Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8681 til 8700 af 14099
-
Matematik
ForumindlægHej allesammen. Skal op til mundtlig matematik imorgen. Jeg skal op til prøven med min klassekammerat. Hun er meget bedre end mig til matematik. Så jeg er bange for at hun får en højere karakterer end jeg vil gøre. Har i nogle ideer til hvordan jeg kan... -
evolution og mutation
Forumindlæghej :) jeg har fået til opgave at beskrive hvad evolution er ved at bruge mutation i min beskrivelse, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få det til at hænge sammen. som jeg har forstået det så er mutation en forandring i cellers dna. det jeg ikke helt forstår er hvis en celle bliver far... -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
DANSK LÆSNING
ForumindlægHej alle. ;-) Vi har snart dansk læsning, altså skriftlig fsa.. jeg plejer altid at få 4, da jeg har svært ved, at fx se hvilket ord der passer ind i teksten, eller også synes jeg at der er flere mulige svar.. er der nogle der ved, hvor jeg kan øve mig, evt hjemmeside ? :) nogle der har gode idee... -
hvordan spiller dansk historie sammen
Forumindlæghej jeg skal snart op i ATi dansk historie.... og ville vide om hvordan dansk og historie er gode sammensætning. Da man jo inde til fremlæggelsen skal fortælle hvorfor disse to fag er gode sammen omkring det emne jeg har fået..- min opgave omhandler kønsrolledebatten i det moderne gennembrud.... -
Ideer?
ForumindlægHejsa. Er der nogle, som kan give mig ideér til at skrive en novelle, med udganspunkt i dette billede? n_n -
Klage over skriftlig engelsk eksamenskarakter
ForumindlægHej Allesammen I går fik jeg min eksamenskarakter i engelsk - 02. Dette undrer mig meget, da jeg hele året kun har fået 7 eller 10. Jeg synes også det gik godt til selve prøven. Jeg snakkede så med mange andre fra min klasse og det viste sig at alle har fået lavere karakterer end de pleje... -
Problemtræ - fattigdom i Venezuela
ForumindlægHej, jeg vil lave et problemtræ omkring problemet at mange mennesker lever i fattigdom i Venezuela, og herefter komme med nogle eventuelle løsninger til problemet, især med henblik på Venezuelas olierigdom. er der måske nogen der gider komme med forslag om "årsager" og "konsekvense... -
Lyrik fra romantikken - hvad skal man have øje for
ForumindlægSkal op i Dansk Eksamen her på tirsdag og mangler lidt uddybende noter til hvad man skal have øje for i romantiske lyriktekster. Er der nogen, som kan hjælpe? -
Jeg vil gerne lære fyisk.
ForumindlægHej. Jeg har en indlæringsvanskelighed, som gør, at jeg jeg har svært ved at lære matematik og naturfag. I de mindste klasser kunne jeg ikke forstå en brille af hvad læren forklarede for os i matematiktimmerne, jeg var meget langt bagude og derfor endte det med, at jeg ikke var med i matemat... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med opgave b. Tak på forhånd -
Bedre til matematik?
ForumindlægHej alle derude. Jeg starter i 9. klasse mandag. Jeg er rigtig nervøs, og jeg synes altid, at jeg kan mærke sommerfugle i maven. Problemet er, at jeg S-T-I-N-K-E-R i matematik! Jeg får kun 4-taller, og det er ikke godt nok. Jeg vil gerne blive bedre, men jeg har in... -
Hjælp til anderledes emner i Historie!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive min Dansk/Historie opgave og kunne tænke mig et anderledes emne. Jeg mener at emner som 1-2 verdenskrig, hekseprocesser osv er kedelige og min lærer har sikkert læst flere 100 opgaver af den karakter. Derfor tænke jeg på om man kunne indblande noget musik og ... -
facebook-afhængig
ForumindlægJep, titlen siger vel det hele, men ja, jeg er blevet facebook-afhængig, og (undskyld mit sprog) kæft det er træls! Jeg går i 3.g og ja, det er PÅ TIDE at jeg giver mig et los i røven nu, for nu er det for ALVOR.. Men hvad dælen gør jeg for at være uafhængig af facebook. Det er jo ikke fordi ... -
Mdt. eks: Den kolde krig
ForumindlægHeeeeeey:) Sidder og forebereder mig til min Hist A mdt. eksamen imorgen, og har trukket emnet: Ideologiernes kamp og murens fald - Verden efter 1945. Jeg har derfor fået nogle kilder, som jeg skal tage udgangspunktet i til fremlæggelsen. Det er bl.a. George H. Bushs tale "vi vandt den kol... -
Tyrkiet
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp til en skriftlig opgave om Tyrkiet. Har tyrkiet været en koloni eller en kolonimagt og hvilken betydning har det for landet? og hvis i har en god hjemme side om Tyrkiet hvor der står fakta må i også meget gerne sende et link. -
1g, 2g, 3g
ForumindlægHej allesammen. Jeg lige et spørgsmål som jeg håber, at i kan svare på. Jeg har hørt at 1g og 2g ikke betyder så meget. Altså det er ligemeget om man klarer sig godt eller dårligt. Det der betyder mest er 3g. Der skal man tag... -
Hjælp
ForumindlægDet er mine 2 modeller. Har skrevet: Mit valg af emnet af billederne er, fordi både et vandværk og solceller omdanner naturlige energikilder til strøm ligesom vindmøller. De er alle tre bæredygtige energikilder. Når bladende på vindmøllen roterer, opstår der en dynamo-effekt således at der skabes... -
2020 planen
Forumindlæghej jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag, er der ikke nogen som kan forklare miig hvad 2020-planen går ud på. -
kortprosa
ForumindlægHej, jeg vil gærne vide om hovedpersonerne i kortprosa er flade eller runde?
