Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8301 til 8320 af 25374
-
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
enevældens fald og dansk demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til historie eksame og kan ikke fatte hvad der sker i perioden 1849-1901. hvem har magten? Er det første gang vi får en statsminister i 1901 ? nogen der kan forstælle mig kort og godt hvad der præcis sker efter 1849? håber nogen kan hjælpe KH Anna -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Den sorte hånd
ForumindlægHej derude. Er ved at skrive historie opgave omkring "Den sorte hånd" og mordet i sarajevo. Nogen der kan komme med nogle gode links til nogle sider med god info osv? og meget gerne nogle bøger omkring emnet. Tak på forhånd! -
Klage over min skolen
ForumindlægHej Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. f... -
Rettelse af genitive sætninger
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg går lige nu på HHX i første g og har tysk obligatorisk på b-niveau. Mit problem er dog at tysk aldrig just har været min stærke side, og da jeg går på et gymnasium, hvor undervisningen ikke er seriøst nok (gymnasiet ligger stort set i bunden hvad angår elevernes gennemsni... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
mellemkrigstiden?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min dansk/historie opgave her i 2.g. Jeg har valgt at skrive tværfagligt i mellemkrigstiden. Noter i mellemkrigstiden vi fik udleveret: (økonomisk krise - arbejdsløshed - socialrealisme; politisk radikalisering - retorisk analyse af politisk materiale - fx tal... -
SRP - historisk kildemateriale
ForumindlægDette indlæg er formentlig mest henvendt til nuværende og tidligere 3g'ere som har skrevet/eller skriver SRP - eller lærere. Jeg skriver SRP i hhv. matematik og historie. Angående kildemateriale i historie, forslog min vejleder mig, at jeg brugte 1-2 kilder til den "redegørende&qu... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Hjælp mig med at vælge uddannelse!! Kom med forslag, del din viden og erfaringer! :)
ForumindlægHej, Jeg står og skal vælge uddannelsesretning, men har ingen idé om hvilken retning jeg skal vælge, da min interesser er meget brede og forskellige. Jeg interesser mig for: Historie Matematik Programmering Biologi Kemi Jeg har derfor indtil videre tænkt på at læse: Historie Arkæologi Programmeri... -
DANSK HISTORIEOPGAVE EMNEVALG
ForumindlægJeg skal til at skrive min dansk historieopgave. Jeg har valgt fag som er begge dele - altså dansk/historie. Nu er det bare at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive om.. jeg har overvejet at skrive noget om holocaust, og så Hitlers syn på jøder/hvorfor osv, og så analysere nogle tekster fra den tid... -
tysk stil!
ForumindlægNogen som kan hjælpe med den opgave jeg forstår den ikke!http://peecee.dk/index.php?id=20838\nhttp://peecee.dk/index.php?id=20839\n\n -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
Islams grundlæggelse !!! HELP to EXAM
ForumindlægPliiiZz jeg kan ikke finde hvad er islams grundlæggelse !! er der nogen der kan hjælpe mig ??
