Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9961 til 9980 af 57177
-
skriftlig eksamen
Forumindlæghej. jeg skal, som så mange andre, til skriftlig samf eksamen imorgen, og i den anledning kunne jeg godt tænke mig at høre hvad folk tager med til eksamen. alle ens noter fra hele året, kun bøger, eller kun noter, eller måske ingen af delene? hvad er smartest at medbringe? det hele, bøgerne eller... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
Hjælp til oversættelse af nogle engelske sætninger
ForumindlægHej,Jeg er i gang med at oversætte en engelsk tekst til dansk. I den forbindelse, er der nogle sætninger jeg gerne vil have hjælp til at oversætte så korrekt som muligt.Den danske tekst kan findes her:http://www.yuhuu.dk/teksta.jpg******************************************1."Han havde kun ét... -
Eng. Oversæt. hund
ForumindlægSer det her fornuftigt? Jeg vil glad hvis er nogle som vil hjælpe mig med at finde nogle fejl i denne. Har gjort mit bedste, mener ikke selv at jeg kan se flere fejl.Mange tak. MartinEt hundeliv“At være hund i England er altid et hundeliv”, hævder Lord Wells-Pestell, som er Labour-medlem i det br... -
Epikur
ForumindlægHej Er der nogen der har noter til Epikur i religion? -
"Short cuts" og "Hey, Nostradamus"
ForumindlægHejsa... Jeg skal op i engelsk på tirsdag og mangler noter til 2 noveller i Raymond Carver's bog "Short Cuts". Den ene er "A small good thing" og den anden er "So much water so close to home". Nogen der har noter til det?Jeg mangler også noter til bogen "Hey... -
Økonomisk udvikling, hvorfor og hvordan??
ForumindlægHej.Jeg ville høre følgende mht. Danmarks økonomi. I 1950-1960 var der stagnation, hvorfor???I 1960 overstiger industrieksporten landbrugseksporten, hvorfor??1960-1970 er der højkonjunktur, hvorfor??Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvorledes. Fordi økonomi er ikke lige min stærke side :((Så jeg vil... -
Hjælp til tysk gramma
ForumindlægHej allesammen. er der en der kan hjælpe med et spørgsmål i tysk gramma? , og et øjeblik kan han kun forestille sig er Augenblick i nominativ eller akk?? På forhånd tak!! -
biologi A niveau
ForumindlægVil høre om nogle sad inde med nogle noter til højniveau biologi eksamen, da de noter som ligger under biologi alle er til c niveau. Mvh Anders -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
Jura
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er blevet optaget på jurastudiet på SDU, så jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle gode noter til studiet? :) På forhånd tak. -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
nutid datid rettelse, tak
ForumindlægDette er min engelske stil. håber der en der har tiden til at skimte den igennem. Den ting jeg har størt problemer med, skulle jeg mene, er nutid/datid og alt det der. Vil gerne havde de værste fejl påpeget.på forhånd tak.og ps, indledningen er ikke helt færdig, men det er selve fremstilingen.A L... -
retning oversættelse
ForumindlægOVERSÆTTELSE DANSK TIL ENGELSK - hjælp søges :) Uroligheder i Nordirland, som af mange karakteriseres som en borgerkrig, kan kun forståes, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede blev tusindvis af protestanter, b.la. mange presbyterianere fra Skotland sendt over for ... -
Naadsens brød
ForumindlægHjælp! Er der nogen der kan oploade eller linke til et kopi af Pontoppidans "Naadsens brød"? Jeg skal op i dansk i overmorgen, og det er én af de opgivne tekster. Jeg kan bare ikke finde den nogen steder :( -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Stil om ordsrpog
ForumindlægHej allesammen, Jeg håber I kan hjælpe mig med en opgave, der trægger tænder ud! Jeg skal skrive en dansk stil om ordsrpgo og hvordan man kan bruge sit sprog til at male med dansk. Altså hvis jeg nu siger, man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus, så maler jeg jo med sproget. J... -
Rettelse af få sætninger.
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig en rettelse af nogle sætninger. Her er den danske tekst: I årene 1820-1932 udvandrede mere end 300.000 danskere til Amerika. Der kunne være mange grune til, at unge mennesker følte sig fristede til at forlade deres land. Men de måtte træffe en svær beslutning. De skulle ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Stil
ForumindlægJeg tænkte på, hvad i andre gjorde inden i skulle op i dansk skriftlig, for der er der ikke rigtig noget man kan læse på, foruden at se på ens noter, hvis man sku have glemt, hvordan man skriver stil:-) Men man kan da ikke rigtig forberede sig. Skal op på mandag, og ved ikke rigtig om der er noge...
