Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8641 til 8660 af 14598
-
Om at skrive en god overskrift
ForumindlægKære alle. Jeg ser tit samtlige tråde på Studieportalen, som jeg simpelthen ikke forstår. Jeg ser gode tråde også, så dem ville jeg ikke påpege. Men til dem af jer, der skal have hjælp. Formuler en god overskrift! Ser tit noget volapyk i f.eks. matematik osv. De fleste kan sagtens formå at formu... -
Fra bioanalytiker til læge.
Forumindlægkære venner. Jeg er fuld i gang med min bioanalytikeruddannelse på CVU-syd og vil lige høre om jeg efter er blevet uddannet som bioanalytiker og har fået erfaring med det, kan tage en smutvej til at medicin? hvad kræver det? og er det overhovedet muligt? kan jeg evt få merit eller noget i den re... -
2 svære optimeringsopgaver
Forumindlæg2 svære optimeringsopgaver som vores lærer selvfølgelig skal give os for til på mandag !!! 1.Jeg skal finde volumen af en cylinder som er indskrevet i en cirkulær kegle med radius R og højde H på engelsk: Find the dimensions of the right circular cylinder of the greatest volume that can be inscri... -
Please HJLÆLP MIG I NØD !!!!!!!
ForumindlægKære alle Kan en venlig sjæl løse de her 2 opgaver, da jeg selv har virkelig svært ved dem. Det har taget otte dage at grave ud til fundamentet til Jensens nye hus, arbejdet blev udført at Jensens tre brødre. Olsen vil gerne bygge et hus med samme størrelse, og dermed en lige så stor udgravning.... -
vektorer
ForumindlægKære alle.. Jeg har et par spørgsmål til vektorer, som jeg håber nogen kloge hoveder kan svare på: 1) udled formlen for længden af en vektor + forklar løbende hvad du gør 2)Hvordan udregnes afstanden mellem 2 punkter? 3) Forklar hvordan man regner med vektorer både grafisk og ved benyttelse af... -
Brev
ForumindlægHej jeg har fået en stil for hvor jeg ska svare på et brev har i nogle ideer til hvad man kan skrive om? her er brevet. Århus, den 1.dec. Kære ven Det er snart længe siden, jeg sidst har hørt fra dig. Hvordan går det egentlig lige nu? Hvad laver du? Jeg selv går rundt og er lidt forvirret. Jeg r... -
Hjælp: To klodser, fysik
ForumindlægKære brugere på studieportalen. Jeg har sammen med mine studiekammerater i flere dage set på denne opgave, men vi har på ingen måder kunne løse den. Jeg kan slet ikke overskue hvordan den skal løses. Er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven? Det ville jeg være rigig rigtig rigtig taknemmelig ... -
nietzsche-
Forumindlæghej.. jeg er ved at læse nietzsches; om gamle og nye tavler. jeg har læst det igennem flere gange, uden at rigtigt forstå nietzche prøve på at fortæller.. der skal være en omvurdring? eller.. "om gamle og nye tavler" " se, her er en ny tavle- men hvor er mine brødre, som sammen m... -
[SØGER] Hjælpelærer til Matematik 1 DTU - 01005
ForumindlægKære studieportal. Kender du nogen, eller er du selv i stand til at privatundervise i Matematik 1? Jeg læser Civil kemi på DTU, og i forbindelse med mit studie har jeg obligatorisk matematik 1. Jeg har selv 12 i snit i matematik A, dog er dette pensum umiddelbart for komplekst og presset, til... -
Hvilken slags graf er det?
ForumindlægHejsa kære mennesker derude :) Ja jeg sidder desværre i nogle problemer. Grafen er vedlagt på billedet. jeg skal have bestemt, hvad for en funktion denne graf er, og jeg kan ikke lige finde ud af det. Jeg skal finde ud af, hvad for en slags graf det er, ellers kan jeg ikke udregne vider... -
Crikelligningen
ForumindlægKære matematikere som synes at matematik kan være sjov. Jeg står med en opg. om at finde cirklens slæringspunkter med koordinatakserne. > Jeg har lavet følgende. x^2+y^2-8y=33 =>(x+0)^2+(y-4)^2=49 cirklens centrum ligger da i C(0,4) og r=7 Jeg mener at skæringspunkterne må være x1 og x... -
Fermats sidste/store sætning
ForumindlægKære alle Jeg har brug for lidt hjælp til at beskrive hvad Fermats store sætning viser, hvad den siger og hvad fermat ville med den. sætningen er x^n+y^n=z^n hvor n ikke må være større end 2 da sætningen så ikke får en heltallig løsning. Er der måske nogen der kan henvise mig til noget godt mater... -
Åreforkalkning
ForumindlægHej kære venner derude Jeg har en 3 g elev, som skal til at og skrive min SRP opgave. Jeg har valgt emnet åreforkalkning, med fagene biologi A og kemi B. Her skal jeg finde noget kemi, som jeg derudfra kan bygge videre på min biologi. For jeg kan selvfølgelig skrive vildt meget biologi, men ... -
Matematik - Sinus
ForumindlægKære Jer Derude! Jeg har fået en matematik aflevering for, og har også lavet den færdig. Men desværre stødte jeg på 2 opagver jeg overhovedet ikke kan finde frem til løsningen. Jeg har prøvet i flere timer nu, og beder nu om hjælp til disse to opgaver, håber nogle gider at hjælpe mig, da de v... -
Diff. regning opgaver
ForumindlægHej derude, kære studiefolk! Har problemer med 3 regneopgaver jeg ikke kan finde ud af. 1) Graferne for de to eksponentielle udviklinger, f og g, går begge gennem punktet A(6,2). Grafernes tangenter i A har hældningerne 0,5 og -3. Bestem regneforskrifter for de to funktioner. Altså i den første ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHejsa kære mennesker. Jeg har fået opgave, at oversætte en tysk opgave. En/flere, der kan hjælpe? Lübeck ligger ved floden Trave og er en gammel handelsby. lübeck var indtil 1600 den vigtigste Hansestad og man kaldte lübeck hanseforbundets dronning. Som andre gamle handelsbyer har ogs... -
Sociologi: Weber og Durkheim
ForumindlægHej alle Jeg sidder i øjeblikket med en sociologi eksamen (3. semester) hvor jeg blandt andet (analyserende, vuderende) skal sammenligne Durkheim og Webers sociologiske perspektiv med hensyn til hhv. styrker og svagheder i deres syn på forholdet mellem individ og samfund. Eksempelvis med afs... -
Beregningen af spændingsfaldet
ForumindlægKære mennesker. jeg har nogle problemer med en opgave i min fysik bog. opgaven lyder: en modstand har resistansen 10 ohm. beregn spændingsfaldet over modstanden og strømmen gennem den i følgende tre situationer, hvor vi sætter batteriernes indre resistans til nul: A) modstanden tilsluttes et ... -
Søger historielærer/ekspert mm. til korrektur
ForumindlægKære hjælpsomme. Jeg er i gang med at skrive en opgave om optakten, til udbruddet til 1. verdenskrig, med henblik på Tyskland. Jeg søger derfor en til at læse min opgave igennem, for at se om der er fejl i redegørelsen, om det hænger sammen tidsmæssigt eller noget helt tredje. Jeg siger ikke... -
Salg og markedsføring
ForumindlægKære læsere. Jeg er lige nu igang med OSO som jeg har valgt skulle gå indenfor salg (sælger). Jeg har tænkt mig at finde et produkt på det åbne marked som jeg skal markedsføre for selve firmaet. Jeg vil fremvise produktet for censor på tre forskellige måder for at man får et indblik på hvor stor ...
