Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7861 til 7880 af 11183
-
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
Hjælp - erfaringer med jura (AU, AAU og SDU)
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse jura til september. Men jeg aner ikke hvor. Jeg er pt. bosat i Midtjylland og har ingen tilknytning til nogen af studiebyerne. KU er dog udelukket, da jeg har 2 børn og ikke vil flytte dem så langt væk fra netværket (plus jeg aldrig får råd til at bo i København e... -
Finde arealet af en trekant
ForumindlægHej med jer. Jeg er imidlertidig gået i stå med en opgave, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør galt. Jeg skal finde arealet af en ligebenet trekant som har siderne 240, 240 og 180. Jeg starter først med at lave en højde ud fra grundlinjen så trekanten er delt i to. Derefter ... -
Hvordan foregår dansk eksamen
ForumindlægHej. I dag trak jeg "arv og miljø", og jeg har valgt teksten "den grimme ælling", men hvad nu? Skal jeg så analyser teksten, please hjælp! Min lærer har ikke forklaret os, hvad vi så skal efter vi har valgt en tekst. -
Medicinstuderende hvor gamle var I da I blev optaget - sommer el. vinterstart?
ForumindlægHej spørgsmål til medicinstuderende. Hvor gamle var I da I blev optaget på sommer eller vinterstart? -
Jura
ForumindlægHej! Jeg beklager hvis jeg stiller spørgsmålet under en forkert kategori, men jeg kunne umiddelbart ikke finde en kategori der passede bedre. Sagen er den, at jeg starter på Jura på KU om et par uger. Jeg kommer direkte fra gymnasiet og er derfor grøn når det gælder læseteknikker på uni. Er d... -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Min Ven Thomas spørgsmål
ForumindlægKan i svare på dem her pleaseee Hvem har startet “den offentlige hemmelighed”? Hvorfor er Claus for en gang skyld glad for Lisbeths store “flab”? Har Thomas ret, når han siger, at Claus er fuld af fordomme? Hvorfor? Hvordan opfører Mini sig under diskussionen? Hvor... -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ... -
Hvor lang tid tager en eksamen i dansk/engelsk mundtlig?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig på tirsdag (folkeskolens afgangseksamen) og jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid jeg skal snakke om mit forberedte emne og om mit ikke-forberedte emne... Det gælder også i dansk... Tak, qwak -
goodness-of-fit
ForumindlægHej derude, er der nogen der kan fortælle mig hvad goodness-of-fit er for noget, og hvad der er specielt ved det i forhold til chi-i-anden-test (hører under emnet, statistik) ? Jeg forstår det simpelhen ikke. På forhånd tak. -
Klage over eksame
ForumindlægHej folkens, Jeg har idag været oppe i Matematik B Mundtlig eksamen. Jeg trak dette spørgsmål: 7. Vækstmodeller. Gør rede for, hvad der karakteriserer vækstmodellerne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Du skal bl.a. komme ind på regneforskrifter for de tre typer. Jeg synes selv... -
GSK! MATEMATIK!!
ForumindlægHej mennesker . :) Jeg har et spørgsmål . En jeg kender dumpede matematik A på gsk, er der mulighed for hun kan tage faget om på gsk igen? ? svar venligst takker -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Bøger til 1 semester HA-almen til salg
ForumindlægJeg sælger bøger fra 1 semester på HA almen (ASB). De er købt sidste år og så vidt jeg har kunne se er det stadig de samme udgaver som dem der skal bruges i år!! -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle sammen har problemer med nogle opgaver, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej med... Radioaktive kerner til tidspunkt N0 = 4,3*1018 og k = 0,038 s-1 Formel: N(t) = N0 * (e-k)t a) Hvormange radioaktive kerner er der tilbage efter 60 sekunder. Får den til 4,39822*1017 MEN MIT PROBLEM:... -
Eksamen 2006
ForumindlægNogle der har lavet denne opgave og har den liggende eller facitliste til den`? Det er eksamen på b niveau i 2006 -
Kronik - Knud Sønderby "Midt i en jazztid", 1931
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal i min danske stil lave en kronik af en uddrag fra Knud Sønderbys "Midt i en jazztid". Jeg er dog kommet i problemer. Jeg skal diskutere med indragelse af konkrete eksempler, hvordan litteratur skildrer den generation, der er unge i dag. Hvordan gør jeg dette? -
3 eksamener 3 dage i træk?
ForumindlægHej Studi Jeg skal til 3 mundtlige eksamener 3 dage i træk, og har således ikke mulighed for at læse op på de 2 af dem, da jeg kun har få dage før den første af de 3 eksamener starter. Er der nogen, der kender til reglerne mht. hvor mange eksamener, man må have i træk (har ikke kunnet finde noget... -
Talrummet R3 - Svær matematik opgave
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe? Er helt lost.
