning til diff. ligningen dy/dx=(2x-5)/y y<0 og f går gennem punktet p(5,-2) bestem en ligning for tangenten til grafen f i punktet P hvis man vil finde f'(x0), så kan det jo blive lidt svært i det y<0 men skal man så bare sætte numerisk tegn foran -2? eller hvad gø... -
Diff. plllls help
ForumindlægHej allesammen, har to opgave som jeg simpelthen ikke fatter, hvad gør jeg? håber der er en der vil hjælpe bestem den løsning til differentialligningen, hvis graf går gennem (xo, yo) når, y'=-1/2y og (xo, yo) = (ln4, 2) dy/dx = 42y og (xo, yo) =(1/4, e-4) -
Forskrift for f
ForumindlægHej Jeg behøver hjælp med denne opgave: Om en eksponentiel aftagende funktion f oplyses, at grafen for f går gennem punktet P(3,100), og at halveringskontanten er 47 Bestem en forskrift for f Jeg har ikke en eneste ide til at løse den, så jeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe mig. -
f(x)=e^x+x^2
ForumindlægHej, det ville være dejligt hvis i kunne tjekke det her i gennem: En funktion f er bestemt ved f(x)=e^x + x^2 Bestemt f'(x) = e^x + 2x Bestem f'(0) = e^0 + 2*0 = 1 Bestem f'(2) = e^2 + 2*2 = 4 Er det rigtigt?? Tak på forhånd -
rettelse af min oversættelse
ForumindlægHej jeg hedder Maria. Jeg vil lige gennemgå min disposition, for hvordan jeg vil føre min fremlægning. Først vil jeg gerne præsentere teksten. Derefter vil jeg gå i gang med at referer teksten. Og til sidst perspektiverer den til en anden tekst fra mit pensum. Så vil jeg gå videre med teksten ... -
Sten, saks, papir
ForumindlægJeg har diskuteret med nogle venner hvorvidt sten, saks, papir er et psykologisk spil eller et tilfældigheds spil.. Nogen der har en viden om dette? Er det ren tilfældighed hvis man kun slår én gang? Hvordan lurer man modstanderens næste træk? Er det muligt for et menneske at vælge 10 slag fuld...
