Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8541 til 8560 af 127115
-
SOSU-hjælper
ForumindlægHej, jeg skal begynde på SOSU-hjælper uddannelsen her i september. Jeg er tvivl om, hvornår man få løn første gang. Er det sidst på september eller er det den dag man begynder uddannelsen? PÅ Forhånd Tak -
Salg af TI-nspire CAS
ForumindlægHej sælger min lommeregner da jeg afsluttede matematik sidste år. Den er brugt relativt få gange og er i rigtig god stand. Skriv hvis i er interesseret Pris: 1000kr. -
Bevis at ln(x) ikke har et ekstremum
ForumindlægJeg er i gang med en emneopgave om ekstrema og vendetangenter. Sidste spørgmsål lyder således: Bevis at ln(x) ikke har et ekstremum Håber i kan hjælpe! :) -
beregning af antallet af kombinationer
ForumindlægJeg er i gang med at besvare mine matematik spørgsmål til den mundtlige eksamen, og kan ikke finde ud af den sidste. Jeg skal forklare hvordan man kan regne antallet af kombination. -
VIKINGETIDEN - HASTTEEEEER
ForumindlægHeyy Jeg er i gang med at læse om vikingetiden men er nemlig i tvivl om et spørgsmål nemlig: Hvorfor opstod der en stærk central kongemagt i Danmark sidst i vikingetiden? -
Differentialregning??
ForumindlægHej. Sidder lige med en aflevering, og er gået lidt i stå ved det sidste spørgsmål.. Er det evt. nogen der kan hjælpe mig lidt i gang med den? Er nemlig gået helt i stå. :/ (opgaven er vedhæftet) -
Totalrefleksion
ForumindlægJeg er i gang med en 24 timers fysik forberedelse, jeg har bla. om totalrefleksion. Jeg så engang i en film, Mumien tror jeg det var, at nede under jorden i nogle huler, havde de en masse spejle. Ét spejl fangede solens stråler, og reflekterede dem videre til et næste spejl og det spejl til et tr... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
Graf?
ForumindlægHej Jeg har lige fået denne opgave i matematik og er ikke helt sikker på om jeg gør det rigtigt.. Bare for at være sikker, så skal man i A ved punkt 1 i x-aksen gå op indtil man rammer grafen, altså er værdien 3?? B'eren har jeg givet lidt op på I c skal man så ikke gå 3 gange op ad y-ak... -
Atomer og lys
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til fysik B eksamen og sidder med emnet "Atomer og lys" Herunder vil jeg sige noget om Bohrs atommodel E=h*f den føler jeg mig okay sikker i. Men jeg vil også gerne sige noget fornuftigt om absorptions- og emissionsspektre og sådan meget med hv... -
SSO i fysik
ForumindlægHej Alle. Jeg ved godt at spørgsmålet har været oppe og vende et par gange, but here goes:Jeg skal snart til at vælge, hvad jeg har tænkt mig at skrive om i fysik. Faget er allarede valgt- det bliver fysik, helt klart!Da jeg har taget flycertfikat ved jeg en del om aerodynamik og har en masse god... -
Salte
ForumindlægSpørgsmål til de mennesker som har forstand på lidt kemi. Er salte som sådan ikke en kation (metalion (med undtagelse af hydrogen (brint/hydron) og oxonium(H3O+) og en syre (anion) (Definition af syre - at de er i en aquatisk miljø, så de kan binde sig til brint) Så det der definerer dem som ... -
Ligninger...
ForumindlægHej..Det kan godt være at jeg lyder fuldstændig hjernevasket når jeg spørger hvordan man egentlig regner en ligning ud. Men har ærligtalt glemt alt om det... Og det er jo ikke så godt. Men det drejer sig om denne ligning:2x - 5/2 = 1/2 - (1-2x)/ = brøkstregerJeg "kræver" en meget detalj... -
ligning med 1 brøk og 1 ubekendt
ForumindlægHej, Jeg sidder med opgave hvor jeg skal finde fejlene i en ligning og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man regner dette: 2/a + 4a = 26 lad vær med at tænke på hvis ligningen ikke går op, har bare skrevet noget for at illustere det jeg ikke kan finde ud af. mit spørgsmål er hv... -
Den afrikanske farm
ForumindlægHejsa,Jeg har lavet en meget grundig analyse af Blixens 'Den Afrikanske Farm', men så stødte jeg på en sætning i værket hvor jeg virkelig tvivlede om betydningen: ”Men denne Gang var Skuddet en Kærlighedserklæring”´ Side 197.Mener Blixen bogstaveligt at hun erkender sin kærlighed for Finc... -
Hilse på censor
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen på mandag, og vil jo gerne gøre et godt førstehåndsindtryk. Men ved ikke helt hvordan jeg skal gøre. Jeg skal ind og trække et emne, og derefter forberede det 1 time. Mit spørgsmål går på, om jeg skal hilse og præsentere mig for censor når jeg trækker mit emne, eller ... -
Er der nogen som kan rette denne artikel igennem for mig?
ForumindlægEr der en som er sød, at rette denne artikel igennem for mig. Jeg har virkelig brug for hjælp. På forhånd tak! Spiseforstyrrelser. Skal man være slank for, at være pæn? I dag handler det om, at havde det nyeste og det fedeste inde for mode. Man skal være tynd, for at kunne klare live... -
Løs ligning med hensyn til:
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med at forsøge at udregne nogen ligninger, kunne i hjælpe mig med denne opgave. a = akselafstand. m = tandhjul modul, z_1 = Antal tænder på det ene tandhjul, z_2 = Antal tænder på det andet tandhjul a = (m(z_1 + z_2 )/2 Løse ligningen med hensyn ... -
vektorer i rummet
ForumindlægEn der kan hjælpe mig igang med denne her opg: givet to vektorer i rummet a=(5,12,-11) og ct(2t, t-11,2), t E R a) Bestem længden af den længste af diagonalerne i det parallelogram, der udspændes af vektor a og vektor c4 er det ik noget med at gange parantensen ct med 4 måske? -
Fotoelektrisk effekt ved absorption af røntgenstråling
ForumindlægHej.. er denne beskrivelse af den fotoelektriske effekt ved absoption af røntgenstråling korrekt? Når de energirige fotoner sendes mod brystvævets atomer afgiver fotonen al sin energi til elektronen i et af atomernes inderste skal. Herved får elektronen så meget energi at den løsrives fra atomet,...
