Dansk
Dansk Kronik
Godaften jeg går på STX og har fået skrevet en kronik. Jeg ville høre om der er nogle flinke mennesker derude som gider at tjekke igennem om jeg har fulgt genren, altså om det er den rigtige måde jeg har skrevet redgørelsen, diskussionen osv.
Teksten jeg har skrevet en kronik ud fra er en tekst om at snyde og angst for at fejle
Mange tak på forhånd og god dag til dig
Svar #1
25. februar 2018 af Egofaciens (Slettet)
Nogle kommentarer:
- Et komma i første sætning: "[...] det fejlfrie, som godt."
- Spændende indledning, men man bliver lidt "brat" og hurtigt introduceret for Gitte Ahrensbachs kronik.
- "gøre" -> gør .. eleven til taber
- "Ahrensbach påstår, at [...]" <- komma
- Du skriver "Ahrensbach påstår at det er dannelsen, som skal gøre os til ansvarlige borger, men det kræver at man ture reflektere selvstændigt."
Her kunne et andet forslag være: "Ahrensbach påstår, at det er dannelsen, som skal gøre os til ansvarlige borgere. Dette kræver dog, at man skal turde reflektere selvstændigt."
... Ovenstående var få kommentarer, jeg håber, at du kan bruge!
Jeg vil dog sige, at du har et par taste/stave-fejl et par steder, og så kan du med fordel læse opgaven igennem med fokus på komma! Der er mange steder, du mangler at sætte kommaer, og mange steder du har undladt at sætte komma :)
Dog virker det til, at du på de første 1,5 sider kommer godt ind omkring nogle forskellige ting, som netop skal være med i en kronik :)
Held og lykke med opgaven!
Svar #2
25. februar 2018 af Madsiso (Slettet)
#1Nogle kommentarer:
- Et komma i første sætning: "[...] det fejlfrie, som godt."
- Spændende indledning, men man bliver lidt "brat" og hurtigt introduceret for Gitte Ahrensbachs kronik.
- "gøre" -> gør .. eleven til taber
- "Ahrensbach påstår, at [...]" <- komma
- Du skriver "Ahrensbach påstår at det er dannelsen, som skal gøre os til ansvarlige borger, men det kræver at man ture reflektere selvstændigt."
Her kunne et andet forslag være: "Ahrensbach påstår, at det er dannelsen, som skal gøre os til ansvarlige borgere. Dette kræver dog, at man skal turde reflektere selvstændigt."
... Ovenstående var få kommentarer, jeg håber, at du kan bruge!
Jeg vil dog sige, at du har et par taste/stave-fejl et par steder, og så kan du med fordel læse opgaven igennem med fokus på komma! Der er mange steder, du mangler at sætte kommaer, og mange steder du har undladt at sætte komma :)
Dog virker det til, at du på de første 1,5 sider kommer godt ind omkring nogle forskellige ting, som netop skal være med i en kronik :)
Held og lykke med opgaven!
Maaaaaaaaaaaaaaaange tak!:)
Svar #3
25. februar 2018 af Mathias7878
Jeg vil dog råde dig til at passe på, hvor du lægger din afleveringer ud henne. Har du gjort det her før? Er du sikker på, at du ikke tages for plagiat - selvom det nu er din egen opgave? Jeg kom til engang at skrive noget af en hjemmeside, som den der plagiattjekker fangede mig i, og min lærer sagde, at hvis jeg havde gjort det til en eventuel eksamen, havde jeg fået 00.
Send hellere, såfremt du ønsker hjælp, dine opgaver til, dem der nu gider at hjælpe, over privatbeskeder.
Skriv et svar til: Dansk Kronik
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.