Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9841 til 9860 af 14099
-
beregn uden hjælpermidler hvert af integralerne
ForumindlægOpgave 3(uden hjælpemidler) a) b) Kan finde svarene ved hjælp af Nspire, men jeg har virkelig brug for hjælp, hvis jeg ikke må bruge hjælpe midler. -
SRP - hjælp til brainstorm omkring Guantanamo
ForumindlægHej allesammen. Som mange nok er igang med, er jeg ved at tage hul på SRP. Jeg skal redegøre for den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik efter d. 11/9 2001- OG kommer ind på Guantanamo-basens betydning i kampen mod terror. Det er det sidste jeg er i tvivl om, - jeg søger derfor hjælp til, ... -
Problemer med opgaveformulering
ForumindlægHej, Jeg har i mit studieretningsprojekt i samfundsfag fået opgaveformuleringen: "(...) [du skal] skitsere (...) den samfundsmæssige situation i USA [i 1900]" "Diskuter hvilke begrænsninger, der er for den frie konkurrence i en markedsøkonomi. Her skal du give eksempler fra oliesel... -
sædelighedsfejden - da/his opgave
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om sædelighedsfejden i min da/his opgave, men jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang. mangler et hovedespørgsmål og nolge under spørgsmål (de taksonomiske niveauer) så hvis i simpelhen brænder inde med nogen så sig det :) -
Funktioner
ForumindlægHej :) Har lidt bøvl med en opgave om funktioner. Opgaven lyder således: f(x)=2(x+3)(x2-4x+5) Vis at f har netop ét nulpunkt. Ved at jeg skal bruge nulreglen samt faktorisering, men hvordan er jeg usikker på! :/ -
velfærdsmodellen?
Forumindlæglige 2 spørgsmål som jeg ikke forstår Hvordan adskiller de tre prototyper af velfærdsmodeller sig? Hvad er det universelle princip? -
Brugen af fodnoter og litteraturliste
ForumindlægJeg kan ikke afgøre, hvornår jeg skal bruge fodnoter og henvise til diverse kilder? Skal man i litteraturlisten også angive sidetallene til de bøger man har brugt, selvom man gøre det via fodnoter? -
R-studio
ForumindlægHej, er der nogle af jer som kan finde ud af R-studio? -
HASTER,kildekritik og første eller anden håndskilde???
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. Jeg sidder med en opgave omkring 2. verdenskrig hvor jeg skal analysere en kilde som hedder: Hartvig Frisch beskylder frihedsrådet for mord. Mit spørgsmål er om det stadig er en førstehåndskilde selvom Hartvig Frisch aldrig har været frihedskæmper og aldrig har dræbt e... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg har tre spørgsmål, som volder mig en del problemer. Er der nogle som har mulighed for at hjælpe mig med disse? :) Gør ud fra hver kurve rede for hvorledes iltbindingsevne påvirkes af den ændrede faktor. Gør rede for den fysiologiske sammenhæng mellem miljøet og blodets iltbindingsev... -
Læseteknik på uni?
ForumindlægJeg skal til at læse biotek på uni her snart og tænkte om i har nogle ideer til læseteknink? I forhold til om når jeg læser om jeg helst skal overstrege i bogen, skrive det op på computer eller hvad men er bare nervøs for at jeg ikke skrover det rigtige ned hvis jeg skriver noter på computeren.. ... -
ATeksamen 2010 - psykologi
ForumindlægEmnet er jo i år : Videnskabelige gennebrud og teknologiske landvindinger i 1849-1914, og jeg er meget interesseret i psykologi. Jeg har indtil videre kun undersøgt en smule, men overveje adfærdsspykologi eller freuds psykoanalyse, men ville hører om der er nogle som har andre ideer inde for fage... -
Avis?
ForumindlægHvilken avis er den bedste, synes du? -
Bestem punktet S
ForumindlægBestem punktet S, så vektor PS = vektor a vektor a = (2 over 4) P(2,1) Håber på lidt hjælp -
Mangel på optimisme.
ForumindlægTil daglig er jeg en meget smilende pige, som er med til at gøre andre glade via mit smil. Men som mange andre, var jeg oppe til min allerførste eksamen i torsdags, læsning og diktat. Jeg plejer normalt at få 10-12, men jeg har en dårlig mavefornemmelse, at jeg har været nede over det de seneste ... -
USA mere demokratisk end DK?
ForumindlægHej.. Håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt! Jeg skal argumentere for og imod at det præsidentielle politiske system (som USA*s) er mere demokratisk end det parlamentariske (som det danske). Et argument for er at vælgerne i USA direkte vælger den kandiat som de synes skal styre landet hvo... -
Jeg mangler tekst til oplæsning
ForumindlægHej... Jeg har trukket - Medier, reklamer og hjemmeside Jeg skal arbejde med den levende reklame "familien grøn" fra tuborg. (Den kan evt. ses på tuborg.dk)Men jeg mangler en tekst til oplæsning. Jeg havde overvejet den tekst der er om tuborgs historie på deres hjemmeside men jeg har ... -
Skriftlig dansk eksamen HHX
ForumindlægSkal vi lige have en lille snak om den? Jeg valgte selv opgave 5 som var novellen "Camilla and the horse". Jeg synes ikke rigtig jeg magtede at give mig i kast med nogen af de 4 andre opgaver fordi essays lærte jeg til terminsprøven at jeg ikke har nok på hjertet til at skrive. Gik i ... -
NB: inspiration til opgave!!
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfag opgave som hedder "Medier og politik" hvis en har haft opgaven vil jeg meget gerne læse den, da jeg er gået død!!
