Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8241 til 8260 af 127115
-
Hjælp!!! Engelsk brev?!!
ForumindlægHej!!dan Jeg skal skrive et brev på ENGELSK, Men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opstille det, og hvor adressen osv. skal stå, er der nogen der kan hjælpe mig, eller sende nogle eksemplare? Tak på forhånd :) -
Ligninger hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et par lininger, som jeg ikke kan løse. Ligningerne: Forkort udtrykket. a. 4a · 3 + 2(6a -5) = ?? b. 5(x + 3x - 12 - 2x) = ??? c. 7(4y + 6) - 8(7 - y) = ??? Gang ind i parentesen. a. 5(2 · 2 - x + 4) = ?? b. -3y(3y - 7) = ??? c. 6a(4 - 7a) = ... -
Potentialforskel
ForumindlægHej! Jeg er har fået stillet en opgave, som jeg simpelthen ikke kan se, hvordan jeg skal gribe an. Opgaven er som følger: Massespektrometer: Tre metalplader, p1, p2 og p3 er hver forsynet med et lille hul. Hullerne er anbragt på samme rette linie (instrumentets akse). I ionkilden S dannes bla... -
Bestem arealet når omkredsen er 800 m.
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder med en opgave, som ellers ser umiddelbart let ud, men så opstår der lidt forvirring til sidst i opgaveteksten. "Bestem arealet af rektagnlet ABCD udtrykt ved x, når omkredsen af løbebanen skal være 800 m." Hvis man bare skulle bestemme arealet var de... -
opgave 262
ForumindlægEn lukket kasse har en overflade (incl. låg og bund) på 1000 cm^2. Den er dobbelt så lang, som den er bred og 6 gange så høj, som den er bred. Hvad er kassens rumfang? -
LUDVIG HOLBERG - HASTER!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en biografi af Ludvig Holberg. men jeg kan virkelig ikke svare på hvad der er karakteristisk ved hans komedier, er der nogle af jer der ved det? tak på forhånd. -
Wheatstones bro
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe, kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal gøre dette. Denne opgave laves ud fra Wheatstones bro. Wheatstones bro kan bruges til resistansmåling. Den ukendte resistans Rx danner sammen med den faste resistorer R en spændingsdeler. De variable resistorer R1 og R2 som danner d... -
reducer udtrykket: (5t)(7srt)(3sr)(-2st)
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal reducere det her udtryk: (5t)(7srt)(3sr)(-2st) Jeg er klar over at det er noget med at gange ind i parenteserner, mem hvilke parenteser skal jeg gange ind i? -
Determinantmetoden - hurtig hjælp
ForumindlægHvorfor ganger man ahat med a, jeg ved at det er for at eliminere x og isolere y. Men i mit hoved giver det ikke mening, for hvis man skal have skalarproduktet til 0 så skal man jo gange vektor a med b og ikke ahat med a? -
Hjælp til "Pendulet: Svingninger" ! *Haster*
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lidt problemer med den sidste del af min fysikrapport! Det er i Diskussion/konklusion. Der står at jeg skal "fortolke mine resultater i forhold til fejlkilderne." Hvad mener de med det? Skal jeg sige, at hvis der var fejl i forsøget, så ville det påvirke mi... -
Navngivning
ForumindlægHej Kan det passe, at der er et stof, der hedder 1-oxobutansyre? Der er i alt 4 C-atomer. Til det første er der en dobbeltbinding til O og en enkeltbinding til et H-atom. Til det næste C-atomer der bundet to H-atomer, og det er der også til det tredje C-atom. Til det sidste C-atom er de... -
Den kolde krig
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har om den kolde krig og vi skal finde ud af årsagen, begivnheden og kosekvenserne af de her 5 ting: - Svinebugtaffæren - Cubakrisen - Luftbroen til Berlin - Koreakrigen - Vietnamkrigen De tre sidste ting har jeg svært ved at forstå. Vil i være søde at h... -
Ansøgning til gymnasium
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvilken dag man kan søge ind på gymnasiumerne? jeg ved at sidste dag er 1 marts men hvornår er det første dag? jeg går ikke i skole (har friår) så kan ikke spørge en uu-vejleder håber at i kan hjælpe mig Hilsen Anne -
F. Bestem størrelsen af to kræfter
ForumindlægHej som så mange andre så er jeg også igang med en eksamens opgave i matematik. jeg er så i tvivl om hvad skal gøre i den sidste opgave jeg mangler. jeg skal afleverer i morgen fredag d. 2. maj. håber i kan hjælpe! tak på forhånd okay sagen er den at jeg seriøst ikke ved hvordan jeg skal gribe o... -
Bestem for figur 4`s vedkommende diameteren D og udnyttelsesprocenten af den cylinderformede æske.
ForumindlægHej folk på internettet! Jeg er gået lidt i stå med min sidste opgave i min matematik aflevering, og har prøvet de fleste løsninger. Opgaven lyder: Bestem diameteren og udnyttelsesprocenten af figuren. (Tjek vedhæftet fil) Vi ved at radius på de grå cirkler er 6,5. -
Hjælp til sars opgave
ForumindlægJeg sidder med en biologi opgave angående sars. Opgaven indgår i sættet fra maj 2004. Jeg har problemer med den anden del af den store oppgave, B. Opgaven lyder : Man arbejder på udvikling af forskellige typer vaccine mod SARS. En vaccineform består i indsprøjtning af SARS-virus tømt for arve... -
SU retur?
ForumindlægOk, søgte i sidste måned om at få su fra Juli, blev også godkendt. Men så først her i fredags at jeg skulle have en NemKonto og skyndte mig selvfølgelig over og lave en. Men da min SU blev udbetalt her i lørdags blev den selvfølgelig sendt retur da en nemkonto tager op til 5 bank dage at oprett... -
Diskuter alternative krisebekæmpelse under depressionen 1929 USA
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med den sidste del af min srp om Børskrakket 1929 i USA. Mit sidste problemstilling lyder sån her : Diskuter om man kunne have ført alternative politikker til krisebekæmpelsen. Jeg er gået lidt død i det så nogen der lige vil hjælpe mig lidt igang :) Give lidt eksemp... -
Hjæææææææælp!. Det haster!! Hurtigst muligt!!!
ForumindlægHej..Jeg har fået nogle spørgsmål som jeg skal svare på: Her er nogen jeg ikke kan svare på?::: 1. Hvilke lov er folketingsmedlemmer underlagt? 2. Hvilken lov skal folketingsmedlemmerne underskrive? 3 hvad kaldes dronningens møde med regeringen? 4. hvor mange gange skal et lovforslag behandel? Je... -
karaktere
ForumindlægJeg har fået 12 i religion, så den kommer vel til at stå som ganget med et, men hvad med dansk? Jeg har fået i skriftlig 10 og i mundtlig 7 skal jeg så ik' lægge dem sammen til 17 gange 2 ? For jeg forståer ikke alle de skemaer/tabeller, som man regner det udfra :o) Og hvad så med gennemsnitt...
