Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9901 til 9920 af 84813
-
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Energi-opgaver.. Hjælp!
ForumindlægHeey derude :) Jeg sidder helt fortabt med en fysik-aflevering.. Jeg har ingen anelse om hvordan man udregner nogen af opgaverne! Fysik har aldrig været min stærke side, håber at der er nogen der vil tage et kig på dem, det ville betyde meget! På forhånd tak, fortsat god dag! -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g'er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Find fejlen (og forklar)
ForumindlægJeg har fået følgende sætning: A child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games som jeg har rettet til A child will be mentally damaged if learning does not include play, fun and games Jeg kan godt forklare, hvorfor jeg har sat opbremsningskomma i sidste del af... -
Hjælp
ForumindlægVis, at a/(b+(c/d)) = ad / c+ bd og at (1/a+1/b)/(1/c+1/d) = cd(a+b) / ab(c+d) Nogen som kan forklare/hjælp mig med denne opgave ? På forhånd tak. -
Eksponentialfordelt, sandsynlighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Den tid en bestemt type elektrisk pære kan lyse, inden den går i stykker, er eksponentialfordelt med en middellevetid på 1200 timer. a) Beregn sandsynligheden for at en pære af ovennævnte slags højst kan lyse i 1000 timer. Har fået a) til 0,565. b) Beregn sands... -
Masse af uran og q værdi
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man kan regne massen af vandet i denne opgave og c opgaven bagefter tak for hjælpen på forhånd -
Acceleration
Forumindlægen lille opgave i fysik som jeg er gået i stå med....Opgaven lyder således:En knallert,som kører har en begyndelseshastighed på 7,0m/s. Den har en konstant acceleration på -2m/s.a) hvor langt har den kørt til tiden 3,0sek?b) Hvor stor er hastigheden til tiden 3,0 sekc) På hviklet tidspunkt er kna... -
Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg løser. Det drejer sig om rødforskydningen for kvasaren PC 1158 + 4635. Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_08.html -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Protonhenfald
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven i fysik fra december 2009, og er kørt fast i opgave 4. Jeg kender facit, men kan ikke komme frem noget der minder det mindste om det. Har vedhæftet det jeg har lavet, bemærk det er det sidste jeg er kørt fast i. Håber nogle kan hjælpe.. -
Lys som fotoner
ForumindlægNogen som er søde at skærer ud i pap for mig, hvad der helt præcist sker når lys udsendes i form af fotoner..... det må gerne være et langt svar, bare det er skåret ud i pap :)) har 24-timers fysik eksamen og jeg synes det er så svært at forstå det og få det ned på papir med mine egne ord.......... -
En mat/fys opg. skrevet i TI InterActive! som jeg savner hjælp til
ForumindlægEn mat/fys opg. skrevet i TI InterActive! som jeg savner hjælp til. Jeg har fået opgaven for i matematik b-niveau, men den minder meget om en fysik opgave. Nogle der kan matematik og fysik, som kan hjælpe mig! Kan sende den gennem mail? - da jeg ikke kan kopiere den her t indlægget... -
Vægt
ForumindlægHej, jeg har en fysik opgave som jeg har meget svært ved at regne.. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.Jeg øver mig ligenu da jeg skal til eksamen i fysik i morgen så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. OPgaven ligger på linket. link: http://peecee.dk/?id=49415 på forhånd tak -
Bedømmelse af noteteknink ønskes!
ForumindlægEr min måde at tage noter på helt ved siden af? Man burde nok lige tage det faktum i betragtning at man skal have noterne med ind til eksamen? Mine noter vedhæftet som word fil, kom frisk og sig hvad i synes... -
studeretnings projekt HJÆLP!
ForumindlægHej Nu nærmer tiden sig, hvor jeg skal finde på et emne til studieretnings projektet. Mine fag er Fysik, Matematik og filosofi, og jeg vil helst gerne arbejde med fysik og filosofi. Er der nogle der har forslag til emner? Hilsen sonne -
AT - emne som kan bruges i 2011 billedet..
ForumindlægJeg tænkte på at skrive noget om overvågning, om hvordan overvågning kunne sikrer, eller skade befolkning, med moderne teknologi.. hvor jeg vil kombinere Fysik og Historie, og i fysik forklare lidt om tingende som bruges, og i historie komme ind på sikkerheden før og nu... -
Røntgenrør og anode
ForumindlægHej...I et røntgenrør accelereres elektroner fra katoden til anoden af en spændingsforskel. Strømstyrken igennem røret er 75 uA (mikroampærer)a) Beregn antallet af elektroner, der rammer anoden i løbet af et sekund.Hvad gør jeg her, med så får oplysninger?Håber I kan give formler, hints, osv... -
kJ, kV, Colomb
ForumindlægDet er nogle hurtige spørgsmål, men kan ik finde det i min bog, hvordan kommer jeg fra kV til kJ ? Og er der en anden måde at skrive Colomb på? Altså som fx. S^-1
