Søgning på: fysik projekt. Resultater: 8421 til 8440 af 20688
-
nem
ForumindlægKan man få en pære til at lyse ved brug af vandkraft ? har atomkraft nogle fordele og ulemper som vandkraft ikke har ? Hvad vil det sige at et brændstof er CO2 neutralt ? -
Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader?
ForumindlægI min formelsamling betegnes en vinkel mellem to vektorer, fx vektor a og vektor b, som værende mellem 0 grader og 180 grader - ikke over. Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader? -
matematik
ForumindlægA=(1)/(2)*h*g isoler h i formlen. tak på forhånd -
Lys
ForumindlægNogen der kan forklare mig brydningsloven? Nogen der evt. har nogle hjemmesider jeg kan bruge?? Mange tak på forhånd!!! -
Hjælp...
ForumindlægHejsa allesammen. Det jeg vil spørge om har intet med lektier at gøre med.. Jeg går i 9. klasse og skal på gym derefter. Men der er noget jeg er tvivl om. Jeg vil gerne tage den naturvidenskabelige linje, men der er et lille problem. Man skal have matematik på A niveau, og jeg er ikke særlig go... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej sp Jeg har forsøgt at løse disse to opgaver, men kan ikke komme frem til et svar. Jeg har forsøgt at bruge Hubbles lov til at beregne farten bevæger sig med væk fra Jorden, men jeg får kun en oplysning. I opgave b har jeg forsøgt at laboratoriebølgelængden vha. formlen for rødforskydning. ... -
Materialer til SRP om Magnus Effekten
ForumindlægJeg skal skrive om Magnus Effekten ift. bordtennis spin til SRP. Jeg tænker at inddrage matematik ved Bernoullis ligninger. Men jeg synes det er svært lige at vide, hvor man skal starte ift. at finde materialer. Er der nogen der kender nogen gode materialer til mit område, eller er der eventuelt ... -
Enhed på gnidningskoefficent?? (presset på tid)
ForumindlægHej Hvad er enehderne på F_gnid? og gnidningskoefficenten? og F_N?? Jeg har indsat et foto af en beregning hvor jeg magler enhederne nemlig. -
Dansk opgave
ForumindlægHvad kan man skrive om gruppedynamik til dette digt? Hvad kan man skrive om miljøet? http://www.1sted.dk/2verdenskrig/dokumentar/skæbne.aspx?fbclid=IwAR3jYIiXztjr66WFT4MBha16ZEn_FzcttV7Dgwp3kMlUI5NctRCwatQSGT4 -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede
ForumindlægHej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak! -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
middelhastigheden for molekyler
ForumindlægI en ideal gas er lig v ≈ √(3kT/m) Så molekyler med lavere masse har altså generelt større fart end store. Kan nogen give mig intuition for, hvorfor dette må gælde? Der ligger jo helt klart noget statistisk mekanik bag det - er det, denne fordeling som skaber mest uorden eller noge... -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Spektrum 2
ForumindlægEr der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :) -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave, hvor der står følgende: Tegningen viser (t,s) for en bil, der fra hvile sætter hastigheden op. Bestem bilens hastighed efter 5 sekunders forløb. Vælg selv en passende metode. Jeg kan ikke lige finde ud af at uploade grafen. Men det er et koordinatsystem, hvor x-akse... -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt?
