Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8961 til 8980 af 160717
-
Matematik B studenter eksamen, opg 13
ForumindlægHej. jeg sidder med en aflevering, hvor jeg er kommet til sidste aflevering, som jeg ikke rigtig kan komme i gang med. Et kasseformet fuglebur skal bygges langs en mur, således at en del af muren udgør den ene side, og jorden udgør bunden af buret. Den del af buret, der skal indhegnes med ... -
Reducering (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2
ForumindlægHvordan reduceres stykket: (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Håber i vil hjælpe med en løsning og evt. forklaring.. -
a afledet?
ForumindlægHvad bliver a hvis man differentiere det ? -
vejledend eksempler på opgave 2006 i skriftlig dansk i stx
ForumindlægSom sagt der er kommet to vejledend eksempler på opgave 2006 i skriftlig dansk i stx. Jeg har den ene med der har en rose som nr. tre på listen. Jeg ved ikke hvad den anden eks. går ud på. MEn jg skal aflever en stil fra eks. 2 stilhæfte. Er der nogen der kan fortælle mig Hvad eksplar 2 går ... -
Finde y-værdien i opgave 172 i teknisk matematik bog af p. madsen
ForumindlægJeg skal finde y-værdien i en opgave med forskydning af huse. billed til opgave er vehæftet og linket kan findes hvor opgave er på side 168 her: http://www.scribd.com/doc/34104586/Teknisk-Matematik-Af-Preben-Madsen#scribd -
a*ab=?
ForumindlægHej! Når man ganger a med ab bliver det så bare ab^2? På forhånd tak :) -
HJÆLP TI MAT A eksamen! Differentialligningen y'=b-ay graf
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig matematik eksamen på fredag! og har derfor hurtig brug for hjælp! Jeg har fået følgende spørgsmål: Forklar berebet differentialligning og gør rede for den fuldstændige løsning til differentialligningen af typen y'=b-ay herunder grafens udseende. Her er mit spørgsm... -
Mundligt matematik
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave: 1) Undersøg, hvor stor forskel der er på Emils udgifter til de forskellige sprogrejser, og hvor meget han kan spare ved at vælge den billigste sprogrejse i forhold til den dyreste 2) Undersøg, hvordan Emil kan spare penge nok sammen i løbe... -
Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MA... -
Sammenligning mellem dansk A-niveau og IB High-level
ForumindlægHej,\ner der forskel på et dansk A-niveau fag og et IB high level fag? I matematik får jeg altid at vide at IB er virkelig godt, men jeg synes at mat A er virkelig svært selv.\nNogle forslag? -
MAT A, FYS A, KEM A - hvad synes I?
ForumindlægHej folkens, jeg skal her efter sommerferien starte i 2g, og da jeg allerede befinder mig i en naturvidenskabelig studieretning med MAT A, FYS B og KEM B, har jeg tænkt mig at "upgradere" FYS og KEM til A. Hvad synes I om dette valg? Jeg ved nemlig, at elevtimerne i hvert enkelt fag er ... -
Hjælpe med at fortolke graf?
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave jeg har vedhæftet -
Kemi A
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med en pdf-fil til kemi A? -
Årskarakter I matematik
ForumindlægHejsa! Jeg har fået årskaraktererne 4 og 7 I matematik c, som er et afsluttende fag. Jeg kan vælge, at få matematik i 3.g som valgfag, vil min nuværende karakter så blive erstattet? -
a/b*a og a/(a*b) er det rigtigt det jeg har gjort?
ForumindlægHej - jeg er blevet lidt i tvivl om mine regneregler, men er det korrekt at hvis man skal reducere følgende udtryk så får man at : a/b*a=b og a/(a*b)=1/b ?? -
Hjælp til aflevering - 2 opgaver
ForumindlægHej med jer, Sidder her og bøvler med 2 opgaver fra Stx matematik B august 2009. Det er opgave 8.109 (opgave 14b) og 8.116 (opgave 7). Jeg har selv prøvet at komme med et bud på de to opgaver, men mangler ligesom, at få bekræftelse i, om det er rigtigt. Jeg har lavet opgaverne inde i word, ... -
Matematik afl.
ForumindlægHej (; er der nogle som er forholdsvis gode til matematik og som vil tage et kig på min matematik afl. ? Jeg er 1.års på Vejle handelsskole HHX .. og har matematik c. hvis i vil, så add min msn' [email protected] -
Hvor gør man af det a..??
ForumindlægHej igen =P jeg sidder og kigger på formlen for a i en lineær vækst når man regner formlen får man i den sidste del dette: y2-y1=ax2-ax1 derefter får man y2-y1=a(x2-x1) hvor gør man af det a der stod foran x1 og hvordan kan der pludselig komme parantes om..??? håber i vil hjælpe.. -
Jeg går i 2.g STX og jeg vil gerne skifte til HF - HJÆLP
ForumindlægJeg har et vigtigt spørgsmål. Jeg havde virkelig nogle hårde tanker om at skifte til en anden studieretning under 1.g, men det lykkedes mig aldrig ligemeget hvad fordi jeg var meget sent på den og nu står jeg så i 2.g i samme studieretning. Dog er der jo nye HF'er, kan man godt skifte til en ... -
Reducer (a+b/a-b) - (a-b/a+b)
ForumindlægHej :-) Det er ved at være lang tid siden jeg har reduceret. Så ville høre om i ville hjælpe (a+b/a-b) - (a-b/a+b) På forhånd tak
