Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 821 til 840 af 57177
-
for meget noter for meget tidsbrug
Forumindlæghej sp ere Jeg ville spørge om det er for meget noter at tage af på 4 sider af 7 siders læsning og jeg går på en videregående altså uni... Jeg har brugt 7 timer og er virkelig blevet langthåret ?!?!? men generelt er det ikke for meget jeg har skrevet 4 siders noter på 7 siders læsning i... -
Flammeprøve - noter
ForumindlægHej, jeg skal om nogle uger til FSA prøven i kemi/fysik. Jeg føler ikke rigtigt jeg har styr på så meget inde for de fag! Og jeg mangler nogle papire (hvilket der er mange fra man klasse, der også gør), men jeg tænkte på om der skulle være nogen der ligger inde med en "Liste over flammeprøve... -
STX - hvad er det i udlandet?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til England og studere/arbejde, og jeg vil i den forbindelse høre, om der er nogle, der ved, hvad den gymnasielle uddannelse (studentereksamen - STX) er lig med i England? Hvad er det tilsvarende niveau? På forhånd tak :) -
fysik noter
ForumindlægHej!!! Er der nogen som har nogle fysik noter eller eksamen spørgsmål,for at jeg kan se hvordan eksamen ser ud. Jeg går i 1r, obligatorisk niveau.Jeg vil gerne også spørge, hvad er de vigtigste man kan komme op i fysik eksamen? Og hvad skal man gøre, hvis man vil få en høj karakter?På forhånden tak. -
Gennemsnit på STX
ForumindlægJeg har udviklet en xls/xlsx fil som kan regne gennemsnit, med alle STX-reglerne. Der er plads til maksimale antal karaktere på STX. Jeg lavede den til mig selv, men da jeg fik lavet det hele ret simpelt og overskueligt, kunne jeg ikke lade være med at lægge den her ind ;P -
skr. dansk eksamen.
ForumindlægHej - jeg skal op i skr. dansk på fredag og ville lige hører om hvordan i andre forbereder jer? eller hvordan man måske kunne forberede sig? -
STX ELLER HTX?!??!
ForumindlægHej. Jeg er en 15-årig pige, der snart skal vælge en ungdomsuddannelse. Min drøm er at blive ingeniør fra DTU, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX! Jeg vil gerne vælge linjen Bioteknologi som man kan få på begge gymnasier. Jeg er både god til de sproglige fag og naturvidenskabelige... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
HTX eller STX
ForumindlægHej jeg bor i Taastrup og der er faktisk ikke fint gymnasium her, høje taastrup gymnasium(STX). Men musik betyder utrolig meget for mig så jeg synes at det ville være værd at tage til Sant Annæ i København. Men problemet er at det er et STX og har fag som Historie som jeg virkelig ikke finder i... -
noter/monotoniforhold
ForumindlægHvordan vil i kunne huske noter til monotoniforhold der ser så ledes ud: ??(??)=??^3−?6???^2+8?? Differentiere og sæt lig med 0 ??^′ (??)=3??^2−12??+8=0 Sæt tallene i nulpunkt formlen (−??±√(??^2−4∗??∗?? ))/(2∗??) (−(−12)±&... -
Alternativer til STX?
ForumindlægJeg går i 1.g på stx lige nu, og jeg mistrives meget i min klasse, og generelt på min årgang, som er præget af skoletræthed og useriøsitet. Jeg er selv glad for det faglige, men min lyst til at gå i skole er simpelthen forsvundet fuldstændigt. Jeg er ikke faldet særligt godt i hak med nogen, og m... -
Passer STX til mig?
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Billedkunstprojekt på stx
ForumindlægHej. Jeg står midt i at skulle lave mit afsluttende projekt i billedkunst på stx. Til dette skal jeg tegne et stort verdenskort i pop art stil på et A2 ark. Nu har jeg bare det problem, at jeg er meget dårlig til at tegne, og derfor tænkte jeg på, om nogen af jer havde en god idé til, hvordan jeg... -
eksamensforberedelse til mundtlig dansk
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk og har været igang med at få et overblik over pensumlisten. Jeg tænkte, at det er næsten uoverskueligt at skulle læse det hele, men samtidig om det er nødvendigt? Kan man nøjes med at terpe baggrundsstof og ismer, samt læse sine noter, eller skal man vir... -
Mundtlig Dansk - Hjælp!!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i næste uge og jeg kan bare ikke rigtig få rigtig hul på at analysere. Jeg har analyseret det, men det er som om jeg mangler noget. Jeg kunne godt tænke mig at se det fra en anden synvinkel af. Jeg har valgt "Mit liv som indvandrer" af Benny Andersen f... -
Dansk tekster :O)
ForumindlægHejsa :O) Jeg står og mangler en pæn stak dansk tekster. Kan man finde det herinde eller er det kun opgaver der er herinde? synes ikke lige jeg kan finde helt rundt i det -
HHX til STX
ForumindlægJa, som overskriftet siger snakkede mig og nogle venner igår om at skifte fra hhx til stx. Situationen er sådan at en ven som har startet på hhx sommerferie 08, har tænkt sig at skifte til stx nu. Som sagt er næsten hele grundforløbet slut, og der mangler blot 1½ måned cirka af det. Vi ... -
Metode samfundsfag og dansk
ForumindlægHej.. Sidder lige nu og er ved at lave talepapir til AT I den forbindelse er jeg meget i tvivl omkring hvordan samfundsfag og dansk komplimenterer hinanden, nogle som kan hjælpe?? -
Skriftlig Dansk A
ForumindlægHej Alle Jeg skal til dansk A årsprøve i morgen, men er kommet i tvivl om, hvilke genre der typisk forekommer. Kan I svare mig på dette? Pft. -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ...
