Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7701 til 7720 af 33650
-
Hvordan beregner man denne opgave? please hjælp
Forumindlæg!! -
Dna og gift
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave: giften er særlig hård overfor leveren, hvorfor? Her tales der om giften i grøn fluesvamp, der påvirker en på denne måde: Vi har et ”lager” med et antal færdig RNA-molekyler, der bruges til cellens proteinsyntese. Da RNA ikke lever for evigt ... -
Egnet eller ej
ForumindlægHvis ens vejleder, siger at man ikke er parat til gymnasiet, kan jeg så stadig komme ind? Altså skal jeg til optagelses prøve eller nej? -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bestemme farten som elektronerne opnår fra hvile til de gennemløber et spændingsfald på 220V Opgaven lyder som flg.: To parallelle metalpalder anbringes i vakuum, så afstanden mellem dem er 1,70cm og spændingsfaldet mellem dem er 34V. a) Vis, at stø... -
kapitalformlen
Forumindlægfå noget hjælp til opg A -
Må gymnasiet, rektor halvere mit samlet snit?
ForumindlægHvis jeg har et samlet snit på eks. 3.5 for at diminterere som student, må rektoren så ringe en person op og sige at man ikke diminterere og hans begrundelse er: Dit samlet snit skal divideres med to, som er standpunkts og eksamenskarakter. Altså 3.5/2=1.6 som ikke er nok. -
Bestået?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp og er virkelig bekymret! Jeg ved ikke, om jeg overhovedet er bestået eller kan blive student. Lige nu har jeg et årskaraktergennemsnit på 4,67, og mit eksamensgennemsnit ligger på 3,1. Jeg er usikker på, om både årskaraktererne i 3.g og eksamensgennemsnittet tæller ... -
DHO
ForumindlægHej hvor lang tid tager det ca. at skrive dho? -
Hjælpemider til eksamen?
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig eksamen i matematik, og havde lige et spørgsmål angående hvilke hjælpemidler man må bruge. Må jeg gerne bruge trekant beregneren i Wordmat, der beregner sider og vinkler ud, ve at man blot indsætter de informationer man kender? -
Terminsprøve
ForumindlægHej.. Har haft terminsprøver, og det er gået godt.. Men jeg fik 00 både i fysik og biologi. Min lærer sagde heldigvis at det ikke kommer til at gå ud over min årskarakter, men stadigvæk er jeg bekymret. Min plan efter 9.klasse var at komme på gymnasiet, men desværre bliver den tanke ødelagt så sn... -
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
ekamen
ForumindlægNu skal jeg op i mundltlig dansk og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberde mig. Jeg har dog tænkt mig at få styr på alt pensum og læse lidt om de forskellige perioder, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Jeg synes, at der er nogle gode noter her på siden om de forskellige perioder og -ismer... -
oversættelse :/ hjælp!
Forumindlæghej, kort oversættelse. noget der vil rette den igennem. den er fra dansk til engelsk. jeg har vedhæftet den danske verision også. tak på forhånd:D Da vi trådte ind, hold alle op med at drikke og så på os. jeg følte, at der var noget galt. Til sidst sagde værten til os, at børn ikke havde lov til... -
Oversættelse af Guy Fawkes
ForumindlægGoddag derude. Jeg har gjort mit bedste med at oversætte denne lille engelsk-tekst til dansk, men jeg ved bare at der er nogle fejl indimellem. Nogen der vil være så venlige at rette den igennem ? Den danske: Guy Fawkes Selvfølgelig kender alle engelske skoleelver historien om Guy Fawkes. Ha... -
Historisk fortælling - romeriget
ForumindlægJeg har fået tilsendt denne besked af min lære, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den der historisk fortælling. "Hej unger! :D I skal skrive en historisk fortælling (kontra-faktisk), der tager udgangspunkt Kejser Augustus, eller Julius Cæsar. I skal altså søge at ændre historien ge... -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
kan i hjælpe med at rette mine gramatiske fejl
Forumindlæghej her har jeg en engelsk tale. jeg har lavet grammatiske fejl tror jeg men jeg er ikke så god til engelsk grammatik, så jeg har prøvet at rette så meget som jeg kan, jeg kan ikke mere vil i nok hjælpe mig. Engelsk tale I can not understand why Chris brown attack me, he attack me because I see... -
erobere mekka
Forumindlæghej jeg skal redegør, for for arabernes erobering. Hvor jeg skal fortæl hvor, hvorfor så omfattende og så hurtig. kan det ikke passe det var i, 630 hvor muhammeds tilhænger erobered mekka. men hvorfor skulle de det, det forstår jeg ik. -
Hjælp til eng stil.. please
ForumindlægHey alle er rigtig dårlig til eng og ville lige høre om der er nogle der har nogle rettelser til min stil.. er ikke skrevet i en køre, men delt op i nogle emner... så jeg ved godt at en normal stil er lidt mere flydende men det er mere stavefejl jeg har brug for hjælp til.. mvh Nadal.. MARIONETTE... -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi...
