Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8421 til 8440 af 14099
-
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
PLEASE!!
ForumindlægEr der ikke nok nogen der vil rette min dansk stil. den er ikke særlig lang. PLEASE::::: -
Islam
ForumindlægJeg vil skrive om islam i min eksamensprojekt, men jeg ved det ikke hvordan jeg skal lave min problemformulering og hvad skal jeg have med fra islam. Er der nogen som kan hjælp mig med at lave en problemformulering?? -
AT: Teorier og metoder?
ForumindlægJeg er begyndt at forberede mig til AT med emnet menneskerettigheder (historie/humaniora og samfundsfag/samfundsvidenskab), og der er lige dukket et par indledende spørgsmål op. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om kvantitativ og kvalitativ metode. Stort set alle steder jeg kigger kommer def... -
Den mundtligt AT-eksamen engelsk A, spansk A - Vil gerne be' om hjælp til metoder
ForumindlægJeg går i 2g, og skal op til årsprøve i AT-eksamen i morgen. Jeg har spansk A og engelsk A - to humaniora som vi godt måtte tage i år Jeg har om "Immigration fra Mexico til USA" Jeg er bare ikke helt klar over hvilke metoder jeg skal forklare om, da det eneste jeg umiddelbart kan sige e... -
Dansk Kronik
ForumindlægGodaften jeg går på STX og har fået skrevet en kronik. Jeg ville høre om der er nogle flinke mennesker derude som gider at tjekke igennem om jeg har fulgt genren, altså om det er den rigtige måde jeg har skrevet redgørelsen, diskussionen osv. Teksten jeg har skrevet en kronik ud fra er en tekst... -
En der gider se min oversættelse efter?
ForumindlægHej. Jeg har skulle oversætte dette og har gjort det så godt jeg kunne, ville bare høre om der var en der gad se det efter? Førhen var det faderen der bestemte i hjemmet. F.eks. de unges udgangstilladelse. Skolesystemet var meget religiøst, klasserne var dengang delt op i køn. Dengang boede... -
A Clockwork Orange
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt om A clockwork orange, saa leder efter nogle subjektive artikler til filmen eller bogen, men er umuligt at finde. Haaber i kan hjaelpe! -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Hjælp til idéer
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg står og mangler inspiration til idéer til produkter der kan hjælpe på sundhed sådan noget som f.eks at folk får mere motivation til at udøve sport eller som at få folk til at få bedere madvaner... Mange tak på forhånd :) -
AT- metode
ForumindlægHej alle. Skriver AT i dansk og historie. Er der en der gider at rette min metode eller vurdere om den er god? -
Medieanalyse
ForumindlægSkal analysere et afsnit af Paradise Hotel og har derfor brug for en analysemodel Nogle der ligger inde med en model for hvordan man analysere medier? på forhånd tak -
HJÆLP MIG! Kulturelle forskelligheder
ForumindlægHej. Jeg er igang med en engelsk opgave, hvor jeg skal finde forskelligheder og misforståelser mellem Danmark og USA. Men kan intet finde. Mangler mest information om almindelige misforståelser mellem os og USA. Er der nogen der kender noget til det og kan hjælpe mig lidt? Eller nogen der har nog... -
Kronik
ForumindlægHej Er der en som har lyst til at læse denne igennem, og rette den for kommafejl etc.? Og se om det er en okay kronik. -
Metoder i dansk?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag, men er lidt i tvivl om metoderne.. I dansk har jeg læst en række artikler + tekster samt analyseret en blog. Hvilke metoder kan jeg så sige jeg har brugt? Og hvordan har jeg brugt dem? Håber meget, at der er en venlig sjæl der kan hjælpe! -
Er det mon en gode ide?
ForumindlægHej alle SP'er. Jeg går netop nu i 9.klasse og er ved at færdiggøre mine eksaminer, som iøvrigt ikke kan bruges til noget og min tid på skolen.Jeg skal starte på HTX efter sommerferien, hvilket jeg ser frem til. Men når det så er sagt, har jeg gået rundt og spekuleret om en ide her på det si... -
HJÆLP TIL PASSIV!
ForumindlægKære studieportalen, vi er lige begyndt at lære om passiv.. Jeg tror ik helt jeg forstår det.. f.eks. er følgende sætning passiv? - Arrastre aventura característico se produce en las fabulas de 'los tres trajes', 'el oricuerno' y 'maria del roserio'. eller hvord... -
Hovedtemaer i Dansk - Hvilke Hovedtemaer Findes Der i Dansk?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal finde et hovedtema til kunstbillede "En såret arbejder" men ejg ved ikke hvilke slags hovedtemaer der findes. Jeg har prøvet at google mig frem til det, men der står simpelthen intet. Jeg håber i kan fortælle mig hvad for nogle typer der er som hovedtema. T...
