Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8541 til 8560 af 14099
-
Kemiske reaktioner, hjælp til løsning:
ForumindlægNogen der evt. har styr på hvordan man skal gribe sådanne kemiske reaktioner an? -
Datalogi
ForumindlægEr der nogen af jer herinde, der studerer datalogi og som måske kunne fortælle mig hvor nemt det er at få et job på første år? Er det realistisk at kunne overleve studiet ved at jobbe som studentermedhjælper? Jeg overvejer at starte, men er løbet tør for SU klip. Ellers er jeg topmotiveret og utr... -
Hvad synes du om gymnasiereformen?
ForumindlægDet lader til at være et godt stykke tid siden det sidst er blevet diskuteret, og nu hvor flere mennesker er blevet udsat for den og andre måske har vænnet sig til den, så synes jeg det ville være interessant at spørge. Personligt synes jeg der er for dårlig struktur i projekterne, de tværfaglig... -
Komma sætning på spansk
ForumindlægHej! Jeg vil gerne lære komma-sætningen på spansk, eftersom tegnsætningen skal være iorden, hvis man gerne vil sigte efter de højere karakter. Derfor tænkte jeg på, om der var nogen der lå inde med en beskrivelse af tegnsætning. - på forhånd tak. -
Hjælp til Assembly
ForumindlægHej. Jeg skal kunne forstå og forklare noget assembly kode i forbindelse med noget EL, og jeg har mere eller mindre styr på, hvordan programmet fungerer, men jeg er dog lidt i tvivl om noget af det og kunne derfor godt bruge noget hjælp. Jeg vil ikke poste det hele her, medmindrer der faktisk e... -
Dansk synopsis - hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en dansk synopsis, men jeg er gået lidt i stå ved præsentation af prøveoplægget og sammenhængen med fordybelsesområdet. Jeg har trukket emnet: eksistentalismen og skal op med 3 tekster: dan turell - gennem byen en sidste gang. emil aarestrup - angst Nik og jay ... -
Hjælp til redegørelse
ForumindlægHej. Er er den venlig sjæl der kan hjælpe mig med at komme i gang med redegørelsen til min synopsis? Min problemstilling lyder således : - Redegørelse for medialiseringen af politik i det danske samfund -
Vil i løse mit essay?
ForumindlægHar lige skrevet et essay, så ville høre om en herinde fra havde mulighed for at læse det igennem og komme med en bedømmelse. Alt kritik er modtageligt. Nå ja! Skal dog lige tilføjes: Det er folkeskole niveau (9. klasse) Opgaven lød således: Skriv DIN personlige erindring om din barndom med ti... -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Datalogi eller ej??? hmm
ForumindlægJeg står og skal tilmelde et c-niveau's valgfag og det valgfag der passer bedst ind i mit skema er datalogi. Synes bare ikke det lyder særlig interessant. Er der nogen der kan fortælle om deres erfaringer med faget? Både positive og negative...Vigtigste spørgsmål er dog; Er det svært? -
Er du lidt af en ekspert, så hjælp en kammerat?
ForumindlægHej Kender du en smart metode, hvor man kan indhente meget læsestof på kort tid? Er der en eller anden måde, så man ikke nødvendigvis behøver at læse et helt pensum igennem? Det er naturvidenskabeligt stof; bio. På forhånd tak -
Gør engelsk til officielt sprog
ForumindlægJeg havde en diskussion med en studiekammerat for nogle dage siden, om det ville være en god ide at gøre engelsk til et officielt sprog i Danmark. Jeg startede med at være for den ide, men som diskussion skred frem og jeg har sidenhen tænkt lidt over det, så har jeg nok trukket lidt i land. Gode... -
Spørgsmål omkring snit i 1.g
ForumindlægHej:) Jeg har haft en længe drøm om at komme ind på medicinstudiet efter 3.g, jeg er bare nervøs for snittet. Mine karakterer for 1.g er 7 og 10'taller (heldigvis ingen under 7) og mine årskarakterer var 10,7,7 plus 7 i billedkunst som jeg kom op i eksamen, men fik 10 i årskarakter. Mit snit ... -
Braklægning af marker?
ForumindlægHejsa.. Jeg er ved at lave et teknologiprojekt og jeg er ved at lave et projekt hvor vi fremstiller bioethanol. Vi har tænkt os at undersøge noget om at det er et problem at man braklægger marker, når de kan benyttes til at fremstille et produkt, som kan fremstille bioethanol. Jeg har søgte ru... -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
År sagen til den trojanske krig
ForumindlægJeg er lidt forvirret. Hvad var årsagen til den trojanske krig iflg. Illiaden? Er det Paris' bortførelse af Helena, eller er det fordi Agamemnon nægter at give Kryseis tilbage til faren? Og hvordan er det nu lige, Patroklos udtales? Med tryk på "Pa", "trok" eller "lo... -
Tekst-forståelse
Forumindlæghey derude, Jeg sidder lige og læser om litteratur og falder over dette her: Desuden giver han (Ludvig Holberg) i 3 essays en af de første litterære selvportrætter i dansk litteratur. Som oplysningens førstemand får han også sat et markant lys på sig selv. Som rationalismens talsmand er Holberg... -
Downloadning af opgaver
ForumindlægJa, er det egentlig smart, at man kan downloade opgaver fra internettet? Er det ikke en alt for let løsning i nogle situationer? Kan lærere altid gennemskue det? Det er da lidt snyd! :P -
Dansk eksamen hjælp plz
ForumindlægDANSK EKSAMEN Jeg sidder og skal til eksamen i morgen og har i helt styr på nogle genrer, jeg ville blive så glad hvis nogen gad skrive en kort beskrivelse(som er rigtig) af de her efterfølgende genrer i dansk: Essay Kronik Litterær artikel tusind tak ;D PS. må gerne give beskrivelse af fler... -
Spørgsmål
ForumindlægEfter at have læst pensum er jeg faldet over en masse spørgsmål omkring jødedom, kristendom og islam, som jeg tror er relevant for mange herinde. Nogle af dem er jeg i tvivl om, andre er jeg helt blank. Hvis folk kunne be-/afkræfte det, samt besvare nogen ville det være en stor hjælp: (flere af d...
