Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7641 til 7660 af 25374
-
kronik i dansk
ForumindlægJeg er ved at skrive en kronik af Peter Bichsels "Et bord er et bord". I teksten står der: "Engang var han bestemt et barn, men det var på en tid, da børn var klædt ligesom voksne. Sådan kan man se dem i bedstemors fotoalbum." Er lidt i tvivl om, hvornår denne tid er. For umid... -
Bank
ForumindlægSidder med en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp - via paragraffer til Kort oprids af historien: En bankdame har fået til opgave at få kunder til deres nye højrentekonto på 6%. Hun ringer til kunder og får nogen ind der. Hun sender mail til dem som ikke tog telefonen og får nogen på der. Hun... -
Små sætninger - VIGTIGT
ForumindlægNogen der vil rette disse sætninger? Dansk: 1. Den lille mand bærer en rød hue. 2. Min bedste ven elsker koldt øl. 3. En venlig dame fortalte mig den triste historie. 4. Den dygtige klasse blev dum og doven. 5. Små mænd kører hurtigt. 6. Hendes mærkelige søster rejser til de varme lande. 7. Dett... -
Kort digt
ForumindlægBonjour! Er der nogle der ville se på dette digt og hjælpe mig med hvad det betyder på både på dansk og fransk? Jeg har selv noget jeg har fundet frem til. Håber De ville rette på mig. :) På forhånd tak. "C'est l'histoire d'un mec qui tombe d'un immeuble de cinquante étag... -
Grammatikrettelser af sætninger
ForumindlægEr der nogen som vil korrigere grammatikken på følgende 12 sætninger? - På forhånd tak. 1. Gid alle lærere var så venlige, som han er. I wish all teachers were as kindly as he is. 2. Det er en meget livlig søster, du har. It is a very lively sister you have. 3. Hun følte sig en smule ensom efte... -
Oversættelse rettelser
ForumindlægDansk Cathy elskede at besøge sin bedstemor i det kæmpestore hus. Husets atmosfære havde altid været facinerende, og bedstemoderens gode hukommelse betød, at Cathy kom til at kende sin families historie. sommertider hjalp hun sin bedstemor med at finde gamle, glemte ting: hendes afdøde mands b... -
REttels?? kun 70 ord
ForumindlægDet er skrevet i Imperfecto. Historien handler om en trist mand. Hver dag laver han det samme. Dag efter dag. om aftenen hængte han lommetørklædet op, derefter gik han i seng og sov. Han stod op kl syv. Spiste morgenmad og drak sort kaffe kl otte. Arbejdede på kontoret. Spiste frokost kl tolv. Bl... -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægDansk: Hvor hittergodskontoret lå, vidste jeg ikke, men jeg fandt adressen i telefonbogen. To dage senere kørte jeg derhen. Jeg fortalte min historie og beskrev rygsækken nøje. Den ansatte fik også mit navn. Derefter gik han ud og lod døren stå åben. Jeg så mange reoler med hittergods. Jeg behøv... -
Rettelse af 10 sætninger.
ForumindlægDansk: 1. Tjeneren bringer pigen en mineralvand. 2. Manden viste kontrolløren sit månedskort. 3. Lægen giver sygeplejersken besked. 4. Denne shampoo giver deres hår fylde og glans. 5. Materialisten forærede sin ekspeditrice et gavekort. 6. Retten frakendte bilisten kørekortet. 7. Kontoret sendte ... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en oversættelse for til i morgen.Jeg tror ikke, der er de store fejl, så jeg håber, der er nogen der gider tage et kig på det.Dansk:Romanens handling foregår i Algeriet i begyndelsen af 80’erne, ca. 20 år efter Algeriets uafhængighed.Algeriet var en koloni fra 1871 til 1962.Gennem beskriv... -
Spansk oversættelse ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig i at oversætte dette : Arbejdsløshed er et alvorligt problem i hele verden. Mange unge kan ikke finde et arbejde. Rapporten fortæller at 25% af de unge mellem 18 og 24 år i det sydamerikanske land Argentina hverken studerer eller arbejder. Udelukkelsen fra udda... -
Abiotisk faktor
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologiaflevering, men er desværre gået i stå. Er der en der kunne svare mig på følgende: Angiv en abiotisk faktor, der kan have indflydelse på overlevelsen af ulvens unger. Begrund dit svar. Det skal siges at grafen viser at antallet af unge unger der overlever er dalen... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
hjælp til metoder/kilder - kolera.
Forumindlæghej. jeg er igang med min AT synopsis om kolera, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i metode afsnittet, når jeg har fagene biologi og historie. i historie ville jeg godt finde en kilde/beretning fra en person som fortæller om den periode, men kan intet finde på nettet og... -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
Gennemsnit
ForumindlægHej hej! Jeg er blevet vildt forvirret over mit gennemsnit. Det ser ud som følgende (jeg har ikke være oppe i historie endnu, det er den sidste på tirsdag, og så skulle jeg gerne blive student). Historie karakteren er derfor sat som den værst mulige, nemlig 0. Jeg går på studenterkursus, og er...
