Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 7961 til 7980 af 181598
-
Hjælpemidler til skriftlig engelsk?
ForumindlægJeg skal til skriftlig engelsk i morgen. Må man tilgå egne noter, hvis de ligger offline på computeren fx. På skrivebordet? -
angående stx linje
ForumindlægHej Er SAM A MAT A en god linje? Er den for svær? -
HJÆLP til eksamen i fransk... i morgen!! :)
ForumindlægHello : ) I morgen skal jeg til studentereksameni fransk mundtlig (A-niveau), og jeg har i dag trukket et uddrag af romanen "La vie devant soi".af Émile Ajar. Der er desværre flere steder i teksten, hvor jeg ikke helt forstår sammenhængen.... Er der en, der vil oversætte følgende stykk... -
Hvad interesserer en matematiker sig for i fritiden?
ForumindlægHej alle Blev nysgerrig efter hvad en matematiker interessere sig for i fritiden? Hvilke bøger kan pågældende lide at læse, og hvordan påvirker faget ham ? -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej Sidder og laver nogle matematik opgaver man har fået nogle problemer med disse tre opgaver:a)Det skæve tårn i Pisa er 55,2 m højt og afviger 4,27 m fra lodret.Beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner med lodlinjen.Tårnet har ikke altid været så skævt som nu.Hvor meget af... -
Engelsk A, HF - Privatlaerer soeges!!
ForumindlægJeg har brug for en dygtig engelsklaerer, der kan hjaelpe mig lidt med forberedelse til eksamen start december. Du skal gerne have faaet en god karakter i Engelsk A indenfor de sidste tre aar. Allerhelst laeser du Engelsk paa uni. Kontakt mig venligst snarest. Mange hilsner Cecilie -
Ligninger og formler HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægJEG SKAL TIL EKSAMEN OM FÅ DAGE OG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP TIL DETTE SPØRGSMÅL: Gør rede for løsning af ligninger af forskellig type, herunder omformingsreglerne. KAN NOGEN HJÆLPE MIG MED AT FINDE ET EKSEMPEL SOM JEG KAN BRUGE TIL EKSAMEN, SÅDAN SÅ JEG KAN TAGE DET MED IND ... -
Har trukket Kunstbilleder i dansk eksamen!!!
ForumindlægHej, jeg har trukket Kunstbilleder i dansk eksamen og jeg ville spørge jer om hvad der er mest ralevant at tag med i min analyse. Jeg har ikke så meget styr på kunstbilleder, derfor ville det være dejligt hvis nogle har nogle gode råd. Hvis i har nogle gode tips til Kunstbillede eksamen eller no... -
SRP i Leukæmi og matematik
ForumindlægHej. jeg skal snart skrive en SRP i opgave og jeg vil skrive i biotek A og Matematik A. Jeg overvejer at skrive i emnet Leukæmi med fokus på CML. Ville høre hvad I synes om den ide, og om I evt har nogle andre og bedre ideer. Udover det vil jeg spørge om der er nogle mulige forsøg jeg kan lave... -
Live like a dog alone
Forumindlæghej jeg har fået skriftlige aflevring, hvor jeg skal skrive comment on the title Live like a dog alone er der nogen der har lavet den, eller hvad i tænker på den overskrift som jeg kunne måske bruge til min aflervering. håber i gider hjælpe mig tak på forhånd -
Hjælp til matematik opgave (trekanter)
ForumindlægHej har fået en matematik opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal lave. Jeg får oplyst: I en trekant ABC gælder at |BC| = 2 |AB| og |AC| = 5/2 |AB|. a) Bestem cos(C) b) Bestem arealet af trekant ABC udtryk ved c = |AB| Det ville virkelig hjælpe bare at få en forståelse for hvordan jeg skal... -
Engelsk mdt. eksamen - rettelse
ForumindlægHey! er det er, som har mulighed for, at rette mit engelsk manusskript igennem for grammatiske fejl? Segragation and discrimination in the 1950's in the USA Why did I choose this topic: chose the topic Segregation and discrimination in the USA in the period ... -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej guys! En der har lavet en outline angående Teen pregnancy? Der kan sende den til mig eller bare give ideer til over emner?? er virkelig presset i forhold til min engelsk eksamen. Tak på forhånd:) -
tips til mundtlig eksamen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og læser op til mundtlig eksamen i samfundsfag A-niveau stx. Jeg ved, jeg får nogle bilag/kilder som dækker over et overordnet emne. Ud fra det skal jeg selv udarbejde en synopsis, inddrage nyt materiale og lave en disposition til lærer + censor. men er der nogle, der evt. kan... -
3 små Matematik.
Forumindlæg3 matematik:(abc^2)^2 (xy^2z^3)^2(8x^2)^-3 -
Eksponentiel vækst - redegør for a og b?
ForumindlægHej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b? -
hjælp til et mat A-projekt (eksamensforberedelse)
ForumindlægI forbindelse med et mat A projekt angående parameterkurve har vi arbejdet med 3. ordens Beziér-kurve med 4 kontrolpunkter; efter udledning får man følgende funktionsforskrift: ??B(t)=(1-t)3*P1 + 3t(1-t)2*P2 + 3t2(1-t)*P3 + t3*P4 hvor P1, P2, P3 og P4 angiver de fire kontrolpunkters koord... -
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Matematik: Sætte i parantes mv.
ForumindlægUndersøg om nedenstående er korrekt 2 + 2 - 4 = 2 ab-b^2 a^2+ab a^2-b^2 ab Hvordan kommer jeg videre? med bevisførelsen. Skal jeg ikke sætte uden for parantes, i så fald er det så sådan: 2 + 2 - 4 = 2 b(a-b) a(a+b) ab(a-b) ab OG hvordan kommer jeg SÅ videre? Håber der er en ve... -
Give gave til lærer før eksamen
ForumindlægEn veninde og jeg har tænkt at give én af vores lærere en fælles gave fra os og et fint kort, bare så han får at vide, at han har gjort et virkelig godt arbejde. Vi er på et valgfagshold sammen, og han er virkelig god til at forklare, og er også klart én af vores yndlingslærere. Vi har haft...
