Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9801 til 9820 af 14099
-
Helle Helle - Venlige Fremmede
ForumindlægHejsa..Jeg sidder med en novelle af Helle Helle, og kan ikke finde ud af hvilken slags litteratur den ville høre til, da vi ikke har haft noget om det. Men alligevel skal skrive om det. Nogen der har læst nogle af hendes noveller, der var med i novellesamlingen "biler og dyr", hvor Venl... -
Samf eksamen
ForumindlægHejsa,Er der mon nogen der har nogle gode råd til samfundsfag eksamen?Jeg skal til om-eksamen den 17.maj.Mit problem er angst og nervøsitet, og så går jeg desværre helt i sort.Gode råd modtages med kyshånd:0) -
Hjælp..
ForumindlægHeeeey folk. :)) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.. Jeg går nu i 8 klasse, og jeg nærmer mig i 9'ende uhaaaa. Jeg er ik så god i skolen, altså de karakter jeg har fået er VIRKELIG dårlige karakter, 02 og 4, men mest 02'er :(( .. Det er også min egen skyld at jeg ik har taget mi... -
¤¤Nogen der har læst til historie eksamen?¤¤
ForumindlægHej,jeg skal til mundt. historie eksamen snart, og ville høre om det er fuldstændig urealistisk at tro at jeg kan læse et pensum på 500 sider på 5 dage?Hvor lang tid har I brugt? (modtager gerne gode fif og kneb til denne type eksamen ;) ) -
jura .- forfatningret
ForumindlægEr der nogle der kan svare på, hvorvidt det er muligt for en konstitueret statsminister at udskrive valg, samtidig han/hun er i besiddelse af regeringen prærogativer. -
Lektiehjælp søges til projektledelse, intervention, ernæring og sundhed
ForumindlægKære dig som læser dette Jeg læser på 7 semester, ernæring og sundhed, en professionsbachelor som forhåbentlig opnås til sommer. Forhåbentlig gør at jeg søger hjælp. Jeg blev sygmeldt til modul 11 da vi skulle lave en projektstyring med udgangspunkt i 5x5 modellen, med knude i brystet og er n... -
1. og 2. verdenskrig
ForumindlægHvordan var den politiske situation i Europa 1938, her menes der forholdet mellem England, Frankrig, Tyskland og Sovjet. Hvilke midler brugte Hitler i kampen for sin politiks gennemførelse?og hvorfor førte nazisterne den politik overfor jøderne, som de gjorde?Håber der er nogen der har svar til d... -
Selvkritik
ForumindlægSkal op til AT- eksamen imorgen, og har jo hørt det altid er godt med selvkritik, hvis man kan finde noget væsentligt og argumentere for hvad man kunne have gjort anderledes... Jeg har kigget min opgaver igennem tusind gange nu, og kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes kunne bruges som s... -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget? -
Notat til Anders Fogh Rasmussen
ForumindlægHvordan vil i håndtere dette spørgsmål, og hvilke samfundsfagelig termer vil i bruge? Har svært ved at se hvordan jeg skal gribe den an. Du er sikkerhedspolitiske rådgiver for Nato’s generalsekretær Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan... -
Forklar tyngdekraften??
ForumindlægEr lidt i tvivl om den her? -
Bestem kvartilsættet
ForumindlægJeg skal bestemme kvartilsættet og har allerede fundet mindste- (44) og størsteværdien (64) ud fra EM 2008. Jeg er usikker på om det er sådan det skal gøres for at finde kvartilsættet og håber at der er nogen der kan rette på mine fejl, hvis det er: Nedre kvartil = 51 Median = 57 Øvre k... -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle, jeg har et spørgsmål vedrørende andensgradsligning. Er det korrekt, at a aldrig kan være 0? F.eks, hvis i følgende givet ligning: x^2 - 2x − 3 a = 1, b = -2 og c = -3? Hvad nu, hvis der stod x^3 - vil a så være 2? Nogle, der kan forklare det helt præcist? Tak på ... -
Kort omkring partierne
ForumindlægHej! - som emnet siger, vil jeg gerne vide noget kort om partierne. altså jeg kan virkelig ikke finde rundt i det, og det vil være en stoor hjælp hvis i ville skrive kort om; at hvis man er venstre; højreorienteret; Liberal(isme) konservativ; osv .. hååber i vil hjælpe mig!! -
Reklame analyse
ForumindlægDet her er første gang, at jeg laver en reklame analyse. Så derfor vil jeg rigtig gerne have noget kritik, på det jeg har lavet. Og eventuelt udpege nogle dummefejl. Det vil være til en stor hjælp! Link til reklamen: http://peecee.dk/?id=12170 -------------------------------------------------... -
SRO
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder nu med min SRO, og er gået lidt i stå med den. Jeg har fået til opgave at skulle give en vurdering af forholdet mellem den religiøse kult (Artimis-kulten) og de mytologiske skildringer af Artemis. Jeg har lidt svært ved at gribe opgaven an, og finde ud af hvordan jeg ... -
Andre 3.g'ere der skrev den tirsdag? :)
ForumindlægHej 3.g'ere Var ligesom så mange andre til skriftlig dansk i tirsdags, og valgte at skrive den litterære artikel om novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen.. Jeg syntes den var utrolig svær at analysere og fortolke, og jeg er derfor slet ikke sikker på, at jeg har forstået ... -
Kortfilm synopse
ForumindlægHej jeg vil rigtig gerne have hjælp med min synopsis. Jeg har trukket kortfilm og er på bar bund. Kortfilmen må højst varer 6 min. Jeg har ikke engang fundet en kortfilm endnu så jeg er åben for muligheder. på forhåd TAK -
Fluernes herre, øjeblikkeligt kort fakta spørgsmål
ForumindlægI fluernes herre (the danish translation of Lord of the flies) side 22 hvor Ralph og "tykke" kalder på de andre strandede drenge ved hjælp af et konkylie står der i bogen: "En sorthåret, knægt ikke meget yngre end Tykke, brød gennem krattet..." Vi har da på intet sted fået n... -
Meningsløshed
ForumindlægHej jeg sidder og bakser med sartre og camus, og egentlig også kierkegaard, og jeg kan simpelthen ikke få hold på deres grundtanker om verdens ligegyldighed/meningsløshed, er der nogle der kan hjælpe :) - bare en kort redegørelse for en af dem/hver af deres tanker.. på forhånd tak
