Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8881 til 8900 af 9751
-
hjælpe med abstract?
ForumindlægHej. Er der nogen som godt kan hjælpe mig med at oversætte min abstract fra dansk til engelsk? Jeg skrevet det ned på dansk først og har også selv prøvet at oversætte det til engelsk, men jeg er så dårlig til at formulere sætninger på engelsk. På forhånd tak. Formålet med denne opgave er at g... -
oversættelse..
ForumindlægHey. Er der nogen som kan hjælpe mig med at oversætte min abstract? Har lidt svært ved engelsk.. men har dog selv prøvet at oversætte det. Den lyder således på dansk: Formålet med denne opgave er at give læseren et indblik i den ægyptiske matematik – hovedsagelig hvad ægypterne benyttede matem... -
Matrix Opgave
ForumindlægJeg skal kun lave 1.1, 1.2a (dvs 12aa og 12ab). Der er 4 opgaver i alt. Jeg er usikker på, hvordan man skal svare på, og jeg har dog ikke haft nogle lignende øvelser til at kunne svare på det. Jeg har læst i bog om det samt fulgte nogle eksempler. Jeg vil komme med noget bud, så håber jeg I kan... -
Studieretningsprojekt - Womens-Shop.dk
ForumindlægHej, Jeg er lidt sent ude, men jeg skriver pt. på min 14. side, og vil gerne op på minimum 18-20, da kravet er 15-20 sider (skal afleveres fredag kl. 12). Jeg har valgt at skrive om Womens-Shop.dk med henblik på analyse af virksomhedens parametermix, herunder anvendelse af hjemmeside. Jeg fores... -
Ægyptisk Matematik
ForumindlægHej alle Det er nu tid til at skrive SRP. Jeg er lidt nervøs for hvordan jeg skal planlægge min dag og hvad jeg skal gøre i skriveperioden. Jeg vil blive virkelig glad, hvis hjælpsomme sjæle vil give fives og hjælpe mig med at komme igennem dette projekt. Jeg skriver i fagene matemati... -
Maple - Idéer til fremgang søges!
ForumindlægSidder og rodder med lidt tankeværk, som jeg har gået og tænkt på, og ville prøve selv lige at udlede nogle formler for det igennem maple. Men synes jeg er gået lidt i stå, i hvilken fremgangs metode, da uanset hvilken desværre udelukker alle andre. Jeg skal lave nogle trekants beregninger, eve... -
Forstår i det?
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this ... -
klodsede "regler"
ForumindlægKompendiet (og videoen) om det "kæmpestore" problem hvorvidt tillægsord skrives i ét eller to ord er, som så mange andre af SPs videoer, forvrøvlede og forvirrende. Man skriver: "Tillægsord skrives sammen, når, der ikke kan sættes et "og" ind mellem de to ord. Det betyde... -
Engelsk sprogopgave
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til min engelsk sprogopgave, da jeg ikke rigtig er god til sprogopgaver, derfor hjælp tak og gerne med forklaringer. opgave 1 Nedenstående uddrag er fra talen “Address to the Nation on Immigration”. a) Find og skriv alle eksempler på demonstrative pron... -
Spin - Samfundsfag/matematik
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder med denne SRO opgave om spin, hvor jeg skal undersøge hvad spin er, måder at spinne på m.m. hvilket rummer den samfundsfaglige del af opgaven, som jeg stort set har afsluttet. Derudover skal opgaven også indeholde matematik, og har derfor fået tildelt følgende spørgsmål: ... -
Spin - samfundsfag/matematik
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder med denne SRO opgave om spin, hvor jeg skal undersøge hvad spin er, måder at spinne på m.m. hvilket rummer den samfundsfaglige del af opgaven, som jeg stort set har afsluttet. Derudover skal opgaven også indeholde matematik, og har derfor fået tildelt følgende spørgsmål: ... -
vurdering af stil
Forumindlæghej, jeg har skrevet dette essay (er afleveret for et par måneder siden) og vil gerne høre jeres kommentare til det så jeg hvad hvad jeg skal gøre anderledes ved mit næste essay :) Kravene var: Skriv et kort essay om skriftlighed. Du skal i dit essay tage udgangspunkt i vedlagte debatin... -
Fortabt på en søndag
ForumindlægHej alle! Jeg har nogle spørgsmål som jeg ligger på dyb grund med. Hvis nogle ville give noget input til dem, ville jeg blive den gladeste person på denne søndag! Spørgsmålene lyder: 1.Hvad karakteriserer et politisk parti som organisationsform –sammenlign f.eks. med en interesse... -
3 timers eksamen
ForumindlægHej alle På mit gym har de valgt 3 timers eksamen dette år (som jo er det sidste, hvor man kan gøre det, da det officielt bliver lavet om til 24 timers til næste år). Men jeg tager det som en positiv ting, for det kan jo være, at lærer/censor ikke forventer ligeså meget af en, som de gør, når ma... -
HJÆLP! Grammatik i terminsprøve
ForumindlægHjælp! Hvad skal man i denne opgave? Nogen der kan hjælpe? Opgaveformuleringen lyder: I nedenstående tekst er verbet (udsagnsordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar, hvilken grammatisk funktion det har i de understregede eksempler. Skriv dit svar på dansk. The Queen's to... -
hjælp til opgave i samf og engelsk
ForumindlægJeg skal lave en opgave i AT hvor fagene engelsk og samfundsfag skal spille sammen. Mit overordnede emne er hooliganisme og medier. Min problemformulering lyder i korte træk som noget i retning af hvad man kan gøre for at mindske hooliganismen og hvilken rolle medierne spiller i forhold til hool... -
Optimering af et produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, hvor det overordnede formål er at optimere et produkt vha. et generelt system for derved at få dækningsbidraget op og tjene flere penge. Generelt set sidder jeg inde med information angående købsprisen i kina og vores salgspris til butikkerne og ka... -
Dispositioner til Fysik-eksamen
ForumindlægHej (: Her inden eksamen har jeg valgt og lave dispositioner til ALLE emner jeg kan komme op i, for at være på den skire side. Mine dispositioner indeholder først 1-2 sider teori, og bagefter hvilke forsøg jeg vil lave + grundinge forklaringer, samt teorien bag forsøget. (altså forklaring af hva... -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Konfidensinterval – multiple-choicetest
ForumindlægJeg er ved at kigge på en multiple-choice-test, som kort fortalt går ud på følgende: Der antages at en multiple-choice test stilles i faget historie, hvor der er 10 spørgsmål, og der til hvert spørgsmål er 4 svarmuligheder. Selvom personen ikke ved noget om emnet, så har vedkommende alligevel en ...
