Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8461 til 8480 af 174808
-
A-nivea stx eks. sæt dec 2008
ForumindlægHej. Er der nogen som sidder inde med en besvarelse af eksamenssættet matematik STX A-niveau d. 12 december 2008? På forhånd mange tak! -
Reduktion med parenteser ( a, b, y, x ) Haster!
ForumindlægHej. jeg har matematik aflevering til på fredag og jeg har svært ved 2 opgaver. den 1 er: 5(x + 3y) -3(x + 2y) & den 2 er: 4(2a + 4b - 2) Håber at i kan hjælpe mig meget snart. (: -
Hvad betyder a + b? ( i lineær/eksponentiel/potens funktion)
ForumindlægHej (:. Jeg skal snart op til matematik eksamen og vil gerne have styr på de sidste ting. Jeg har været igennem flere opgaver som har spørgsmålet: Hvad betyder a og b. F.eks y = 200x + 20 hvor x er antal år efter 1993 og y er antal pomfritter. hvor ved jeg fra hvad de betyder udov... -
indramning med et stakit(Matematik; please help...)
ForumindlægHej studi(portalen)...Jeg har en opgave som jeg synes er ret svær at løse.. Kan i hjælpe mig med følgende opgave:100 m2 rektangulær græsplæne skal indrammes med et stakit. Bestem græsplænens længde og bredde således at omkostningerne bliver mindst mulige(dvs. så omkredsen bliver minimal)vink:lad ... -
HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, elle... -
Privat lære til dansk og matematik søges
ForumindlægLæser 10. klasse efter at have taget 9.klasse i 2007. Desværre går det ikk som forventet og har derfor lidt svært ved opgaverne. Derfor søger jeg nu en der har tid og mulighed for hjælpe mig enden over mail/chat eller ved at mødes. Bor tæt på Aabenraa. Løn er noget vi kan snakke om dog skal det s... -
Matematik - 1 akse og 2 akse
ForumindlægHej vil nogle hjælpe mig med at lave den, da jeg ikke helt forstår den Tak på forhånd!!! -
Sætte dig ned i karakter uden advarsel?
ForumindlægHej med jer. Jeg går i 3.g, og får mine sidste karakterer i dag. Jeg har hørt fra mange nu, at lærerne ikke må sætte dig ned i karakter den aller sidste gang, uden de har advaret dig. Passer dette? er der noger, som har noget tekst om det, som man kan læse? tak for hjælpen Christian -
Fremlæggelse - a og b´s betydning for de tre væksttyper
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik, hvor jeg har fået følgende spørgsmål: argumenter for a og b's betydning for de tre væksttyper (a vha differentialkvotienterne) - Jeg kan godt forstår at jeg skal argumenterert for de tre væksttyper, men kan bare ikke forst... -
Finde A --> ax^2+3x-6=0
ForumindlægHej, jeg sider fast i den her opgave For hvilke tal a, har ax^2+3x-6=0 Ved at d= b^2-4ac, men kan ikke rigtig komme videre - Mit gæt er 3^2 - 4·a·(-6) = 0, men kan ikke finde a.. -
Er der nogen der tilbyder undervisning i matematik og mikroøkonomi?
ForumindlægHej :) Jeg er netop blevet færdig med min finansøkonom uddannelse, og er herefter gået i gang med at læse en HA-merit overbygning, som alt i alt giver mig en almen HA-bachelor i sidste ende. Jeg har bestået matematik på B-niveau, og beskæftiger mig nu med matematik på A-niveau, samt mikroøkonomi... -
kan i hjælpe med matematik lektier??
ForumindlægHEj.. jeg har fået stillet to opgaver, som jeg rent faktisk slet ikke forstår.. så tænkte på om i kunne hjælpe mig lidt her.. opgaverne lyder således: Indfør titalslogaritmefunktionen og vis nogle af dens egenskaber. Gør rede for nogle anvendelser af logaritmefunktioner.. og Gør rede for nogle vi... -
svær fysisk matematik
ForumindlægVis at det kemiske potentiale af en idealgas μ(T, V ) er givet ved μ(T,V,N) = kBT (a+1+ln?( (N*v0) /V) ) Bemærk at μ’s N afhængighed kan elimineres til fordel for en afhængighed af gastrykket. kan simpelthen ikk få ligningerne til at give mig det rigtigte, ender op med p*v for me... -
Overvågning - matematik - evt. andre forslag.
ForumindlægHej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be... -
[SØGER] Hjælpelærer til Matematik 1 DTU - 01005
ForumindlægKære studieportal. Kender du nogen, eller er du selv i stand til at privatundervise i Matematik 1? Jeg læser Civil kemi på DTU, og i forbindelse med mit studie har jeg obligatorisk matematik 1. Jeg har selv 12 i snit i matematik A, dog er dette pensum umiddelbart for komplekst og presset, til... -
Matematik hjælp
Forumindlæg -
Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g
ForumindlægHej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp... -
find a, b, c og d hasterlidt
Forumindlægopgave p) Bestem konstanterne a, b, c og d således, at funktionen j bliver kontinuert og differentiabel i punkterne A og B j1(x) = ax + b , j2(x) = -0,65x2 +2,45x -0,3 j3(x) = cx + d Der skal gælde følgende. j1(1) = j2(1), j2(3) = j3(3) j1'(1) = j2'(1) j2'(3) = ... -
Problemformulering: Pasteur i Historie A og biologi C
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT-synopsis i historie og biologi omkring Pasteur. Er der nogen, som har en god ide til, hvad man kunne undersøge? Det må gerne være nytænkende og anderledes :) Håber der er nogen, der har tid og lyst til at hjælpe mig :) På forhånd tak. -
Uden hjælp. Inden kl. 8:30!
ForumindlægOkay..Altså jeg skal til uden hjælp mat kl. 9, så det skal være et hurtigt svar, hvis nogen har tid (:Ehm, det er fordi jeg ikke er helt sikker på, hvordan man bruger indskudsreglen.Jeg har en graf, f, som går over x-aksen fra 0-2 og under fra 2-4.Jeg får at vide at M1 = 4 og at M2 = 4. Bestem in...
