Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8441 til 8460 af 14099
-
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
parabler
Forumindlæghejsa, er der nogen der kan gøre rede for parablen, hvor man også kommer ind på ledelinje og brændpunkt?? Tusind tak på forhånd! -
KVINDENS STILLING I SAMFUNDET-projektopgave
ForumindlægHej alle, vi har om kvindens stilling i samfundet. Vi ved ikke helt endnu om vi vil tage den historie vinkel, eller den nutidige vinkel. Men i hvertfald så har vi brug for hjælp til nogle GODE arbejdsspørgsmål. Vi har allerede nogle, men hvis i sidder med nogle fantastiske ideer til bla. produkt,... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa igen, så er det tid til at få forberedelserne til projektopgaven helt på plads :~) Jeg har nu sammen med min makker fået læst omkring 2000 siders litteratur om Terrorisme (vi tager vort udgangspunkt i 11/9-2001), og nu skulle problemformuleringen og dispositionen snart færdiggøres. Forreste... -
TYSK - de svage verber
ForumindlægHej derude :-) Håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig med en lektie til tysk, som omhandler de svage verber. Teksten er på dansk, og skal oversættes til tysk - dvs. dansk-tysk :-) Oversættelsen er at finde i det vedhæftede dokument. -
En sej indledning
Forumindlæg"Vi har om spiseforstyrrelser og det er..." - den kedeligste indledning i verden.. Min klasse skal snart have projektarbejde. Jeg har valgt emnet "spiseforstyrrelser". Til min fremlæggelse vil jeg gerne have en anderledes indledning, fordi hvis ens indledningen er ... -
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Irak krigen (2003)
ForumindlægGoddag Sagen er den, at jeg har valgt at skrive om Irak krigen i den kommende AT (3g) eksamen. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag (A) og Engelsk (A. og at temaet er "Rejse". Problemet er så, at jeg har svært ved at skrive en problemformulering, hvor man inddrager både den samf... -
stil - dronning margrethe
ForumindlægJeg skal skrive en stil om Dronning Margrethe."skriv om hvilket indtryk dette maleri gør på dig.Giv dernæst udtryk for din viden og dine tanker om Dronning Margrethe"Stilen skal afleveres i morgen. Og jeg er allerede igang med blækregning og engelsk- jeg er i tidspresHvis der er nogle d... -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Sværhedsgrad på HA Almen
ForumindlægHey Jeg går på 3. år på HHX, og går lige PT, og overvejer min fremtid. Er kommet frem til at HA, kunne være en mlighed for mig. Det lyder spændene, og eftersom jeg har en ide om at blive selvstændig landmand, på en større gård, syntes jeg den passer godt. Hvis eksamenerne går vel til sommer, tr... -
Problemformulering
ForumindlægHej derude - håber I nyder det gode vejr :-) Jeg vil bare lige høre om der er en venlig sjæl eller tre der vil læse min problemformulering til dansk opgaven - jeg har valgt at skrive om H.C. Andersens "Snedronningen", mit problem er at jeg ikke aner om min problemformulering er for ko... -
Fysik mundtlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op til studentereksamen i fysik på A-niveau næste uge! Jeg har derfor to spørgsmål: Hvordan kommer eksamen til at forløbe? - jeg har forstået noget med en eksperimental og en teoretisk del... Har du nogle gode tips til hvordan jeg bør forberede mig? Håber du gider at s... -
Dur-mol tonalitet
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad det er? Min barokbog bliver ved med at snakke om det men der står bare et det bryder igennem i 1600-tallet og kan bruges til at skabe spænding og afspænding i musikken. -
Hvad skal et Essay indeholde?
ForumindlægHej alle sammen jeg har valgt at lave et essay om grusomhed, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal opbygge mit essay. Der står at et essay skal være præsenterer/åbner afsøger undersøger overvejer reflekterer afrunder Så skal jeg lige høre om nogle kunnne uddbye de ting og evt. give nogle eksemp... -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej! Jeg sad lige og kiggede dansknoterne igennem, og kom til at gruble lidt over hvad det egentlige budskab er i Erasmus Montanus? At hovmod står for fald? Og i så fald - hvordan kan det sættes i perspektiv til samtiden, altså oplysningstiden? På forhånd tak -
Islam/Kristendom fjender?:s
ForumindlægHej alle sammen. Kristendommen og islam er to meget udbredte religioner i danmark og verden for den sags skyld, hvad er der så forskelligt mellem de to religioner... Vi tror alle på den samme GUD men hvidt forskellige profeter?!... jeg oplever at kristne nedser på muslimerne og også omvendt for ... -
vanddråbe som linse
ForumindlægKan man fremstille en effektiv samlelinse af en vanddråbe? Jeg skal bruge den til et forsøg -
Ideer til studieretningsopgave inden for "velfærd"
ForumindlægHar valgt at skrive min studieretningsopgave i Dansk og samfundsfag, hvor jeg har fastlagt mit område som "velfærdsbegrebets udvikling siden 80erne." Dansk delen har jeg styr på (sådan da:) jf. Michael strunge, samfundsdebat osv. Jeg halter derimod i samfundsfagdelen, hvor jeg grunde...
